Orbansoft activeaza pe o piata caracterizata de modificari permanente |
Producatori & Furnizori Publicat de Adrian Agachi 05 Nov 2008 09:51 | ||||
- Cum se caracterizeaza evolutia pietei de software pentru tamplarie? - Segmentul de piata pe care activam a fost marcat, in 2007, de aparitia unei game foarte diverse de produse, iar in 2008 am constatat multe schimbari ale sistemelor de profile si feronerie cu care lucreaza clientii nostri. Practic, in primul semestru a.c., ne-au fost solicitate - peste asteptarile specialistilor nostri - numeroase actualizari ale programului, tocmai datorita acestor modificari. Impunerea aplicarii marcajului CE va determina, pentru firma Orbansoft, necesitatea adaptarii programului, pentru a ajuta beneficiarii in implementarea si mentinerea atestarii conformitatii. Ca urmare a numarului mare de fabricanti de tamplarie, pe fondul acutizarii nivelului competitiei, se remarca o sporire a cererii pentru achizitia de produse cu un raport cat mai bun calitate/pret. Totodata, furnizorii de sisteme, pe langa produsele livrate, pun la dispozitia partenerilor diverse servicii care contribuie definitoriu la rentabilizarea procesului de fabricatie, cum ar fi software specializat, consultanta, proiectare tehnologica etc. - Ce aplicatii furnizati colaboratorilor Orbansoft? - Programul pe care il punem la dispozitia partenerilor nostri este constituit de Fenestra 2000, care ruleaza in sistemul de operare Windows XP sau versiunile mai recente, inclusiv Windows Vista. Cu ajutorul acestei aplicatii se pot configura multiple modele de ferestre, precum si variante atipice, avand forme geometrice neregulate. Sistemul se recomanda pentru optimizarea activitatilor de ofertare, fabricarea produselor de tamplarie si gestiunea materialelor. De asemenea, ofera posibilitatea de a genera (cu ajutorul centralizatorului) urmatoarele elemente: comanda de geam/feronerie, lista de repere ce urmeaza a fi debitate, profilele selectate si bonul de consum. Totodata, in orice moment, utilizatorul poate accesa date referitoare la volumul necesar de materiale pentru mai multe lucrari sau doar pentru anumite pozitii din tabloul de tamplarie. Utilizarea Fenestra 2000 este facila, datorita interfetei grafice deosebite, implementarea sa fiind, astfel, posibila si in cadrul punctelor de lucru/showroom-urilor. Prin intermediul postului de lucru din magazinele de prezentare se comunica prin internet cu unitatea de productie, pentru transferul comenzilor catre fabrica. - Detaliati principalele aspecte ale strategiei de dezvoltare. - In 2007, au fost instalate aproximativ 1.000 de programe, iar pentru acest an se preconizeaza o crestere de circa 30%. Daca de la inceputul activitatii si pana la sfarsitul lui 2007 am inregistrat, in total, 3.000 de licente acordate, la finele lui 2008 preconizam un numar de 4.300 de licente. Astfel, cifra de afaceri din 2007 s-a situat la 0,16 milioane de euro, iar in primul semestru a.c. am consemnat venituri de circa 0,14 milioane de euro. Estimarile pentru acest an indica o majorare de 75% a veniturilor. Printre cele mai importante firme cu care avem relatii de colaborare, putem mentiona si societatile: Oltchim (Ramplast), Deceuninck Romania, Wintech PVC, Profile Roplasto, Austroplast Profile, Altest KMG, Schönline Grup etc. Dintre obiectivele strategiei pentru dezvoltare pe care le-am indeplinit in 2007, se disting masurile de extindere a posibilitatilor programului Fenestra 2000 prin atasarea de noi module, cum ar fi comunicarea prin internet a atelierului de productie cu showroom-urile, modulul de gestiune tehnica si comanda utilajelor CNC. Pentru 2008 intentionam sa dezvoltam in continuare aplicatia noastra si sa implementam noi module, cum ar fi urmarirea online a comenzilor efectuate la showroom sau la sediul dealerilor, comanda centrelor de prelucrare automata si altele. |