DOKA va furniza echipamente de santier pentru constructia proiectul Rail Baltica |
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 03 Iun 2024 11:59 |
Rail Baltica reprezinta un proiect de referinta in infrastructura de transport europeana si este cel mai mare proiect baltic al secolului. Pana in 2030, o cale ferata de mare viteza cu doua benzi pe o lungime de 870 km va conecta tarile baltice cu reteaua feroviara din Europa Centrala. Cu solutiile sale complete, Doka joaca un rol esential in asigurarea finalizarii la timp a proiectului.
Ruta, care se intinde de la Tallinn (Estonia), prin Riga (Letonia), Kaunas si Vilnius (Lituania) pana la Varsovia (Polonia), va fi o legatura cruciala intre Europa de Nord, Europa de Est si Europa Centrala, atat pentru transportul de pasageri, cat si pentru cel de marfuri. Odata finalizata, calea ferata complet electrificata va suporta viteze de pana la 249 km/h si va utiliza ecartamentul standard de 1.435 mm. Aceasta standardizare este vitala pentru o interoperabilitate fara intreruperi, eliminand schimbarile greoaie necesare pentru adaptarea la calatoriile intre Europa Centrala si statele baltice.
Avand in vedere complexitatea unor astfel de proiecte majore, managerii de proiect se bazeaza pe experienta Doka. Specialistul in cofraje si schele cu sediul in Austria a primit deja o serie de contracte pentru diverse proiecte preliminare de constructie in cadrul Rail Baltica.
"Ambitiosul proiect Rail Baltica confirma experienta si competenta noastra in sustinerea clientilor nostri in ceea ce priveste provocarile legate de proiecte de mare anvergura ca acesta. Contributia noastra la initiativa Rail Baltica exemplifica disponibilitatea noastra de a sprijini implementarea rentabila si la timp a peste 500 de subproiecte prin intermediul unui management de proiect profesionist", a declarat Robert Hauser, CEO Doka. "Experienta noastra practica, intelegerea managementului complex al constructiilor si capacitatea noastra de a ne adapta la nevoile clientilor, aduc o valoare reala proiectelor de constructii de mare anvergura."
Acoperisul vitrat al Garii Centrale, ©Rail Baltica
Transformarea garii centrale din Riga
Una dintre cele mai importante componente ale proiectului Rail Baltica este transformarea garii centrale din Riga in cel mai mare centru de pasageri din tarile baltice. Arhitectura unica, cu o structura metalica cu deschideri mari si un acoperis de sticla impresionant, inalt de aproape 30 de metri si care acopera 2.100 de metri patrati, va face din aceasta o piesa centrala a proiectului. Acest proiect grandios prezinta mai multe provocari, inclusiv termene de finalizare stricte, executia intr-un spatiu urban limitat si incarcari verticale semnificative, toate acestea necesitand un concept sofisticat de cofraj. Asocierea Bererix, formata din Grupul Besix, Rere Būve si Rizzani de Eccher, este responsabila de proiectarea si constructia statiei si de implicarea Doka in acest proiect.
"Investirea in produsele si solutiile Doka aduce o valoare adaugata reala prin asigurarea calitatii, sigurantei si eficientei unui proiect", declara Nicola Stefanutti, director tehnic si sef al departamentului de achizitii la Bererix. "A fost extrem de util faptul ca am economisit timp pretios cu serviciile de preasamblare, adica disponibilitate imediata a sistemelor de cofrare speciale, fara a fi nevoie de o asamblare complexa in santier."
Gara centrala din Riga, ©Rail Baltica
Toate dintr-o singura sursa
Datorita solutiilor de cofraj personalizate, care au inclus 570 de elemente de cofraj Doka Top 50 pre-asamblate si 50 de camioane cu esafodaj Staxo si UniKit, exigentele proiectului au fost indeplinite cu succes. Echipa Doka a folosit proiectarea 3D pentru a alinia cu precizie solutia de cofrare cu procesul de constructie. Anvergura si precizia proiectarii sunt evidentiate de cele aproximativ 87.000 de elemente proiectate in modelul avansat DokaCAD Revit. Pentru constructia podului care face legatura cu gara, au fost utilizate schelele Doka Staxo si Ringlock, impreuna cu sistemul de monitorizare a betonului Concremote.
"Colaborarea stransa intre Bererix, echipa Doka prezenta la fata locului, precum si profesionisti din diferite divizii si locatii, este unul dintre factorii cheie de succes si joaca un rol crucial in construirea increderii si consolidarea cooperarii", a declarat Igors Stefanovics, manager de proiect la Doka Letonia.
Dupa ce nivelul acoperisului Garii Centrale a fost realizat in februarie 2024, echipa Doka avanseaza deja la urmatoarele faze ale proiectului din Letonia, Lituania si Estonia, inclusiv la noua gara de la Aeroportul Riga.
|