SIGNIFY: Iluminatul conectat a crescut la peste 30% din vanzarile grupului Imprimare
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Ovidiu Stefanescu 18 Aug 2025 06:00
Signify a raportat vanzari de 1,4 miliarde euro in al doilea trimestru din 2025, precum si o rentabilitate operationala de 7,8%, respectiv un flux de numerar disponibil de 36 de milioane de euro. Raportul oficial mai precizeaza ca baza instalata de puncte de iluminat conectate a Signify a crescut la 156 de milioane in intervalul analizat. De asemenea, grupul pozitia a sasea in clasamentul Corporate Knights Europe 50 ce reuneste cele mai sustenabile companii din Europa. Venitul net al intervalului aprilie – iunie 2025 a scazut de la 63 milioane de euro la 57 milioane de euro. In prezent,  programul de rascumparare a actiunilor se deruleaza conform planului, pana la 30 iunie a.c. fiind preluate titluri mobiliare in valoare de 65,2 milioane de euro. Conducerea Signify a aratat ca dinamica afacerii a continuat si in al doilea trimestru, cu o crestere comparabila a vanzarilor atat in segmentul profesional, cat si in cel de consum. Scaderea de 1,4% a cifrei de afaceri reflecta o crestere a veniturilor de 0,8%, excluzand divizia de solutii conventionale. Revenirea la crestere in divizia de produse profesionale a fost determinata de performanta puternica din America de Nord si de vanzarile de solutii de iluminat conectat. Activitatea de consum a inregistrat al treilea trimestru consecutiv de crestere, impulsionata de cererea robusta pentru produsele conectate pentru casa. Iluminatul conectat si specializat reprezinta in prezent peste o treime din vanzarile totale ale grupului. Beneficiind de un plan solid in vigoare pentru a asigura o performanta operationala care sa mentina dinamica pozitiva a vanzarilor si sa gestioneze eficient costurile pe parcursul celui de-al doilea semestru, oficialii grupului confirma previziunile de crestere de o singura cifra, excluzand activitatea de pe segmentul conventional. De reamintit faptul ca Signify a continuat sa avanseze programul sau de sustenabilitate, prin care se angajeaza sa isi dubleze impactul pozitiv asupra mediului si societatii. Reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera Signify este in avans in raport cu programul stabilit pentru atingerea obiectivului sau pentru 2025 de diminuare fata de nivelul din 2019 a emisiilor de GES cu 40% in intregul lant valoric, ceea ce reprezinta dublarea ritmului impus de Green Deal. Pe plan national, Philips Romania a anuntat pentru anul fiscal 2024 o cifra de afaceri de 538,66 milioane de lei, in crestere cu aproape 20% fata de valoarea aferenta precedentului exercitiu financiar.