Sticla Low-E, la unitatea din Calarasi a Saint-Gobain Glass Romania Imprimare
Izolatii & Finisaje 19 Aug 2008 15:42
 

Olivier Lluansi (39 de ani)
Functia/firma:
director general, Saint-Gobain Glass Romania;
Studii: Ecole Polytechnique, Paris - Franta;
Experienta profesioanala: 3 ani in domeniul sticlei arhitecturale;
Hobby: turism montan, alpinism.
Dezvoltarea accelerata a sectorului autohton al constructiilor, implicit al celui de tamplarie termoizolanta, a avut ca efect o crestere semnificativa a cererii de sticla float. Aceasta evolutie a impus necesitatea adoptarii unei strategii de extindere a activitatii concernului francez Saint-Gobain Glass, concretizata - la sfarsitul lunii iunie a.c. - prin darea in folosinta a primului echipament din Romania destinat executiei de vitraje speciale, prin procedeul de sputerizare magnetronica.

- Care au fost elementele ce au determinat constructia noii unitati de productie?
- Solicitarile beneficiarilor din Romania pentru tipuri speciale de sticla au crescut semnificativ in ultima perioada, iar acest trend se va mentine si chiar accelera in perioada urmatoare, pe fondul reglementarilor comunitare cu privire la eficienta energetica a imobilelor. De asemenea, am considerat ca este oportun ca produsele din aceasta categorie sa fie fabricate pe plan local, fiind, astfel, imbunatatita calitatea serviciilor acordate partenerilor (in special, in ceea ce priveste scurtarea termenelor de livrare). Mai mult, este posibil ca o buna parte a productiei sa fie destinata exportului, mai ales in regiunile limitrofe.

- Ce capacitate are noua linie tehnologica?
- Conform proiectului, instalatia de sputerizare magnetronica - destinata realizarii de acoperiri tip soft - permite productia anuala a 10 milioane mp de sticla speciala. Toate utilajele componente sunt de ultima generatie, linia fiind cea mai moderna din cadrul grupului Saint-Gobain. Aceasta permite, practic, realizarea majoritatii produselor noastre, dar pentru inceput ne vom concentra atentia pe executia modelelor Planitherm Futur N si Ultra N, de tip Low-E. Ulterior, pe masura cresterii experientei profesionale a personalului angajat, vom lansa si fabricatia altor sortimente. Un lucru important de mentionat este constituit de flexibilitatea instalatiei, care permite modificarea rapida a setarilor si, in consecinta, productia diferitelor tipuri de sticla solicitate de beneficiar.

- Prezentati rezultatele financiare corespunzatoare ultimului exercitiu financiar.
- Din acest punct de vedere, 2007 a fost primul an complet, in care am activat cu o fabrica in Romania. in acest interval, am realizat livrari in valoare de 183 de milioane de euro, din care 63 de milioane de euro a fost suma obtinuta ca urmare a comercializarii produselor catre parteneri externi, din Bulgaria, Grecia, Serbia si Turcia. Acestea sunt cifrele pentru activitatea din Romania a intregului grup Saint-Gobain. Pentru anul in curs, estimam, desigur, o majorare a veniturilor, sustinuta si de cresterea vanzarilor de sticla Low-E. Totusi, nu ne putem hazarda sa ne propunem ca obiectiv de marketing o sporire a cifrei de afaceri de 30%, cat este media pietei constructiilor, considerand ca un nivel de 15% - 20% este mult mai realist si, in acelasi timp, tangibil.

- Cum comentati evolutia preturilor la produsele pe care le promovati?
- Cresterile consemnate in ultimele luni se datoreaza cotatiilor Brent ale petrolului. Astfel, desi aceasta materie prima nu constituie o componenta importanta in costul de productie al sticlei, reprezinta un etalon al tuturor celorlalte costuri, orice majorare a pretului la petrol generand, automat, scumpiri in cascada. Pentru a impiedica afectarea profitabilitatii companiei, s-a luat decizia introducerii asa-numitei "taxe energetice", care se modifica periodic si se adauga la pretul produsului finit. Evident ca aceasta se reflecta negativ in costurile de productie ale fabricantilor de geam termoizolant, dar situatia poate fi echilibrata prin transferul in pret. Aceasta strategie este practicata, deja, de producatori din Germania si a dus la o stabilizare a pietei de profil.

- Care sunt intentiile investitionale pe temen mediu?
- Cel mai important mesaj pe care dorim sa-l transmitem colaboratorilor din Romnia este acela ca nu intentionam sa ne implicam in niciun fel in activitati de prelucrare a sticlei. Desi aceasta constituie o practica in alte state din Europa, unde functioneaza, de exemplu, Saint-Gobain Glass Solutions, am considerat ca acest lucru nu este oportun pe plan local. Evident, in functie de evolutia pietei, urmeaza sa implementam, pe de-o parte, noi strategii de dezvoltare care vor implica, probabil, cresterea capacitatilor de fabricatie. Pe de alta parte, ne orientam catre completarea si imbunatatirea pachetului de servicii pus la dispozitia partenerilor, cu accent deosebit pe segmentele logistice si de acordare a consultantei tehnice.