ROCKWOOL: Cererea de materiale eficiente energetic creste vanzarile companiei |
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 05 Mar 2025 06:20 |
![]() Compania este subsidiara grupului danez ROCKWOOL, in cadrul caruia activeaza peste 12.000 de angajati la nivel global. In 2023, compania a realizat o cifra de afaceri de 3,62 miliarde euro, veniturile operationale fiind de aproape 520 de milioane de euro. In ultimii ani, ROCKWOOL si-a extins facilitatile de productie la nivel global pentru a satisface cererea tot mai mare de materiale de constructii durabile, realizand investitii continue in cercetare si dezvoltare pentru a imbunatati performanta si durabilitatea produselor. Societatea are o prezenta puternica in Europa, America de Nord si Asia, facand eforturi continue de penetrare a pietelor emergente.
Despre situatia actuala a companiei, evolutia portofoliului de produse si prognozele pe termen scurt si mediu ofera in continuare detalii Florin Popescu, Regional Director ROCKWOOL Balkan.
- Ce asteptari aveti de la anul 2025, avand in vedere modificarile fiscale adoptate la inceputul anului?
- Modificarile fiscale adoptate la inceputul anului vor influenta cu siguranta dinamica pietei de constructii, ceea ce se va traduce printr-o recalibrare a bugetelor din sector. Acest factor ar putea intarzia unele proiecte de investitii, dar, in acelasi timp, suntem increzatori ca cerintele mai stricte legate de eficienta energetica si sustenabilitate vor continua sa stimuleze cererea pentru produse precum vata minerala bazaltica. De asemenea, asteptam ca in orice moment sa avem noul normativ de siguranta la incendii P118 publicat, normativ care va impune noi reguli privind anveloparea cladirilor si va creste si cererea de materiale incombustibile, asa cum este si vata bazaltica oferita de compania noastra.
In 2025 vom continua sa ne concentram pe diversificarea portofoliului de produse si pe consolidarea parteneriatelor strategice, astfel incat sa raspundem cerintelor pietei in contextul noilor reglementari. Investitiile in materiale sigure, sustenabile si eficiente energetic vor ramane o prioritate, mai ales pe fondul tranzitiei catre constructii mai verzi, iar acest lucru ne face sa fim increzatori in ceea ce priveste piata pe care noi activam. ROCKWOOL pune la dispozitie clientilor un portofoliu vast de astfel de solutii, menite sa asigure siguranta atat cladirilor rezidentiale cat si celor industriale.
- Cum au evoluat vanzarile de produse si solutii pentru izolatii dedicate sectorului rezidential in 2024 si care sunt premisele de dezvoltare in 2025?
- Este important sa ne uitam, in primul rand, la ce a insemnat volumul lucrarilor de constructii in 2024, pentru a avea o imagine clara asupra evolutiei vanzarilor. Astfel, conform datelor INS, cifrele pentru finalul anului (noiembrie 2024) indica faptul ca volumul lucrarilor de constructii, ca serie bruta, a scazut, in total, cu 5%, diminuare inregistrata la lucrarile de intretinere si reparatii curente (-10,4%) si la lucrarile de constructii noi (-4,5%). S-au inregistrat scaderi la cladirile rezidentiale (-23,6%) si la cele nerezidentiale (-7,4%). Segmentul de constructii ingineresti este cel mai rezilient, cu o crestere de 4%. Astfel, in 2024, vanzarile de produse dedicate sectorului rezidential au inregistrat o crestere moderata, sustinuta de interesul tot mai mare al consumatorilor pentru materiale de constructii eficiente energetic si sustenabile. Cererea pentru produsele de fatade, de exemplu, a fost influentata in mod pozitiv de programele de reabilitare energetica a locuintelor si de cresterea constientizarii legate de beneficiile economice si de confort pe termen lung ale utilizarii vatei bazaltice.
Astfel, produsul nostru "best seller" pentru pereti exteriori - Frontrock Max Plus - isi pastreaza pozitia in topul celor mai populare produse din portofoliul propriu. Interesul s-a pastrat inclusiv pentru produsul Multirock, utilizat pentru izolarea termica si fonica a peretilor despartitori, mansardelor si acoperisurilor inclinate. De asemenea, datorita interesului tot mai crescut pentru panouri fotovoltaice in randul dezvoltatorilor industriali, produse precum Hardrock 1200, cea mai performanta solutie de pe piata din punct de vedere mecanic, destinata izolarii acoperisurilor de tip terasa pe care se vor monta panouri fotovoltaice, a inregistrat o apreciere crescuta, alaturi de predecesorul sau, Hardrock 1000.
