MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate |
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 08 Apr 2025 17:24 |
![]() Reteaua MAMBricolaj este organizata, in prezent, hibrid cu trei magazine fizice in Bucuresti si unul online, primul fiind deschis in urma cu 14 ani in Bdul Basarabia si mutat ulterior in Soseaua Morarilor. Cel mai nou magazin al retelei, situat in Prelungirea Ghencea, a fost deschis in urma cu patru ani si a avut o evolutie spectaculoasa inca de la inceput.
MAMBricolaj creste, pe o piata provocatoare si competitiva
Anul 2024 a fost un an provocator pentru MAMBricolaj, pe o piata complexa si competitiva, an in care compania a ales/numit un nou Consiliu de Administratie, un nou director operational si doi directori noi de magazine, actualul board asumandu-si o schimbare strategica importanta.
”Activam pe o piata caracterizata printr-o cerere constanta, dar si cu mari provocari legate de o serie de factori economici si de comportamentul de consum. In prezent, consumatorii sunt tot mai atenti la raportul calitate-pret, iar companiile din sector se concentreaza pe diversificarea ofertei si pe imbunatatirea proceselor interne pentru a raspunde mai bine nevoilor acestora. In acelasi timp, concurenta este mare, iar fluctuatiile economice, cum ar fi inflatia si schimbarile de pe piata imobiliara, pot influenta comportamentul de cumparare al consumatorilor. De asemenea, sectorul se confrunta cu provocari majore, printre care costurile ridicate ale materiilor prime, gestionarea lanturilor de aprovizionare si mentinerea unei oferte atractive intr-un mediu de concurenta intensa. De aceea, pe parcursul anului trecut, desi am incercat sa ramanem dedicați viziunii de a fi un lanț de magazine specializate în accesorii de mobilă, am realizat si o serie de investitii esentiale in reteaua noastra, cu scopul de a imbunatati semnificativ experienta de cumparare a clientilor si de a sustine dezvoltarea continua a MAMBricolaj. Prin aceste investitii, continuam sa ne consolidam pozitia pe piata si sa oferim clientilor solutii inovatoare, accesibile si de calitate”, a declarat Cristian Gavan, fondator si actionar majoritar al retelei MAMBricolaj.
Anul trecut, MAMBricolaj a inceput un proces amplu de remodelare a magazinelor, pentru a oferi clientilor un spatiu modern, in care sa gaseasca nu doar produsele deja consacrate, ci si o gama extinsa de solutii complementare vietii de zi cu zi. Portofoliul de produse a fost diversificat cu aproximativ 10.000 de coduri noi, incluzand articole din domenii precum menaj, curatenie, home&deco, accesorii auto, gadgeturi, birotica si produse de sezon, pentru a raspunde cat mai bine nevoilor si preferintelor clientilor. MAMBricolaj a achizitionat, de asemenea, echipamente de ultima generatie in locatiile Luica si Morarilor, precum utilaje noi pentru cantuirea pieselor din PAL, pentru imbunatatirea calitatii comenzilor si reducerea termenelor de livrare. Compania a continuat sa investeasca in consolidarea platformei online MAMBricolaj si lucreaza la dezvoltarea unei aplicatii mobile MAM, avand in vedere cresterea cererii pentru solutii de cumparare rapide si accesibile. In plus, compania a implementat si o statie de incarcare pentru vehicule electrice in locatia Morarilor.
In cei 14 ani de la lansare, MAMBricolaj a schimbat profilul clientilor, de la producatori de mobila, la clienti end-user
Deschis in 2011, magazinul MAMBricolaj din Bdul Basarabia, mutat ulterior in Soseaua Morarilor, propunea, in premiera pe piata de profil din Romania, un concept inedit de magazin, care permitea și clientilor fara cunostinte si experienta in domeniu să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării de mobilă la comandă, dar în condițiile unui raport calitate/preț sensibil mai avantajos.
