Potrivit datelor colectate din mai multe surse direct interesate de analiza si evolutia pietei de vopsele si lacuri decorative - Asociatia Patronala a Industriei de Vopsele din Romania, InterBiz Research & Consulting, dar si pe informatii de la furnizorii de materii prime si producatorii interni -, piata autohtona de profil s-a situat la 224 milioane de euro in 2017, fiind pe de o parte stabila din punct de vedere al volumelor comercializate, dar pe de cealalta parte in crestere cu 5% ca valoare. Fabryo-Atlas a urmat aceeasi tendinta, brandul premium „savana”, avand o crestere spectaculoasa de doua puncte procentuale, in timp ce previziunile pentru anii urmatori indica un ritm asemanator de majorare. „Desi asteptam cu interes demararea proiectelor de reabilitare termica in 2018, nu ne-am proiectat bugetul pe baza acestei componente, ci o privim mai degraba ca pe o oportunitate, una pentru care suntem pregatiti sa o deservim rapid prin cea mai performanta linie de productie pentru tencuielile decorative, complet automata, investitie de aproape un milion de euro, inaugurata in 2017”, a declarat Dragos Militaru, director general executiv al companiei. Fabryo-Atlas a incheiat anul fiscal 2017 cu o cifra de afaceri de 210 milioane de lei, in crestere cu 6% fata de anul precedent. Motorul cresterii a fost marca „savana”, cu o dinamica spectaculoasa de doua puncte procentuale, ca urmare a unei campanii de comunicare ce a revolutionat industria de lacuri si vopsele decorative din Romania. La majorarea vanzarilor companiei a contribuit si sectorul constructiilor rezidentiale, deservit de brandul dedicat profesionistilor - Apla. Pentru 2018, compania si-a propus o majorare de 9% a cifrei de afaceri, la peste 230 milioane de lei, bazandu-se pe trendul in crestere a produselor premium, cu valoare adaugata mare. Tot pentru 2018, Fabryo-Atlas se va concentra pe eficientizarea proceselor si sporirea productivitatii, investind masiv intr-un program complex de Customer Relationship Management (CRM), in achizitia de roboti industriali si in sporirea capacitatii de productie a vopselelor lavabile pe schimb, punandu-se accent pe protejarea mediului si conformarea la normele legale. “Cresterile semnificative ale preturilor materiilor prime au pus presiune in principal pe profitabilitatea companiei, asa ca, pentru a pastra calitatea superioara a produselor comercializate sub marcile savana, Apla, Innenweiss si Rost, in 2017 am fost nevoiti sa intervenim cu ajustari de pret, cu scopul de a transfera partial costul de productie. Strategia Fabryo-Atlas este de a nu afecta major consumatorul final, motiv pentru care incercam sa absorbim cresterile de costuri fara a compromite calitatea produselor noastre, mai ales in contextul in care sunt asteptate noi cresteri, cu doua puncte procentuale ale costurilor de achizitie pentru materiile prime”, a incheiat Dragos Militaru. Pentru informatii suplimentare,
www.fabryo.com