Agenda Constructiilor
Marti, 05 August 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - TERAPLAST raporteaza o crestere de 29% a cifrei de afaceri din primul semestru
TERAPLAST raporteaza o crestere de 29% a cifrei de afaceri din primul semestru
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 05 Aug 2025 09:55
Grupul TeraPlast a incheiat primul semestru al anului 2025 cu rezultate financiare consolidate in crestere solida, pe fondul evolutiei favorabile a pietei, atat din Romania, cat si din afara Romaniei. Evolutia principalelor segmente de activitate si eficienta operationala crescuta au contribuit la o imbunatatire a indicatorilor de profitabilitate, in pofida unui cost de 4,3 milioane de lei pe fondul deprecierii leului.
Rezultate consolidate S1/2025 (comparativ cu S1/2024):
• Cifra de afaceri a crescut cu 29% in S1/2025 fata de S1/2024, de la 428 milioane de lei, la 552 milioane de lei.
• EBITDA a crescut cu 74% in prima jumatate a anului 2025 fata de aceeasi perioada a anului 2024, de la 26 milioane de lei in S1/2024, la 47 milioane de lei in S1/2025, cu o marja EBITDA de 8,5% dupa primele sase luni ale anului, in crestere cu 2,2 puncte procentuale fata de aceeasi perioada din 2024. Se remarca faptul ca segmentul principal al Grupului – Instalatii – a revenit la finele primului semestru din 2025 la o marja EBITDA de doua cifre: 10,6%.
• In prima jumatate a anului 2025, Grupul a inregistrat un rezultat net pozitiv, de 3,4 milioane de lei, cu toate ca deprecierea monedei nationale a avut un impact de 4,3 milioane de lei asupra costurilor.
• Vanzarile in afara Romaniei au inregistrat aproape o dublare, de la 100 la 195 de milioane de lei, ajungand la 35% din cifra de afaceri in S1/2025, comparativ cu 24% din cifra de afaceri in perioada similara a anului 2024.
• Cantitativ, volumele produse si livrate de Grupul TeraPlast au crescut cu 18% in primul semestru din 2025 fata de aceeasi perioada din 2024, de la 54 mii de tone in S1/2024, pana la 64 de mii de tone in S1/2025. Aceasta crestere se datoreaza in special cresterii cantitative a segmentelor Instalatii si Ambalaje.
"In primul semestru din 2025 am livrat rezultate in crestere, profitand de conditiile favorabile din piata de infrastructura. Desi nu am putut elimina integral efectele unor factori externi, precum fluctuatiile de curs valutar, costurile de finantare in crestere sau scaderile din piata de ambalaje, am continuat sa ne consolidam pozitia regionala, cu accent pe profitabilitate. Succesul inregistrat de subsidiarele din afara Romaniei ne fac increzatori ca internationalizarea business-ului TeraPlast este calea corecta si ne dau curaj sa continuam pe acest drum. Integrarea achizitiilor incepe sa genereze beneficii vizibile in cadrul Grupului.
In acest context, am analizat posibilitatea cresterii estimarilor pentru anul acesta, insa am ales o abordare conservatoare. Incertitudinea din piata cu privire la ritmul in care vor continua investitiile in infrastructura in Romania ne-au facut sa fim prudenti, urmand sa revenim asupra unei eventuale revizuiri a cifrelor pe acest an dupa trimestrul al treilea.”, a declarat Bogdan Craciunas, Director Financiar al Grupului TeraPlast.
"Am crescut pentru ca ne-am tinut de drum si de viziune. La TeraPlast credem in lucrurile simple si corecte: munca sustinuta, respectarea regulilor, plata corecta a taxelor, pastrarea oamenilor buni si atragerea de profesionisti din companii cu reputatie. Daca macar una din trei firme din Romania ar da astfel de vesti, ca si-au crescut afacerile, ca nu dau oameni afara, ca investesc si fac performanta cinstit, cred ca am avea mai multe stiri care inspira si dau incredere. Noua ne place sa dam astfel de vesti.”, a adaugat dl Dorel Goia, Presedintele Consiliului de Administratie TeraPlast.
 
