MENATWORK: Gama noua de solutii acustice, pentru cresterea sustenabilitatii |
Producatori & Furnizori Publicat de Ovidiu Stefanescu 18 Dec 2024 06:10 |
Menatwork, producator de materiale de constructii cu o experienta de 30 de ani pe piata din Romania, a inregistrat o cifra de afaceri de circa 40 de milioane de euro in 2024, consolidandu-si pozitia in acest domeniu. Pentru 2025, Monica Grafu, CEO al companiei, mizeaza pe mentinerea unui trend ascendent al businessului, in pofida unui context economic provocator, care ofera o perspectiva precauta. "Prin politica de adaptare continua la nevoile pietei si de anticipare a tendintelor, suntem increzatori ca putem transforma provocarile in oportunitati", a precizat Monica Grafu. Grupul de firme Menatwork include, in prezent, 8 societati, cu un portofoliu complex de produse si servicii pentru constructii si instalatii, amenajari si finisaje pentru interior si exterior. Parcul administrativ si industrial din Popesti-Leordeni, unde isi desfasoara activitatea firmele grupului, se intinde pe o suprafata de 90.000 mp, in fabricile si reteaua de distributie ale grupului activand peste 350 de angajati. Menatwork detine si propria retea comerciala in Popesti-Leordeni, Cluj-Napoca, Craiova si Constanta.
Despre toate acestea ofera in cele ce urmeaza detalii interesante Monica Grafu, CEO Menatwork.
- Cum au evoluat vanzarile produselor din portofoliul Menatwork in acest an?
- Anul 2024 a fost definitoriu pentru Menatwork, in aceasta perioada solutiile tehnice din domeniul protectiei la foc si al acusticii reprezentand vedetele portofoliului nostru. Performanta respectiva reflecta succesul strategiei de specializare pe segmente care contribuie la imbunatatirea confortului si calitatii vietii oamenilor, aceasta reprezentand esenta misiunii noastre. Eforturile sustinute de promovare si consultanta oferita specialistilor, arhitectilor si beneficiarilor finali ne-au permis sa raspundem in mod eficient provocarilor moderne, cum ar fi reducerea riscurilor legate de incendii si gestionarea poluarii fonice. Suntem incantati ca aceste solutii au fost apreciate si recunoscute ca raspunsuri relevante pentru nevoile pietei actuale.
- Ce strategie abordati pentru depasirea acestei perioade mai dificile si ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Suntem nevoiti sa facem strategii de business intr-o perioada impredictibila, marcata de o multitudine de factori pe care incercam sa-i luam in calcul si care tin prea putin de zona de business. Pe termen mediu, ne propunem sa consolidam si sa extindem directiile strategice in care investim deja. Pe segmentul comercial, avem in vedere accentuarea specializarii in ceea ce priveste acordarea de service pentru proiectele din domeniul constructiilor. Pe segmentul antreprenoriatului de specialitate in pardoseli calde, ne propunem dezvoltarea continua a liniei de business prin care oferim solutii de montaj cu performanta si durabilitate superioare, iar in ceea ce priveste inovarea si solutiile de pionierat, nu trebuie uitat faptul in ADN-ul nostru a existat mereu gena de "early adopter", fiind mereu in cautarea de solutii inovatoare si valoroase pentru proiectele in care ne implicam. Faptul ca suntem deja recunoscuti pentru solutiile integrate de protectie la foc, ne ofera increderea sa abordam subiecte noi, cel putin in Romania in acest moment, cum ar fi, de pilda, acustica. Suntem convinsi de faptul ca acest aspect al poluarii fonice, cu toate ca in prezent este insuficient tratat, are un viitor cert in noile proiecte. Prin combinarea inovatiei cu executia de specialitate, dorim sa oferim partenerilor solutii si servicii integrate, care sa garanteze implementari de calitate, performanta crescuta in utilizare etc. In acest fel, ne indeplinim misiunea de a contribui la cresterea calitatii nivelului de trai si confort al oamenilor prin produsele si serviciile oferite.
- Cum abordati problema zero carbon in cadrul activitatilor operationale si ce obiective de sustenabilitate aveti stabilite pe termen mediu si lung?
- In cadrul activitatilor operationale, Menatwork isi asuma un angajament ferm fata de reducerea amprentei de carbon si de promovarea sustenabilitatii. Acest angajament se reflecta in mai multe directii-cheie. Prima este constituita de montarea de panouri fotovoltaice. Am inceput implementarea unor solutii de energie regenerabila, inclusiv instalarea de panouri fotovoltaice pe propriile cladiri si echiparea parcului auto cu autoturisme electrice, pentru a reduce consumul de energie din surse conventionale. Acest demers contribuie direct la atingerea obiectivului nostru de zero carbon, reducand emisiile de CO2 si dependenta de energia din retelele traditionale. Extinderea acestei practici va continua si in viitor, incurajand si partenerii nostri sa adopte solutii similare pentru a sprijini tranzitia catre o economie verde.
Cea de-a doua directie este de promovare a unor solutii inovatoare si sustenabile in domeniul acusticii. Pe langa produsele de protectie la foc, am integrat in portofoliul nostru aceste solutii concepute pentru a contribui nu doar la confortul fonic, dar si la reducerea impactului ecologic al constructiilor. Materialele acustice pe care le folosim sunt fabricate din surse reciclate sau au un proces de productie cu un consum scazut de energie, fiind in conformitate cu standardele internationale de sustenabilitate.
Pe termen mediu si lung, obiectivele noastre de sustenabilitate includ reducerea amprentei de carbon prin implementarea de tehnologii care sprijina utilizarea energiei regenerabile si continuarea investitiilor in solutii eficiente din punct de vedere energetic, extinderea portofoliului de produse sustenabile prin continuarea integrarii materialelor si solutiilor ecologice in proiectele noastre, pentru a raspunde cerintei tot mai mari de constructii durabile, respectiv obtinerea unor certificari precum BREEAM si LEED pentru proiectele noastre si pentru produsele pe care le comercializam, pentru a sprijini dezvoltarea de constructii verzi. Produsele sustenabile propuse de noi au fost foarte bine primite de piata la finalul anului 2024. Clientii sunt tot mai constienti de importanta unui impact redus asupra mediului si sunt dispusi sa investeasca in solutii care nu doar ca imbunatatesc confortul si siguranta, dar si contribuie la protectia mediului. Cererea pentru sisteme ecologice si eficiente energetic este intr-o continua crestere, iar Menatwork se pozitioneaza ca un lider in furnizarea de solutii sustenabile pentru constructii si amenajari interioare.
- Care credeti ca vor fi provocarile anului 2025 in domeniul constructiilor si pentru companie? Dar oportunitatile?
- Desi problemele din domeniul constructiilor raman constante, respectiv presiunea pe lanturile de aprovizionare, fluctuatiile economice si lipsa fortei de munca calificate, preferam sa ne concentram asupra oportunitatilor. Consideram ca 2025 va aduce perspective promitatoare in ceea ce priveste digitalizarea si automatizarea prin integrarea tehnologiilor noi in procesele de proiectare si executie, precum si in planul solutiilor verzi (cresterea cererii pentru materiale si tehnologii sustenabile). De asemenea, avansul in domenii tehnice precum acustica si protectia la foc, ne ofera un avantaj competitiv pe piata. Prin anticiparea tendintelor si prin diversificarea portofoliului nostru, suntem convinsi ca putem transforma 2025 intr-un an al cresterii.
|