Agenda Constructiilor
Miercuri, 16 Octombrie 2019
Teraplast 2019
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - DRPD: Disputa intre Primaria Iasi si CNAIR privind traseul Variantei Ocolitoare Sud
DRPD: Disputa intre Primaria Iasi si CNAIR privind traseul Variantei Ocolitoare Sud
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 23 Aug 2019 14:27
DRDP Iasi respinge ultimele afirmatii lansate in spatiul public de catre primarul Iasului, dl Mihai Chirica, potrivit carora Primaria a predat Ministerului Transporturilor sectoarele de drum aflate pe traseul Variantei Ocolitoare Iasi - varianta Sud, iar CNAIR ar fi singura institutie care tergiverseaza acest proiect.
In aceste conditii, DRDP Iasi se vede nevoita sa precizeze ca sectoarele de drum nu au fost preluate de catre CNAIR, acest lucru urmand a fi posibil doar in momentul eliberarii acestora de sarcini de catre administratorul de drept, Primaria Municipiului Iasi, conform documentelor oficiale semnate intre cele doua institutii.
Or, in cazul Variantei de Ocolire - Sud, prin adresa 78015/25.08.2009, Primaria s-a angajat sa puna la dispozitie traseul Selgros - B-dul Poitiers - Str. Trei Fantani - intersectie cu DN 28 la dispozitia CNAIR, liber de sarcini, aceasta insemnand relocarea utilitatilor - apa, canalizare, telecomunicatii si stalpi de electricitate. "Sustinem in continuare necesitatea largirii bd. Poitiers de la 4 la 6 benzi, cu mentiunea ca relocarea utilitatilor si refacerea trotuarelor se va finanta si executa de catre institutia noastra. (...) Pentru a nu afecta bugetul investitiei (Varianta Ocolitoare a Municipiului Iasi - Etapa I, Varianta S), convenim pe aceasta cale ca lucrarile necesare realizarii trotuarelor si eventualele relocari a retelelor de utilitati sa revina in exclusivitate institutiei noastre"- extras din adresa nr. 78015/25.08.2009 a Primariei Iasi, semnata de dl Mihai Chirica, in calitate de director executiv al Directiei Tehnice.
Acest angajament a fost readus in atentie in repetate randuri de catre DRDP Iasi, dar si de catre reprezentantii altor institutii, inclusiv de catre presedintele Consiliului Judetean Iasi, dl Maricel Popa, carora le multumim pe aceasta cale in sustinerea demersului nostru.
Prin urmare, consideram anormal ca primarul Iasului sa afirme ca nu are nicio responsabilitate in realizarea proiectului Variantei Ocolitoare - Sud, cata vreme exista documente asumate prin semnatura chiar de d-sa. Mai mult, traseul variantei ocolitoare strabate strazi si bulevarde aflate in patrimoniul municipalitatii iesene, astfel incat acest proiect nu poate fi implementat fara concursul Primariei si Consiliului Local Municipal Iasi.
Acesta este motivul pentru care DRDP Iasi lanseaza un nou apel catre municipalitatea ieseana, prin primarul Mihai Chirica, sa judece cu celeritate aceasta speta, astfel incat iesenii sa nu fie vaduviti de un proiect atat de important precum scoaterea traficului greu din oras. Cel putin din punctul de vedere al CNAIR, prin DRDP Iasi, aceasta a facut toate diligentele ca acest proiect sa fie implementat.
In acest sens, mentionam ca Executivul a alocat 46,39 milioane de lei credite bugetare si 187,68 milioane de lei credite de angajament pentru demararea lucrarilor. Au fost demarate procedurile, s-a ajuns in faza depunerii de oferte, pentru care constructorii cer insa un singur lucru: punerea la dispozitie a traseului Variantei Ocolitoare Iasi liber de sarcini. Iar acest lucru nu se poate face fara concursul si sprijinul nemijlocit al Primariei Municipiului Iasi, pe care mizam in continuare.
Neonorarea acestei obligatii asumate in mod oficial va atrage noi cheltuieli de la bugetul statului legate de refacerea studiilor de fezabilitate, cele actuale bazandu-se pe angajamentele municipalitatii. Mai important, reluarea studiilor si a procedurilor va amana din nou acest proiect, in mod nepermis si in detrimentul principalilor beneficiari - iesenii, conducatorii auto si in mod special transportatorii, care nu vor avea alternativa la traversarea municipiului, conducand astfel la blocaje in trafic, nervi si poluare.
"Credem ca iesenii au dreptul la un aer curat si la solutii coerente pentru descongestionarea traficului. Din pacate, observam ca un proiect atat de important precum Varianta Ocolitoare a Iasului destinata traficului greu risca sa fie blocat din cauza unor ambitii personale sau politice, puse mai presus de interesul iesenilor, pe care il clamam cu orice ocazie. Mai mult, vedem ca acest proiect este folosit ca arma electorala chiar de catre cei care si-au luat angajamente ca vor contribui la implementarea lui", arata ing. Ovidiu Mugurel LAICU, director general regional al DRDP Iasi.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ghid_proiectareACADLicente bim

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 146 (Octombrie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere