Increderea - componenta esentiala pentru notorietatea unei marci |
Premiile EURO-Constructii Publicat de Elena Icleanu 22 Iun 2015 14:30 |
Increderea consumatorilor intr-o marca, produs sau companie reprezinta deja unul dintre pilonii de baza ai derularii afacerilor de orice tip in viitor, in conditiile in care acestia nu mai cred in promisiuni de marketing care s-au dovedit, nu de putine ori, false. Iar cum increderea nu se poate stabili decat pe baze de transparenta, acesta pare a fi cuvantul de ordine al afacerilor secolului XXI. Noile instrumente de social media au schimbat complet modul de interactionare intre vanzator si client, cumparatorii avand la dispozitie mult mai multe optiuni de a comunica in raport cu vanzatorul sau despre acesta. Posibilitatile extinse de comunicare necesita o atentie sporita din partea companiilor asupra informatiilor care circula despre acestea si trebuie sa se implice mai mult in procesul de mediatizare pentru a se asigura ca numai datele corecte ajung la utilizatori. De cele mai multe ori, produsele sunt, in esenta, aceleasi si ofera practic beneficii similare.
In cadrul galei de decernare a premiilor pietei constructiilor, ce a avut loc la data de 25 mai 2015, la hotelul Radisson Blu, din Bucuresti, un numar de 20 de entitati din domeniu au fost laureate cu trofee EURO-Constructii pentru modul in care au reusit sa dezvolte marci de incredere pe piata locala. Astfel, la categoria Reliable Brands, au primit trofee: Ordinul Arhitectilor din Romania (OAR), Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii (ARACO), Habitat for Humanity Romania, Aecom Ingenieria, Strabag Romania, Saint-Gobain Construction Products Romania - Rigips Business Unit, Holcim (Romania) SA, Trane Romania, Rockwool Romania, Siemens - Divizia Building Technologies, Geberit International Sales - Reprezentanta Romania, Robert Bosch, Lindab Romania, Deceuninck Romania, AGC Flat Glass Romania, Schindler Romania, Eaton Electric, Baumit Romania Com, Wurth Romania si Nemetschek Romania Sales & Support.
Increderea si transparenta - esentiale in dezvoltarea unui brand
In timp, marketingul contemporan a demonstrat ca beneficiile emotionale sunt cele care includ o marca in vietile oamenilor si contribuie la cresterea gradului de fidelitate a acestora. Increderea reprezinta, astfel, o componenta critica pentru notorietatea marcii. Clientii sunt mult mai dispusi sa apeleze la o companie de incredere, ceea ce inseamna ca aceasta genereaza venituri si creste valoarea firmei respective. Un sondaj realizat de Concerto Marketing Group indica faptul ca, atunci cand clientii au incredere intr-o marca, 83% dintre acestia o vor recomanda altei persoane, 82% vor utiliza frecvent produsele si serviciile acesteia, iar 78% o vor considera prima optiune in cazul in care au nevoie de un produs sau serviciu similar. Este cunoscut faptul ca increderea se poate castiga numai prin transparenta si sinceritate. "Este foarte important sa faci ceea ce spui, sa spui ceea ce faci si sa nu exagerezi in a comunica altora cine esti", spunea Jim Joseph, expert in branding si autorul lucrarii "Efectul experientei asupra afacerilor mici" (The Experience Effect for Small Business).
"Branding-ul" - termen relativ nou in industria constructiilor
Marca reprezinta un termen relativ nou pentru companiile din domeniul constructiilor, dupa ce, pentru multa vreme, s-a sugerat ca brandurile nu conteaza foarte mult in acest sector, punandu-se accent aproape exclusiv pe costul si durata executiei. Avand in vedere, totusi, cantitatea enorma de informatie disponibila, in prezent, pe toate canalele si acutizarea competitiei, in ultimii cativa ani a devenit tot mai necesara existenta unei marci recunoscute si pe piata constructiilor. In prezent, brandul nu mai inseamna numai logo sau sloganuri bine-alese si reprezentative pentru companie, ci a devenit o filosofie de existenta a organizatiei respective. Desi poate parea exagerata acordarea unei importante atat de mari unei componente mai degraba simbolice, intangibile si care tine mai mult de imagine si comunicare, firmele nu mai pot obtine rezultate foarte bune doar din exploatarea produselor daca nu se ocupa si de dezvoltarea unei marci de notorietate. Chiar daca multe dintre marcile prezente pe piata nationala a constructiilor sunt importate, fiind preluate de subsidiarele locale de la grupurile din care fac parte, exista si branduri romanesti de traditie, tot mai cunoscute atat pe plan intern, cat si extern, ceea ce indica o crestere accelerata a grijii acordate de firmele autohtone acestui aspect. |