Daca la inceput, MAMBricolaj era prima optiune pentru meseriasii care fabricau mobilier la comanda, in prezent, reteaua fondata de omul de afaceri Cristian Gavan se bucura de o clientela mixta. Numarul meseriasilor care aleg MAMBricolaj are in continuare o pondere semnificativa in vanzari, insa numarul clientilor persoane fizice creste si el de la un an la altul. Clientii persoane fizice aleg MAMBricolaj fie pentru ca vor sa faca schimbari in propria locuinta si stiu ca in magazinele MAMBricolaj gasesc tot ceea ce au nevoie, fie pentru ca oferta de produse din cadrul retelei este, de la an la an, tot mai consistenta.
MAMBricolaj a plecat la drum cu un magazin, 10 angajati si in jur de 1.500 de produse comercializate, iar astazi a ajuns la trei magazine in Bucuresti, peste 120 de angajati, o gama de peste 25.000 de produse comercializate si tranzactii anuale care s-au apropiat de 350.000 in 2024, in crestere cu peste 5% fata de anul anterior. Daca in 2011 gama de produse cuprindea strict accesorii pentru mobilier, incepand cu anul 2019 compania a inceput sa introduca treptat categorii noi de produse, pentru a se alinia cerintelor si preferintelor unei game cat mai largi de clienti.
MAM Ghencea, ultimul magazin deschis in 2021, a avut o evolutie spectaculoasa in cei patru ani de la lansare, cu crestere de la an la an, atat ca vanzari, cat si ca numar de clienti, ajungand in 2024 la un numar de tranzactii cu 11% mai mare fata de anul anterior.
43.000 de lei, cea ai mare suma cheltuita la o singura achizitie. Romanii, mai preocupati in 2024 de decoratiuni interioare si de curatenie
In 2024, media bonului de cumparaturi per client a fost 160 lei, iar valoarea cea mai mare a unei singure achizitii a fost de 43.000 de lei, inregistrata in magazinul MAM Morarilor.
In ceea ce priveste preferintele clientilor, in continuare accesoriile pentru mobilier sunt in topul celor mai vandute produse insa, fata de anii anteriori, in 2024 s-a observat o crestere considerabila a vanzarilor la categoria decoratiuni si produse pentru curatenie.
”Anul trecut, am observat o tendinta clara in randul clientilor nostri de a prefera solutii simple si accesibile pentru amenajarile interioare, care pot fi realizate de fiecare persoana in parte, fara a necesita ajutorul unui specialist. Produsele precum riflajele sau panourile PVC au fost foarte populare, datorita faptului ca sunt usor de montat si nu necesita materiale de constructie complexe sau muncitori specializati. In ceea ce priveste culorile si stilurile, romanii au ales predominant nuante mate si naturale, care aduc un aspect curat si elegant in locuinte. Produsele care permit realizarea amenajarilor cu mana lor, cum ar fi profilele metalice, rame din lemn, panouri si altele, au avut o cerere constanta. Aceste solutii sunt apreciate pentru flexibilitatea lor si pentru faptul ca ofera posibilitatea de a personaliza spatiile intr-un mod rapid si eficient”, a explicat Cristian Gavan.
MAM Ghencea vine cu solutii pentru cererile clientilor
In 2021, MAMBricolaj a investit 150.000 de euro in panouri fotovoltaice care au fost instalate pe acoperisul magazinului din Ghencea, compania demonstrandu-si astfel angajamentul ferm fata de sustenabilitate. Trei ani mai tarziu, energia verde produsa asigura si energia necesara pentru statia de incarcare auto de 120 kW. In plus, magazinul a dezvoltat biroul de servicii proiectare mobilier, ca urmare a cererii ridicate venite din partea clientilor care doresc mobila la comanda.
”Suntem foarte multumiti de performanta acestui sistem, care ne permite sa operam intr-un mod sustenabil, reducand dependenta de sursele traditionale de energie si avand un impact pozitiv asupra mediului. Ne ascultam clientii si venim cu solutii la nevoile lor, in consecinta am suplimentat biroul de servicii proiectare mobilier pentru a putea prelua toate comenzile de mobila la comanda”, a mai spus Cristian Gavan, fondatorul retelei MAMBricolaj.
La aniversarea celor 4 ani de MAM Ghencea si 14 ani de MAM Morarilor, compania a organizat tombole cu premii si a oferit ciocolata tuturor clientilor celor doua magazine.
|