DURAZIV: Crestere anuala de 4,5% a pietei de hidroizolatii pe termen scurt |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 20 Aug 2012 08:00 |
Producatorul de materiale de constructii Duraziv a inregistrat, in primele sase luni ale anului in curs, o crestere de 12,5% a vanzarilor de produse hidroizolatoare comparativ cu intervalul similar din 2011. Pentru al doilea semestru a.c., conducerea companiei estimeaza o evolutie mai buna a acestei divizii, avand in vedere faptul ca activitatea in constructii ia amploare, iar hidroizolatiile sunt efectuate, cel mai frecvent, cu putin inainte de intrarea in sezonul rece. Portofoliul de sisteme hidroizolatoare Duraziv a contribuit, anul trecut, cu 2,5% la cifra de afaceri anuala a diviziei de adezivi, din oferta facand parte mortarul hidroizolant de tip ciment-silicon, la care se adauga si o dispersie apoasa ce creeaza o membrana bicomponenta de tip ciment-latex. Sistemul se utilizeaza la protectia fundatiilor de beton, a teraselor, piscinelor, bailor sau bazinelor de apa. De asemenea, din portofoliul segmentului de hidroizolatii fac parte masa de spaclu avand durabilitate extrema, care protejeaza sistemul termoizolant impotriva patrunderii apei pluviale, precum si un glet cu efect hidroizolant ce poate fi aplicat atat la exterior, cat si la interior, in spatii cu umiditate foarte mare, un exemplu in acest sens fiind lucrarile din cadrul unei saune sau al unei bai termale.
George Bocai, director tehnic al Duraziv: "In Romania, realizarea hidroizolatiilor a fost, de-a lungul timpului, limitata doar la fundatiile imobilelor si la terasa blocurilor, ignorandu-se izolarea altor elemente de cladire sau spatii supuse la riscul infiltrarii apei. Avand in vedere nivelul scazut al gradului de aplicare a sistemelor si datorita educarii utilizatorilor in acest sens, piata de hidroizolatii este in continua crestere. Trebuie remarcata, astfel, tendinta ascendenta a vanzarilor de membrane polimerice sau de sisteme compozite ciment-latex, care inlocuiesc membranele bituminoase si le concureaza pe acestea, fiind mai usor de aplicat si oferind o siguranta superioara in exploatare. In ansamblu, produsele de hidroizolatie traditionale sunt realizate pe baza de bitum, aplicandu-se prin topire (in cazul membranelor bituminoase) sau «la rece» (pentru dispersiile apoase de bitum). Noile generatii de produse hidroizolante, reprezentand solutii alternative, sunt realizate pe baza de dispersii apoase de polimeri acrilici ori poliuretan sau constituie sisteme compozite din ciment si latex. Mortarele hidroizolante aflate in portofoliul Duraziv se incadreaza in aceasta ultima categorie, avand la baza ciment, silicon si rasini hidrofobe. Aceste produse au avantajul de a permite aplicarea imediata a placilor ceramice, spre deosebire de membranele bituminoase care sunt aproape incompatibile cu adezivii pe baza de ciment. Dupa estimarile proprii, valoarea pietei locale de materiale hidroizolatoare alternative este de aproximativ 15 milioane de euro, insa nu detinem date despre valoarea segmentului produselor pe baza de bitum. Pentru 2012 si 2013 estimam o majorare anuala medie de 4,5% a sectorului hidroizolatiilor fata de nivelul din 2011, afirmatia fiind confirmata partial de rezultatele din primul semestru, cand piata a inregistrat o sporire semnificativa, in special datorita cladirilor noi. Evolutia segmentului va fi, in mare masura, influentata de o serie de lucrari simultane de termoizolare si hidroizolare in cadrul unor ansambluri de locuinte aflate, in aceasta perioada, in curs de reamenajare. Produsele specifice comercializate de Duraziv sunt fabricate in cadrul unitatii proprii din Popesti-Leordeni (judetul Ilfov), centrul industrial avand o capacitate de aproximativ 200.000 de tone de adezivi pe an, din care o parte este alocata realizarii produselor hidroizolante. Avem in perspectiva o investitie de extindere a fabricii cu mai multe linii tehnologice, in vederea dublarii capacitatilor de productie. Ne dorim astfel sa devenim, in scurt timp, unul din principalii trei producatori nationali de adezivi si credem ca tinta este destul de realista. In acest sens am investit constant in ultimii ani si dorim sa intensificam aplicarea strategiei de expansiune. Recent, in primele luni ale lui 2012, am pus in functiune o noua unitate de productie a vopselelor si tencuielilor decorative".
|