Instalatii: 73% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri in crestere cu 31% fata de S1/2024, de la 307 milioane de lei la 402 milioane de lei.
• EBITDA a ajuns la 42,5 milioane de lei dupa primele sase luni ale anului curent, cu 56% mai mult decat in S1/2024, in timp ce marja EBITDA a ajuns la 10,6%.
Cresterile au fost sustinute de consolidarea prezentei pe pietele externe, in special prin Grupul Wolfgang Freiler, care si-a dublat vanzarile fata de perioada similara a anului trecut. Activitatea in Ungaria s-a intensificat, iar pozitiile din Austria si Germania au fost intarite. In Ungaria, obiectivul strategic al Grupului este leadership-ul pe piata sistemelor din polietilena si PVC.
Pe piata din Romania, desi in prima jumatate a anului a existat o cerere sustinuta, datorita programelor din fonduri de la bugetul national si a proiectelor europene, decontarea lucrarilor a generat presiuni in zona de incasari. Incepand cu luna mai, la rezultatele segmentului Instalatii s-a adaugat si contributia pozitiva a consolidarii grupului Aquatica Experince.
 
Granule: 9% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri a ajuns la 50,5 milioane de lei in S1/2025, in crestere cu 4% fata de S1/2024.
• EBITDA a crescut cu 24% fata de primul semestru din 2024, pana la 5,8 milioane de lei, iar marja EBITDA este de 11,5%.
In timp ce piata interna a ramas stabila, exporturile au crescut cu 15%, contribuind la consolidarea pozitiei segmentului pe pietele externe. Segmentul are ample rezerve de crestere datorita granulelor HFFR (fara halogen, rezistente la foc), unde se urmareste o crestere exponentiala a performantei.
 
Ambalaje: 14% din veniturile Grupului
• Segmentul a avut cea mai mare crestere a cifrei de afaceri in S1/2025 comparativ cu S1/2024, in special datorita efectului de baza. Astfel, cifra de afaceri a crescut cu 51% comparativ cu prima jumatate a anului 2024, pana la 74,8 milioane de lei.
• EBITDA negativa s-a redus de la -5,9 milioane de lei in S1/2024, la -1,5 milioane de lei dupa prima jumatate a anului 2025.
Evolutia segmentului a fost sustinuta de contributia Optiplast si optimizarile operationale realizate la nivelul TeraBio Pack si Opal. In ciuda unui consum afectat de climatul economic, a presiunii concurentiale generate de importuri, dar si a volatilitatii materiilor prime, Grupul a reusit sa reduca semnificativ pierderea, in paralel cu pastrarea concentrarii asupra cotei de piata. Masurile vor continua si in trimestrele viitoare.
TeraBio Pack isi continua procesul de diversificare a portofoliului de produse biodegradabile si compostabile, in timp ce Opal se concentreaza pe consolidarea unor categorii de produse specializate. Integrarea Optiplast se desfasoara conform planului, cu obiectivul ca, intr-un orizont de 2 ani, segmentul Ambalaje sa ofere un portofoliu european competitiv si complet integrat.
 
Ferestre: 4% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri in crestere cu 6% comparativ cu primul semestru din 2024.
• EBITDA, desi in scadere, s-a mentinut in teritoriu pozitiv, la 70 mii de lei.
Activitatea segmentului a fost influentata de reevaluarile proiectelor publice de reabilitare finantate prin PNRR, care au generat intarzieri atat in incasari, cat si in lansarea de noi lucrari. In acest context, cererea a avut de suferit, iar ritmul operational a fost afectat. Cu toate acestea, segmentul a reusit sa isi pastreze stabilitatea financiara,
 
BIMTotalEnergiesALLBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE-IULIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 191 (Iunie-Iulie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
EURO BUILD
KADRA
ERBASU CONSTRUCT
SIGM
Acvatot 2019
Daikin
noark
MAKITA
concelex
EDIT-Structural
theda mar
GEWISS
CDS
quadratum
MCA
AED
Ubitech
BogArt
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
TECNIC
Eco Garden Construct
ELECTROGRUP
strabag nivel 1

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor