Agenda Constructiilor
Luni, 23 Decembrie 2024
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - eJobs: Peste 40% dintre angajati sunt nemultumiti de locul de munca actual
eJobs: Peste 40% dintre angajati sunt nemultumiti de locul de munca actual Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de AG&F 16 Apr 2024 13:22
Conform celui mai recent sondaj realizat de eJobs.ro si Up Romania, 34% dintre angajati exprima nemultumiri in legatura cu jobul lor actual, in timp ce 7% se declara foarte nemultumiti. La celalalt pol, 54% dintre respondenti spun ca sunt multumiti, iar 6% foarte multumiti de mediul de lucru si de etapa in care se afla cariera lor. 
Intrebati de ce nu isi schimba jobul pe acest fond de nemultumiri, 32,3% spun ca, desi ar fi tentati sa faca acest lucru, nu au gasit inca o varianta mai buna. Lor li se alatura alti 11,8% care considera ca piata nu le ofera alte optiuni. 
26,4% deja cauta si aplica la alte joburi si nu vor mai ramane mult timp in locul in care se afla acum, iar 5,9% si-au dat deja demisia si urmeaza sa plece. 7,6% au decis sa mai astepte intrucat considera ca nu este momentul potrivit pentru a face o schimbare de cariera, 5,7% se afla intr-o zona de confort si le este greu sa faca o schimbare, 4,6% spera ca situatia actuala se va imbunatati, iar 3,4% s-au obisnuit cu oamenii cu care lucreaza.
"Salariul este principalul motiv de nemultumire pe care il au angajatii romani, fiind mentionat de 67,3% dintre respondenti. Este, de altfel, argumentul care cantareste cel mai greu atunci cand decid sa accepte o oferta de job, dar si cel care ii poate starni cele mai mari nemultumiri. Lipsa oportunitatilor de promovare este un alt motiv de frustrare pentru angajati, regasindu-se in raspunsurile a 29,9% dintre participantii la studiu. Alte motive care i-ar determina sa-si paraseasca locul de munca actual sunt relatia cu managerul (28,7%), lipsa recunoasterii muncii (25,4%), pachetul de beneficii (22,5%), volumul de munca (22,4%), relatia cu echipa  (21,3%), programul de lucru (20,2%) ori lipsa unui echilibru intre job si viata personala (19,5%)”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing in cadrul eJobs.ro, cea mai mare platforma de recrutare online din Romania. 
Alte motive mentionate in sondaj au mai fost mediul de lucru, proiectele in care sunt implicati, instabilitatea job-ului sau lipsa feedback-ului.
Daca ar fi, totusi, in punctul de a-si da demisia pentru o alta oportunitate, 43,9% spun ca o contraoferta salariala i-ar putea face sa se intoarca din drum. 12,7% s-ar razgandi daca angajatorul actual le-ar oferi un pachet de beneficii mai generos. 10,9% ar avea nevoie de o imbunatatire a conditiilor de lucru, 7,4% de un plan de cariera profesional si 6,8% ar vrea sa primeasca sansa de a lucra pe alte proiecte in cadrul companiei. 15,9% spun ca se afla intr-o etapa in care nimic nu i-ar mai putea face sa se razgandeasca.
"In lumina acestor constatari, este esential sa subliniem importanta redefinirii conceptului de munca. Vorbim de o recalibrare necesara in modul in care angajatorii percep beneficiile asociate acesteia. Cu atat mai mult cu cat angajatii romani au deja o perspectiva destul de clara asupra modului in care ar trebui sa arate intreg ecosistemul in care isi desfasoara activitatea, fie ca vorbim despre mediul de lucru, relatia cu managerul sau colegii pana la salariul si pachetul de beneficii extrasalariale. Printre acestea din urma, cardurile de masa raman in topul preferintelor, fiind apreciate de 52,5% dintre respondenti, care considera ca ar trebui sa fie incluse in orice oferta de angajare. De asemenea, lista de beneficii este completata de abonamentul medical la o clinica privata (35,1%), programul flexibil (33,5%), asigurarea medicala (29%), posibilitatea de a lucra de acasa (26,4%), sau accesul la o platforma de beneficii extrasalariale (25,2%)”,declara Loredana Vatavoiu, Marketing Director in cadrul Up Romania.
Cu toata ca aproape jumatate dintre respondenti recunosc ca sunt nemultumiti sau foarte nemultumiti de jobul actual, 31% cred ca interesul si implicarea lor in activitatile pe care le desfasoara in companie sunt mult mai ridicate comparativ cu anii precedenti. In cazul a 14% se observa o usoara scadere, in timp ce 7% spun ca sunt mult mai scazute. Pentru 29% au ramas constante, iar pentru 19% au crescut. De partea angajatorilor, lucrurile se vad astfel: 38% considera ca intre 60% si 80% dintre membrii echipei sunt performanti; 27% observa aceasta performanta in peste 80% dintre colegii lor; la fel de multi spun ca doar 40%-60% dintre membrii echipei sunt performanti, iar 8% remarca un nivel crescut de performanta in mai putin de 40% dintre membrii echipei.
"Atunci cand vine vorba despre angajatori, principala metoda prin care incearca sa retina oamenii in companie pe termen lung este legata de crearea unui mediu de lucru placut, dupa cum spun 56,8% dintre companiile participante la acelasi sondaj. 45,5% dintre ei fac si evaluari anuale si maresc salariile in functie de performanta. 38,2% ofera bonusuri drept recompensa pentru realizari deosebite, iar 36,4% adapteaza constant pachetul de beneficii”, detaliaza Raluca Dumitra. 
Daca un angajat valoros decide, totusi, sa paraseasca echipa, 30% dintre manageri spun ca incearca sa evite o astfel de pierdere printr-o contraoferta salariala. 20% propun proiecte noi care sa-i starneasca interesul, 15% initiaza o discutie despre posibilitatile de avansare, 9% pluseaza la capitolul beneficii, 7% ofera flexibilitate sau posibilitatea de a lucra de acasa, in timp de 19% considera ca nu il mai pot motiva in aceasta etapa si, prin urmare, nu intreprind nicio actiune. 
"Sunt tot mai multe companii preocupate de nivelul de satisfactie si de implicare ale angajatilor si care verifica anual aceste aspecte. Datele pe care le au arata ca salariul este ceea ce apreciaza cel mai mult un angajat la locul de munca. Urmeaza mediul de lucru, relatia cu echipa, stabilitatea jobului, flexibilitatea programului de lucru, recunoasterea si aprecierea muncii si beneficiile extrasalariale”, spune Loredana Vatavoiu. 
Atunci cand performanta unui membru al echipei scade, 67% dintre manageri poarta o discutie pentru a incerca sa afle motivele, 9% pun la dispozitie training-uri pentru imbunatatirea abilitatilor, 8% ajusteaza sarcinile pentru a se potrivi cu obiectivele individuale, iar 7% implementeaza un plan de mentorat sau de coaching. 7% reevalueaza programul de munca si 4% ofera sesiuni regulate de feedback.
Sondajul a fost realizat in perioada martie – aprilie 2024, pe un esantion de 4.086 de angajati si 380 de companii.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
SISECAMABONARE REVISTETotalEnergieshiltiRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
EDIT-Structural
concelex
strabag nivel 1
Arduro
SIGM
GEWISS
VEGO
konsent
SSAB
EURO BUILD
BogArt
noark
MAKITA
quadratum
rigips
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
DRS
ERBASU CONSTRUCT
AED
Acvatot 2019
CDS
theda mar
ELECTROGRUP

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<