VDMA: Peste 33.000 de locuri de munca puse in pericol de pirateria din China |
|
|
Piata Muncii & Resurse Umane
Publicat de Ovidiu Stefanescu
13 Iun 2018 06:42
|
Un studiu recent realizat de VDMA (asociatia germana a producatorilor de utilaje) releva faptul ca industria de profil a suferit pierderi de 7,3 miliarde euro in urma operatiunilor ilegale de copiere neautorizata si contrafacere a produselor. Cele mai multe astfel de infractiuni au fost inregistrate in China, in afara impactului economic devastator un alt risc imediat fiind constituit de periclitarea sigurantei operatorilor. In mod concret, pirateria si transferul ilegal (a se citi „furtul”) de know-how continua sa produca pagube uriase, in pofida adoptarii unor strategii defensive complexe. Falsurile realizate in statul asiatic constituie o sursa permanenta de pericol, in opinia oficialilor VDMA, care reclama ca, in ultimii doi ani, in pofida numeroaselor avertismente lansate, situatia generala a ramas aceeasi. Studiul releva faptul ca 71% dintre producatorii germani de echipamente sunt afectati financiar de practicile respective. In comparatie cu situatia din 2016, cand a fost realizata o cercetare similara, nivelul pierderilor nu s-a rectificat negativ. Pentru 39% dintre managerii intervievati situatia s-a inrautatit chiar in ultimii doi ani, efectul pe piata muncii generat de astfel de dezechilibre fiind pierderea a cel putin 33.000 de posturi. Alte daune colatereale sunt legate de deprecierea imaginii companiilor vizate de operatiunile de falsificare, scaderea competitivitatii economice a acestora sau formularea unor cereri nejustificate de retur a produselor neconforme. In ceea ce priveste riscurile de securitate a utilizatorilor, acestea sunt foarte mari, intrucat tendinta actuala nu mai este aceea de „copiere” tehnica, ci doar de imitare a designului, ignorandu-se complet exigentele de functionalitate si transformand chilipirurile respective in veritabile surse de pericol. Un factor agravant este proliferarea utilajelor contrafacute in mediul online, ponderea livrarilor pe acest canal sporind de la 28% in 2016, la 40% in prezent.
|