Adresandu-ne si beneficiarilor finali, gama de produse CASA, solutii pentru fatade si izolatii generale dedicate segmentului DIY, este livrata in continuare in retelele de magazine tip do-it-yourself. Pentru 2025, premisele de dezvoltare a acestui sector raman favorabile, avand in vedere reglementarile europene si nationale care promoveaza constructiile sustenabile si eficienta energetica, precum si modificarile care vor fi aduse de noul normativ P118. Suntem de parere ca segmentul rezidential va ramane unul dinamic, cu un potential semnificativ de crestere.
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2024, raportat la anul anterior, si cum estimati ca vor evolua acestea in 2025?
- In 2024, ROCKWOOL a inregistrat o crestere notabila comparativ cu anul anterior, in mare parte datorita cererii sporite pentru materiale de constructii eficiente energetic. Pentru anul acesta estimam, de asemenea, o evolutie in ceea ce priveste afacerile companiei, influentata de interesul tot mai crescut pentru izolatii premium, incombustibile si eficiente energetic. Continuam sa ne mentinem pozitia de lider de piata in Romania, iar acest lucru nu ne face decat sa dorim sa livram in continuare clientilor si partenerilor nostri servicii si produse la cel mai inalt nivel de calitate. In 2024, compania subsidiara din Romania a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 11% fata de anul precedent si are in prezent 172 de angajati. Sigur ca aceste cifre si evolutia lor sunt influentate de o serie de factori, precum masurile fiscale pentru sectorul constructiilor si renovari, promptitudinea autoritatilor in implementarea diverselor programe sau posibilitatea de atragere a fondurilor europene pentru constructii noi.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta, dedicate sectorului rezidential, si ce aduc acestea nou pe piata?
- Cel mai nou produs este Hardrock 1200, cu tehnologie Dual Density, dezvoltat pentru acoperisurile tip terasa pe suprafata carora se monteaza panouri fotovoltaice. Instalatiile solare reprezinta una dintre principalele masuri discutate la nivel european pentru procurarea energiei din surse verzi si asigurarea cerintei de eficienta energetica atat pentru constructiile noi, cat si pentru reconstructia si reabilitarea profunda. Astfel, ROCKWOOL a identificat nevoia pietei pentru un produs care sa ofere o rezistenta optima la traficul pe acoperis atat in timpul instalarii acoperisului, cat si ulterior, pentru intretinerea acestuia. Acest lucru este posibil datorita incarcarii sale punctuale de 1.200 de Newtoni (N).
Pe zona de proiecte si parteneriate, continuam sa ne implicam in proiecte de responsabilitate sociala, oferind sprijin ce consta din materiale de izolatie din vata bazaltica ROCKWOOL in cadrul proiectelor Asociatiei Magic, respectiv tabara Magic Camp. In ultimii ani, firma din Romania a livrat produse din vata bazaltica pentru proiecte dezvoltate de companiile WDP, VGP, CTP, dar si de Metro, Penny, Lidl sau Jumbo. De asemenea, am furnizat si proiecte rezidentiale, precum: Cortina Nord, One Lake Club, One High District, Blue Residence Brasov, AFI Home North, Casa Nobel Brasov, Green Future Snagov, Mosaic Rezidence, Astorium Residence, reabilitari termice ale blocurilor de locuinte (precum cele din Magurele, Sibiu, Victoria) sau reabilitari termice ale diverselor sedii de institutii publice din Romania.
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti la inceputul anului 2025?
- Anul 2025 incepe sub semnul unor provocari, dar si al unor oportunitati importante pentru industria materialelor de constructii. Pe lista provocarilor regasim impactul modificarilor fiscale care pot genera presiuni suplimentare asupra costurilor de productie si a bugetelor alocate proiectelor de constructii. De asemenea, incertitudinea economica globala influenteaza, la randul sau, deciziile de investitii si planurile de dezvoltare.
Pe de alta parte, oportunitatile sunt numeroase. Cererea pentru materiale de izolatie premium, cum sunt si produsele oferite de compania noastra, ramane in crestere, pe fondul interesului tot mai mare pentru reducerea consumului de energie si pentru imbunatatirea confortului locuintelor. In plus, programele de finantare europeana pentru reabilitarea energetica ofera perspective semnificative pentru acest sector. Suntem pregatiti sa raspundem provocarilor pietei, dar si sa valorificam oportunitatile care se ivesc. Prin inovatie, colaborare si investitii strategice, suntem increzatori ca vom continua sa aducem un plus valoare in piata pe care activam si sa contribuim la dezvoltarea unei industrii mai sustenabile si reziliente.
|