McKinsey: Companiile trebuie sa-si recalifice angajatii pentru a depasi criza Imprimare
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Ovidiu Stefanescu 04 Aug 2020 05:19
Expertii McKinsey au realizat o analiza din care rezulta foarte clar necesitatea recalificarii echipelor de angajati, in vederea adaptarii la noua paradigma operationala, instalata odata cu pandemia Covid-19. Paradoxul a facut ca aceasta cale spre care criza actuala a impins companiile de pe intregul mapamond, inclusiv cele din domeniul constructiilor, sa fie, de fapt, cea mai potrivita pentru dezvoltarea sustenabila, pe termen lung. Daca este considerat doar exemplul unei farmacii care in luna februarie a consemnat 10.000 de tranzactii repetitive pe acelasi produs si care a trecut instantaneu de la modelul offline la cel 100% online, dimensiunea schimbarilor actuale poate fi intrezarita. Si inainte de pandemie noile tehnologii digitale perturbau modalitatile operationale clasice si implicau schimbari masive in ceea ce priveste abilitatile personalului, dar la momentul actual procesele respective sunt puternic accelerate. Un raport al organizatiei elaborat in urma cu numai 3 ani arata ca pana in 2030 circa 14% din forta globala de munca (aproximativ 375 de milioane de lucratori) ar fi urmat sa se recalifice datorita automatizarii intensive si inteligentei artificiale. In prezent insa, un studiu indica faptul ca 87% dintre managerii executivi ai firmelor au experimentat deja un deficit din acest punct de vedere si se asteapta ca situatia sa se agraveze pe masura trecerii timpului. O alta problema este aceea ca jumatate dintre oficialii respectivi nu aveau nicio idee despre modalitatile practice de a gestiona dificultatea mentionata anterior. Criza coronavirus nu a facut altceva decat sa acutizeze procesele si sa impuna o adaptare extrem de rapida la noile conditii de munca. Aceasta dinamica inseamna mai mult decat lucrul la distanta sau implicarea in productie a utilajelor automate si tehnologiilor AI. Este vorba despre modul in care factorii de decizie vor reusi sa-si specializeze angajatii pentru a dezvolta noi modele de afaceri in era postpandemica. Pentru aceasta este nevoie de strategii coerente de cultivare a talentelor, care sa dezvolte la angajati capacitati critice digitale si cognitive, sa le incurajeze dezvoltarea abilitatilor emotionale, de adaptabilitate si flexibilitate. Pentru informatii suplimentare, click aici