Arhitect Sef Oradea: Numarul de avize emise in regim de urgenta creste cu 13,5% |
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 13 Feb 2020 10:01 |
Radu Fortis, arhitectul sef al Primariei Oradea, a sustinut o conferinta de presa in care a prezentat raportul de activitate pe anul 2019 a institutiei pe care o conduce. Ca o caracteristica generala, la aproape toate categoriile de acte emise de Institutia Arhitectului Sef din Primaria Oradea se observa o crestere a numarului acestora fata de anii precedenti.
Astfel, certificatele de urbanism au crescut cu 2% fata de anul trecut si cu 18% peste media anilor anteriori, iar autorizatiile de constructie au crescut cu 6% fata de anul trecut si cu peste 10% fata de media anilor anteriori. Per total, in anul 2019, Institutia Arhitectului Sef a prelucrat un numar de 16.583 acte.
Orasul inregistreaza o dinamica impresionanta
Arhitectul sef al Primariei Oradea a vorbit despre trendul pe care il inregistreaza orasul nostru: „Putem spune ca trendul dezvoltarii pentru anul in curs il simtim inca din anul anterior. Este evident ca orasul inregistreaza o dinamica impresionanta, dinamica care este mentinuta atat de proiectele municipalitatii, cat si de proiectele investitorilor. Ceea ce incercam noi sa asiguram este un echilibru intre ceea ce doreste orasul, respectiv interesul general si interesul privat, astfel incat finalul sa fie unul cu care sa ne mandrim ca si comunitate", a spus dl Radu Fortis.
Printre proiectele care vor schimba fata orasului, arhitectul Radu Fortis a amintit: construirea Cartierului Diasporei intre str. Izvorului si str. Beldiceanu, langa Spitalul de Pneumoftiziologie; proiectul de regenerare urbana care vizeaza axul format de str. T. Vladimirescu cu B-dul Decebal; relocarea sediului RER si dezvoltarea unui proiect urban pe acel amplasament; proiectul Stadionului Municipal; amenajarea Pietei Concordiei, prin regandirea Pietei Rahovei de langa Universitatea Partium, amenajarea din punct de vedere peisagistic, dar si urbanistic a zonei Garii Oradea, aceasta fiind un punct important de intrare in oras.
Solicitarile in regim de urgenta isi continua trendul crescator
Institutia Arhitectului Sef a continuat si in anul 2019 sa emita actele specifice in regim de urgenta, aceasta activitate fiind inceputa inca din anul 2014.
Astfel, perioada in care se emit actele se reduce considerabil prin introducerea sistemului de taxe de urgenta la emiterea certificatelor de urbanism, a autorizatiilor de construire/desfiintare si a adeverintelor de luare in folosinta a constructiilor. Acestea se emit in 2 zile lucratoare (certificate de urbanism) si in 5 zile lucratoare (autorizatii de constructie si adeverinte de luare in folosinta).
Se observa de altfel si in anul 2019 ca numarul solicitarilor in regim de urgenta si-a continuat trendul crescator, ceea ce dovedeste faptul ca initiativa municipalitatii a fost una buna, in anul 2019 numarul documentelor emise in regim de urgenta crescand cu 13,47% fata de anul 2018.
De asemenea, obiectivul propus in anul 2019 de a scurta perioadele de emitere pentru regimul normal, la 7 zile pentru certificatele de urbanism, respectiv de 15 zile, pentru autorizatiile de construire, s-a indeplinit in marea majoritate a cazurilor.
38 de PUZ-uri si 60 de PUD-uri au fost inaintate catre Consiliul Local
In ceea ce priveste activitatea Comisiei Municipale de Urbanism si Amenajare a Teritoriului, aceasta a prelucrat un numar de 3.545 de documente, din care au fost inaintate catre Consiliul Local un numar de 98 documentatii de urbanism: 38 de Planuri Urbanistice Zonale (PUZ) si 60 de Planuri Urbanistice de Detaliu (PUD).
Arhitectul sef al Primariei Oradea a vorbit despre proiectul cel mai important sustinut si coordonat de Institutia Arhitectului Sef, este vorba de PUZ-ul pentru Zona Construita Protejata Centrul Istoric.
Conform legii, municipalitatea are obligatia de a se preocupa de protectia si conservarea valorilor de patrimoniu cultural national si zonal din perimetrele cuprinse in ansamblurile de arhitectura clasate. Prin urmare, documentatia PUZ- pentru Zona Construita Protejata Centrul Istoric a fost elaborata pe zona ultracentrala a orasului, respectiv zona adiacenta Pietei Ferdinand si malului drept al Crisului Repede.
In acest moment, documentatia este deja finalizata, obtinandu-se si avizul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale.
"Documentatia pentru acest PUZ este una foarte ampla. Aceasta s-a elaborat cu finantare europeana in cadrul proiectului Art Nouveau din cadrul Programului de Cooperare Transnationala Dunarea. In acest moment, documentatia este postata si pe site-ul Primariei Oradea www.oradea.ro, la Sectiunea Dezbateri Publice, acum derulandu-se etapa de consultare. Concluziile vor trebui sa se concretizeze intr-un document foarte clar, astfel incat sa nu mai trebuiasca sa mai apelam la alte documentatii de urbanism. Acest PUZ va fi documentul cu care vom lucra in continuare si in baza caruia vor fi judecate lucrarile", a precizat arhitectul Radu Fortis.
Digitizare prin crearea unei platforme unice cu interfata web
De asemenea, Institutia Arhitectului Sef pune un mare accest pe digitizare, astfel incat si-a propus ca obiectiv crearea unei platforme unice cu interfata web, in care fiecare utilizator sa poata accesa informatii din interiorul institutiei.
In acest moment, se afla in curs de finalizare hartile interactive pentru cetateni, cu ajutorul carora acestia vor putea verifica diverse informatii urbanistice. Totodata, proiectul privind emiterea online a certificatelor de urbanism se afla intr-o faza finala.
"Noi ne dorim emiterea certificatului de urbanism digital, nu scanarea asa cum se practica in alte parti. Legea nr. 50 aduce clarificari, care ne vin in ajutor, astfel ca, certificatele de urbanism emise online vor fi egale ca valoare cu cele emise pe suport fizic, cu conditia sa existe semnatura electronica pe fiecare din actele respective", a precizat arhitectul sef al Primariei Oradea. Pentru raportul de activitate detaliat, click aici!
|