SARCOM: Vanzarile obtinute in anul 2019 au depasit pragul de 50 de milioane de lei |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 28 Ian 2020 06:45 |
Producatorul de lacuri si vopsele Sarcom a realizat o cifra de afaceri de 50 de milioane de lei in 2019, dupa o crestere de 20% fata de anul anterior. Pentru 2020, conducerea companiei estimeaza o majorare de 8%-10% a vanzarilor, in contextul in care trendul ascendent de pe piata de profil se va mentine.
"In 2019, piata de lacuri si vopsele a crescut si trendul cred ca se va mentine si in 2020. In continuare, principalele dificultati in derularea activitatii raman cele legate de lipsa resurselor umane, dar si de cotatiile principalelor materii prime. Cresterile de preturi din 2019 au generat scaderea marjei producatorilor si scumpirea produselor. In 2020, pretul materiilor prime depinde de ce se va intampla pe piata petrolului, semnalele fiind ingrijoratoare", a precizat Marinica Potop, directorul general al Sarcom.
Managerul estimeaza valoarea pietei locale de lacuri si vopsele la circa 200-250 de milioane de euro. O cota semnificativa de piata o au, in continuare, produsele livrate pe santierele de reabilitare termica a blocurilor de locuinte, insa directorul Sarcom nu considera piata reabilitarilor una benefica pentru afacerea sa.
"Pentru moment, nu ne intereseaza aceasta piata, intrucat acolo se vand numai produse arhitecturale de foarte proasta calitate, din cauza constructorilor, pentru maximizarea profiturilor lor. Este pacat ca se cheltuiesc foarte multi bani, iar in cativa ani se vor vedea «roadele» acestei practici", a explicat Marinica Potop.
Sarcom are sediul si o fabrica in comuna Mihaesti (judetul Valcea) si comercializeaza pe piata locala produse marcile Sticky si Coral, atat lacuri si vopsele, cat si alte materiale pentru finisaje, precum tencuieli, chituri, diluanti, adezivi si solutii antimucegai. In 2020, compania a anuntat ca va investi o jumatate de milion de euro in reconstruirea sectiei de diluanti, afectata de un incendiu in vara anului trecut, dar si in automatizarea liniei de ambalare a produselor.
|