Grupul Geberit a inregistrat rezultate bune in primul trimestru al anului 2024, intr-un context economic care este inca foarte dificil. Vanzarile nete au scazut cu 6,2%, ajungand la 837 milioane CHF. Ajustata cu efectele valutare negative de 43 de milioane de CHF, deprecierea a fost de numai 1,4%. Aceste valori au fost influentate in mod pozitiv de refacerea stocurilor la angrosisti si de o perioada slaba de comparatie. Din punct de vedere regional, vanzarile din Europa au scazut in termeni comparabili cu 2%, dar in schimb, s-a inregistrat o crestere in regiunile Orientul Indepartat/Pacific (+6,8%), America (+6,2%) si Orientul Mijlociu/Africa (+1,2%). Pe segmentul de sisteme de baie, incasarile au scazut cu 1,2%, pe cel de solutii de instalare si spalare WC cu 1,3%, pe cel al sistemelor de baie cu 1,2%, iar pe cel al tubulaturii cu 1,5%. De precizat faptul ca un impact pozitiv asupra performantei financiare a fost exercitat de costurile directe mai mici ale materialelor, in schimb, cresterea salariilor din multe tari a avut un efect contrar. In ansamblu, veniturile operationale brute EBITDA s-au diminuat cu 7%, ajungand la 275 milioane CHF, iar marja a scazut cu 30 de puncte de baza, ajungand la 32,8%. Venitul net a scazut la randul sau cu 11,4%, ajungand la 190 milioane CHF, ceea ce corespunde unei rentabilitati a vanzarilor nete de 22,7%. Previziunile pentru anul in curs nu s-au modificat semnificativ. Din cauza conditiilor dificile din sectorul rezidential, se preconizeaza ca industria constructiilor va scadea in general pe acest segment in 2024. De altfel, in 2023 numarul de autorizatii de constructie in Europa a scazut cu aproximativ 15%, ceea ce a dus la o contractie corespunzatoare a activitatilor in acest an. Cel mai pronuntat declin este asteptat in Europa de Nord si in Germania. Cu toate acestea, constructiile noi din Elvetia vor evolua mai bine datorita inflatiei mai scazute si ratelor inferioare ale dobanzilor. Indiferent de toate aceste aspecte insa obiectivul Geberit pentru 2024 ramane acela de a castiga in continuare cota de piata, in special prin stabilitate strategica si flexibilitate operationala. Cele mai recente date financiare indica pentru Geberit Romania o cifra de afaceri de 98,46 milioane de lei in 2022, in crestere de la 81,76 milioane de lei in precedentul an fiscal.