SAINT-GOBAIN a instalat 1.725 de panouri fotovoltaice la fabrica Rigips Turda |
Izolatii & Finisaje Publicat de AG&F 25 Sep 2024 12:51 |
Saint-Gobain Romania, parte a Grupului Saint-Gobain, lider mondial in domeniul solutiilor usoare si sustenabile pentru constructii, anunta finalizarea cu succes a proiectului de instalare si punere in functiune, impreuna cu echipa Visual Fan, a unei centrale fotovoltaice, destinata alimentarii din surse proprii de energie a liniei nr. 1 a Fabricii de placi de gips-carton Saint-Gobain Rigips Turda.
Procesul de instalare, finalizat in doar 8 saptamani, a presupus montarea de catre partenerul nostru Visual Fan a 1.725 de panouri fotovoltaice Tier 1 pe o suprafata totala de aproape 7.000 mp, dar si a unui set de invertoare performante.
Proiectul, finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) si programul intern al Saint-Gobain - „Fondul de Carbon”, va contribui la reducerea pe plan local a emisiilor de CO2 cu 238 tone anual, acesta acoperind intern o parte semnificativa din consumul de energie electrica al fabricii.
"Acest proiect reprezinta un pas important pentru Saint-Gobain in directia adoptarii energiilor regenerabile si a consolidarii angajamentului nostru fata de mediu. Vorbim despre un exemplu concret de investitii realizate in optimizarea proceselor noastre de productie prin reducerea consumului intern de energie. Avem un obiectiv de sustenabilitate ambitios – zero emisii nete de carbon pana in 2050. Dar, in egala masura, suntem cunoscuti si recunoscuti la nivel global pentru angajamentul nostru privind decarbonizarea domeniului constructiilor. Facem asta si investind in inovatie, tehnologii noi si un portofoliu de solutii care deschid noi drumuri in domeniul constructiilor usoare si sustenabile.”, a declarat Ovidiu Pascutiu, CEO Saint-Gobain Romania.
Aceasta investitie se adauga proiectelor deja incepute cu ENGIE Romania si OMV Petrom pentru a eficientiza modelele locale de productie si pentru a demonstra atat responsabilitatea Grupului Saint-Gobain fata de comunitatile in care e prezent, cat si angajamentul pentru un mediu mai curat si mai sanatos, in linie cu scopul nostru „Making the World a Better Home” si cu planul strategic „Grow & Impact”.
|