TRITON: Solicitarile pentru scule electrice au scazut cu 35% Imprimare
Producatori & Furnizori 12 Mar 2010 11:17
Compania Triton, din Constanta, este distribuitor direct pentru scule si utilaje profesionale cu traditie pe pietele internationale si nationale, cum ar fi Bosch, Makita, AEG, Stihl, Karcher, Ridgid etc. In ceea ce priveste strategia pentru intervalul 2010- 2011, societatea vizeaza continuarea masurilor de eficientizare incepute in 2009, concentrarea proactiva catre cerintele pietei, derularea de promotii si programe de fidelizare a clientilor, precum si studierea altor piete locale pentru extinderea activitatii. In cele ce urmeaza, directorul general al firmei prezinta informatii referitoare la evolutia pietei, precum si la activitatea companiei.


Petre Ghita, director general al firmei Triton:
“In 2009, piata de scule electrice a scazut la jumatate din valoarea inregistrata in anul precedent, pe fondul diminuarii sectorului constructiilor si a contractarii economiei, in general. Apreciez ca daca nu se va debloca creditarea si beneficiarii proiectelor de constructii si infrastructura (printre care si statul) nu vor achita la timp valoarea lucrarilor executate, piata de profil va fi in scadere si in acest an. Pe baza datelor de care dispunem, aceasta diminuare nu va mai fi la nivelul celei din 2009, ci in jurul valorii de 15%. Activitatea firmei s- a contractat anul trecut si ca urmare a scaderii proiectelor de constructii publice sau private. Efectele crizei au determinat atat scaderea numarului de clienti, cat si diminuarea volumului de vanzari / beneficiar. Totodata, din 2009 s-a majorat si numarul mediu de zile in care se platesc facturile. In aceste conditii, masurile pe care le-am adoptat au vizat o gestiune mai buna a stocurilor si reducerea valorii acestora (fara a afecta gradul de serviabilitate catre clienti), scaderea costurilor de personal prin disponibilizari din posturile care au devenit ineficiente odata cu scaderea activitatii, o mai  buna analiza a cerintelor pietei si concentrarea pe game de produse care mai fac, inca, obiectul cererii. O scaderea puternica a cererii, de aproximativ 70%, s-a resimtit la nivelul utilajelor de constructii mari (placi compactoare, maiuri etc.), in timp ce solicitarile pentru produsele de mana electrice sau alimentate prin acumulator a scazut cu 35%. O activitate mai profitabila s-a inregistrat in segmentul accesoriilor pentru scule si utilaje. Aceste trenduri combinate au dus la scaderea cifrei de afaceri pentru companie, pe segmentul de scule, cu 40% in anul 2009 fata de 2008. Cele mai bine vandute produse au fost, anul trecut, ciocanele rotopercutoare, masinile de gaurit si insurubat, in general modelele uzuale care nu implica valori mari de cumparare. Pentru ca lucram cu un portofoliu larg de furnizori, ce lanseaza produse noi periodic, putem sa spunem ca in fiecare saptamana avem produse si tehnologii noi in toate showroom-urile proprii din tara. Un astfel de exemplu ar fi nou lansatele ciocane pneumatice pentru batut cuie marca Bosch, care confera putere maxima la dimensiuni reduse ale echipamentului, design compact ce asigura maxim de vizibilitate, utilizare facila in spatii restranse si ergonomie sporita cu un raport optim dimensiuni/greutate. Ca obiective ne propunem mentinerea cifrei de afaceri la nivelul anului 2009 si maximizarea profitului”.