REFF & Waltmann: Solutie de Evaluare 360 pentru reintoarcerea la munca in cladiri Imprimare
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Elena Icleanu 19 Iun 2020 14:25
Redeschiderea spatiilor comerciale si reintoarcerea la birou dupa relaxarea restrictiilor impuse in contextul pandemiei de Covid-19 implica un efort administrativ considerabil din partea companiilor, pentru a indeplini criteriile si a implementa masurile care sa le confere titulatura de „sigur pentru reluarea activitatii”.
In lumina cadrului legislativ existent, ramane in sarcina fiecarei companii sa isi stabileasca propriul set de masuri si sa le implementeze riguros, pentru a evita consecinte si riscuri nedorite, pe baza unui plan adaptat specificului propriu, astfel incat sa atinga standardul de fit-for-purpose, in functie de caracteristicile spatiului si a naturii activitatii desfasurate in locatie.
 
Avand in vedere diversitatea aspectelor intalnite in acest demers, de la cele epidemiologice, de sanatate si securitate in munca, pana la aspecte legate de autorizare, avizare si raspundere a managementului, Reff si Asociatii | Deloitte Legal Romania, alaturi de compania partenera in acest proiect, Biroul de Arhitectura si Consultanta de Design Waltmann AB, lanseaza o solutie integrata de evaluare a cladirilor de birouri si a centrelor comerciale si de pregatire a unui program coerent de masuri si actiuni, verificat din perspectiva tehnica, medicala si juridica, cu scopul de a permite revenirea angajatilor si clientilor in deplina siguranta.
 
"Pe masura ce economia se redeschide, competitia se inteteste in incercarea de a recupera din pierderile cauzate de restrictiile impuse in contextul pandemiei. Organizatiile trebuie sa se reactiveze, sa regandeasca modul in care se uita la resursa umana, primordiala oricarui business, recastigand increderea angajatilor si a clientilor, prin asigurarea unui mediu in care sa se simta in siguranta si productivi, fara a face compromisuri in ceea ce priveste sanatatea acestora sau respectarea cerintelor impuse de reglementarile in vigoare. De aici si ideea proiectului si asocierii cu Waltmann A.B., dar si cu medici de reputatie internationala si experti din alte domenii, pentru a putea oferi clientilor un concept de tip one-stop shop (sau 360), unde pot obtine o solutie integrata care sa le ofere siguranta faptului ca au luat cele mai bune decizii si au implementat cele mai eficiente masuri in demersul reluarii activitatii", a declarat Irina Dimitriu (foto), Partener Reff & Asociatii.  
 
Solutia este furnizata de o echipa multidisciplinara, formata din medici, avocati, arhitecti, consultanti, ingineri, experti in securitate la incendiu, precum si specialisti in siguranta in exploatarea si in administrarea spatiilor. 
"In acest moment, in toate companiile exista dorinta de a implementa cu rapiditate cat mai multe masuri care, pe de o parte, sa redea angajatilor increderea ca se pot intoarce in siguranta la birou, iar, pe de alta parte, sa ofere confort companiilor ca nu au existat sincope, lipsuri sau decizii nefericite in pregatirea planului de reluare a activitatii. Dar, in absenta unor norme si cerinte legale exhaustive, fiecare companie ia masurile considerate ca fiind adecvate, fara ca acestea sa fie fundamentate pe opinia unor specialisti din ariile profesionale relevante, cu privire la necesitatea, eficacitatea, legalitatea sau riscurile implicate de masurile respective. Aici intervenim noi, oferindu-le acces la o echipa de aproximativ 15 specialisti, din toate domeniile relevante, care sa ii ghideze in acest proces. Practic, solutia pe care noi o oferim are doua valente majore - in primul rand, recastigarea increderii angajatilor si a clientilor si, in al doilea rand, confortul managementului acestor companii ca masurile aplicate sunt eficiente, necesare, suficiente si nu intra in conflict cu normele si prevederile legale pre-existente pandemiei de Covid-19, antrenand eventuale raspunderi civile sau penale", a declarat Alexandru Stanescu-Baccela, Partener & Head of Design Waltmann.
 
Solutia propusa se deruleaza in doua etape. Prima consta in documentarea si evaluarea fizica, la fata locului, a spatiilor din cladirile de birouri sau centre comerciale, cu privire la fiecare tip de riscuri si stabilirea gradului de expunere la acestea. Situatia existenta a spatiilor este trecuta prin filtrul analizei echipei multidisciplinare, astfel incat, la final, clientul poate alege, dintre masurile propuse, pe cele mai potrivite pentru a atenua riscurile evidentiate. In etapa a doua, dupa implementarea masurilor stabilite, se realizeaza o noua evaluare si se stabileste clasificarea finala, in baza careia clientul poate demonstra conformitatea cu masurile si criteriile necesare revenirii in comunitatea de lucru, fie la birou sau in centre comerciale.