Agenda Constructiilor
Vineri, 03 Februarie 2023
Abonare reviste
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - ALUMIL: Scadere de 30,5% a vanzarilor in primele 9 luni
ALUMIL: Scadere de 30,5% a vanzarilor in primele 9 luni
Producatori & Furnizori 18 Dec 2009 14:29
Consiliul de Administratie al companiei Alumil - Aluminium Industry SA, din Grecia, a anuntat veniturile corespunzatoare celui de-al treilea trimestru din 2009. Astfel, incasarile (fara taxe) s-au situat la aproximativ 2,8 milioane de euro la nivel de grup, respectiv 2 milioane de euro pentru compania-mama. "In consecinta, pierderile corespunzatoare semestrului I a.c. au fost limitate, in pofida circumstantelor negative actuale in ceea ce priveste materia prima, precum si a situatiei economice din UE. In intervalul ianuarie-septembrie 2009, declinul vanzarilor s-a situat la 30,5% (sub media din sector), astfel incat cifra de afaceri a fost de 152,8 milioane de euro, fata de cele 220 milioane de euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Declinul livrarilor reprezinta o consecinta a recesiunii pe piata de constructii din Grecia si din alte tari, precum si a crizei din sectorul auto. Alti factori ce au influentat rezultatele financiare ale concernului au fost constituiti de diminuarea stocurilor detinute de partenerii de pe plan local si din statele membre UE (care au dorit sa-si imbunatateasca fluxul de lichiditati), precum si de trendul descendent al cotatiei aluminiului primar in cadrul burselor internationale. Profitul brut a scazut cu aproximativ 43% in trimestrul al treilea a.c., la 31,4 milioane de euro (de la 55,1 milioane de euro in lunile iulie-septembrie 2008). In ceea ce priveste profitul operational (consemnat inainte de plata taxelor, a dobanzilor, fara sa fie luate in considerare deprecierea, amortizarea si evaluarea EBITDA), acest indicator a ajuns la 11,1 milioane de euro (-65,7% fata de cele 32,4 milioane de euro in primele 9 luni din 2008). Reducerea semnificativa a profitului brut in primele 6 luni a.c. a fost cauzata de contractia pretului de vanzare a produselor proprii, datorita declinului cotatiei aluminiului si sporirii costului de fabricatie (pe fondul utilizarii limitate a capacitatii de fabricatie). Totodata, materia prima mai scumpa, folosita pentru realizarea sistemelor ce trebuiau livrate la termenele stabilite in contractele semnate in 2008, a reprezentat un alt factor negativ", se precizeaza intr-un comunicat al corporatiei.
Subsidiarele Alumil sunt profitabile
"Cu toate acestea, la nivelul celui de-al treilea trimestru, situatia s-a stabilizat, contribuind la corectarea trendului descendent. In pofida crizei, subsidiarele Alumil - Aluminium Industry SA din Balcani sunt profitabile, cu exceptia filialei din Bulgaria. Grupul si-a reorganizat activitatea in Europa Centrala (CEE) si, pana la finele acestui an, va deschide un centru modern de distributie in Cehia, pentru a sustine activitatea de vanzari in toata zona CEE, asigurand servicii de calitate la costuri competitive. In acelasi timp, este programata inaugurarea unei unitati logistice similare in Soci (Federatia Rusa), care va coordona activitatea agentilor comerciali in toate tarile ex-sovietice. Mai mult, dupa doi ani de stagnare, investitia grupului pe piata din SUA a inceput sa devina profitabila, fiind initiate proiecte de anvergura in New York, in cadrul carora se vor utiliza sisteme Alumil. Holdingul se pregateste, deja, pentru perioada post-criza, demarand din timp actiunile de reorganizare a operatiunilor proprii, prin fuziunea firmelor Alumil Yu Industry si Alumil Coating, respectiv a societatii Alunef cu firma-mama Alumil SA. De asemenea, a fost adoptata o strategie agresiva comerciala si de marketing pe pietele externe. O alta masura directa consta in refinantarea creditelor contractate pe termen lung de Alumil SA, in termeni care sa permita depasirea conditiilor economice actuale si sa sustina cresterea vanzarilor, care va fi inevitabila in perioada urmatoare. Obiectivul strategic al grupului Alumil - Aluminium Industry SA ramane, in continuare, consemnarea unui nivel de 70% din vanzari ca urmare a livrarilor la export, considerand ca piata elena are capacitatea de a acoperi diferenta de 30%", sustine conducerea grupului. Pentru informatii suplimentare, www.alumil.com
 
TERAPLASTman and machineALLBIMMESENBURGVideoConfAC-iul
ROCKWOOL 196
TOP-500-CONTRACTORS
A ap─ârut editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2022!
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 171 (Noiembrie-Decembrie 2022)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
viarom
strabag nivel 1
BMI_Icopal
leviatan
rigips
Ubitech
MAKITA
hilti
CELCO 2020
FRONTALE
BALTIC
CONCEPT STRUCTURE
leviatan

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
AICPS_30
ROGBC 2016
ef-de-n
econet
Piata de Constructii 2014
TOP500 Atreprenori de Constructii 2023
PIATA de TAMPLARIE Analiza 2021-2022 & Perspective 2023-2027 (TOP500)
TOP500 Producatori de Tamplarie 2023