FIRMELE de constructii se confrunta cu nevoia planificarii strategice a operatiunilor Imprimare
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Ovidiu Stefanescu 18 Feb 2020 06:46
Pentru a-si asigura succesul in afaceri si a-si consolida productivitatea intr-o lume ce se confrunta tot mai mult cu problemele generate de perturbarile digitale, companiile active in domeniul constructiilor au la indemana cateva instrumente foarte utile – si anume: gestionarea atenta a fortei de munca disponibile, incluzand aici acordarea de beneficii financiare si non-financiare (zile libere); utilizarea intensiva a noilor tehnologii; atentia sporita la detalii (de exemplu, cresterea profitabillitatii prin folosirea unor solutii eficiente din punct de vedere al costurilor); utilizarea celor mai potrivite solutii software pentru constructii; optiunea pentru structurile metalice; vizualizarea eficienta a proiectelor (de exemplu, un management modern al bazelor de date permite optimizarea si accelerarea proceselor de achizitie); imbunatatirea gestiunii lantului de aprovizionare. Dar deasupra tuturor acestora se plaseaza planificarea strategica, ce reprezinta un aspect crucial al activitatii de management, la nivelul oricarui tip de companie, conturand viitorul acesteia. Un astfel de plan include tintele propuse si caile de urmat pentru a le atinge, la care se adauga si bornele de orientare, necesare pentru o buna orientare pe parcursul intregului proces. Multi experti considera ca declaratia misiunii fiecarei companii este, in fapt, un veritabil activ al acesteia, intrucat defineste reperele de dezvoltare pe termen lung. Obiectivele propuse pot fi de tip organizational, financiar, legate de resursele umane, de modul de administrare a afacerii, de marketing si de vanzari. In cazul unei companii active in domeniul constructiilor, de exemplu, tintele unei planificari strategice pot fi rezumate la: livrarea unor proiecte de inalta calitate; respectarea termenelor contractuale si a bugetelor stabilite; folosirea intensiva a datelor, ca motor impulsionare a activitatii; conectarea eficienta dintre santier si birourile de proiectare; aplicarea unor procese si sisteme standardizate de constructii; alocarea de fonduri pentru dezvoltarea personalului si specializarea acestuia; asigurarea unui nivel inalt de satisfactie a beneficiarului.