ARCON: Continuare a trendului descrescator pe piata vopselelor Imprimare
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 13 Feb 2013 09:25
Dupa un nou an de scadere a pietei locale de lacuri si vopsele, cu toate ca in trimestrul al treilea s-a consemnat o usoara revigorare datorata perioadei electorale, intervalul 2013-2014 va fi, in continuare, marcat de incertitudini in ceea ce priveste accesarea fondurilor europene pentru marile proiecte, in special in ceea ce priveste segmentul de reabilitare termica. In acest context, managerii producatorului de materiale de constructii Arcon - Sfantu-Gheorghe, ce detine o unitate de productie a vopselelor si tencuielilor decorative operationala din luna martie 2011, evalueaza piata locala de profil la cel mult  310 milioane de euro. "Cele mai solicitate produse din portofoliul companiei sunt reprezentate de termosistemele complete pentru fatade, cu tencuieli decorative incluse, precum si de cele pentru terase, cu hidroizolatie. Pe segmentul de tencuieli decorative, la aproape doi ani de la lansare, am inregistrat cresteri semnificative, in special in Bucuresti", a declarat Sorin Cristea, directorul de vanzari al Arcon. Cifra de afaceri realizata in 2012 la nivelul companiei a consemnat o majorare de 15% fata de nivelul din 2011, insa, potrivit datelor firmei, sporirea cotatiei materiilor prime si instabilitatea financiara la nivel national au dus la o reducere la jumatate a marjei de profit. "Ne propunem si in acest an o crestere a cifrei de afaceri, ceea ce implica o revigorare a rentabilitatii, pe fondul adaugarii de noi produse in portofoliul companiei. Intrucat cantitatile distribuite pana acum nu reprezinta o cota importanta din afacerile companiei, precum si ca urmare a abordarii business-to-business si a clientelei relativ stabile a produselor noastre, incidenta cresterii preturilor materiilor prime a avut un impact neglijabil asupra activitatii. Piata a devenit mult prea compacta pentru a exista fluctuatii importante de rulaje cauzate de preturi conjuncturale. Trendul de scumpire a materiilor prime si a materialelor este, in continuare, ascendent, scaderea rulajelor antrenata de criza economica avand o incidenta negativa asupra costurilor de productie ale companiilor implicate pe piata de finisaje. De asemenea, nu mai exista disponibilitatea consumatorului final de a face achizitii doar pentru ca au aparut noi produse sau tendinte de design, asa cum se intampla in perioada anterioara crizei", a precizat Sorin Cristea. In ceea ce priveste programul national de reabilitare termica, managerul Arcon este sceptic cu privire la capacitatea autoritatilor locale de a sustine efortul financiar pe care il presupune subventionarea unei parti a costurilor respective. Pentru informatii suplimentare, www.arcon.com.ro