.jpg)
Grupul german Henkel a raportat rezultatele aferente celui de-al treilea trimestru din 2025, conform carora vanzarile consolidate au totalizat 5,1 miliarde euro, ceea ce corespunde unei cresteri organice de 1,4%. Rezultatele au fost sustinute de evolutie livrarilor si de stabilitatea preturilor. Conducerea grupului a observat ca ritmul de crestere s-a accelerat in al treilea trimestru, impulsionat in special de divizia Adhesive Technologies, in timp ce segmentul Consumer Brands a inregistrat o dinamica destul de buna. De asemenea, performanta din America de Nord confirma eficienta masurilor implementate. In perioada analizata, Henkel a continuat sa obtina rezultate solide la nivelul profitabilitatii, concomitent cu investitii consistente in branduri si tehnologii. Integrarea completa a operatiunilor de pe segmentul Consumer Brands este programata sa se finalizeze pana la sfarsitul anului in curs, compania estimand economii anuale de cel putin 525 milioane euro. Divizia Adhesive Technologies, reprezentand principalul motor de crestere al grupului, a obtinut o crestere organica de 2,5%, care a dus la vanzari de 2,71 miliarde euro. Rezultatul a fost determinat de performantele segmentelor Mobility & Electronics si Craftsmen, Construction & Professional, unde cererea pentru solutii de lipire si etansare pentru industria electronica si constructii s-a mentinut ridicata. Dupa cum se mentiona anterior, din punct de vedere geografic, America de Nord a generat o crestere solida pentru ambele divizii, in timp ce regiunile IMEA (India, Orientul Mijlociu si Africa) si Asia-Pacific au asigurat o contributie pozitiva, ca urmare a cresterii cererii industriale si a segmentului de ingrijire personala. In schimb, Europa si America Latina au consemnat scaderi organice usoare, pe fondul incetinirii economice si al presiunilor asupra consumului. Expertii Henkel au confirmat prognozele pentru intregul exercitiu financiar 2025, estimand o crestere organica a vanzarilor intre 1% si 2%, cu o marja operationala ajustata situata intre 14,5% si 15,5%. Divizia Adhesive Technologies este de asteptat sa avanseze cu 2–3%, iar Consumer Brands cu 0,5–1,5%. Aceiasi specialisti anticipeaza investitii intre 650 si 750 milioane euro in dezvoltarea de produse si tehnologii, cu accent pe eficienta energetica, sustenabilitate si digitalizare. La nivel national, Henkel Romania a anuntat pentru 2024 vanzari de 1,234 miliarde lei, in crestere de la 1,189 miliarde lei, cat se raporta in anul precedent. Subsidiara locala a Henkel activeaza prin intermediul a trei unitati de productie, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (Cluj) si Roznov (Neamt).