Agenda Constructiilor
Sambata, 21 Decembrie 2024
Home - Stiri - Produse & Tehnologii - Cum construiesti o magistrala de metrou cu Leica Geosystems (partea a II-a)
Cum construiesti o magistrala de metrou cu Leica Geosystems (partea a II-a)
Produse & Tehnologii Publicat de AG&F 05 Nov 2024 10:47
Sebastian Chetan, director tehnic Guide Tech in parteneriat cu Leica Geosystems, continua discutia despre ce tehnologii pot fi folosite pentru realizarea unui proiect de anvergura, asemenea metroului de la Cluj. Sebastian Chetan trece in revista solutiile Leica Geosystems care pot contribui decisiv la accelerarea lucrarilor si obtinerea unor rezultate de o acuratete remarcabila cu un minim efort.
 
- Sebastian, ce solutii Leica Geosystems se pliaza pe complexitatea unui proiect cum este metroul de la Cluj si ce fac acestea?
- Statiile totale robotizate Leica iCON iCR70 si Leica iCON iCR80 sunt folosite pentru trasarea tunelurilor, masurarea adancimii si latimii excavarilor, precum si pentru controlul coordonatelor pentru statii si trasee subterane. Aceste doua dispozitive sunt utilizate in proiecte de infrastructura atunci cand vreti sa faceti masuratori exacte. Statiile totale iCON iCR70 si iCON iCR80 sunt niste echipamente de topografie care permit trasarea si monitorizarea punctelor critice cu o acuratete milimetrica. Pot fi controlate de la distanta si sunt perfecte pentru lucrari de trasare si aliniere.
Sistemele GNSS Leica iCON gps 80 se folosesc pentru pozitionarea echipamentelor de constructii, controlul excavatiilor pentru tuneluri si trasarea aliniamentului pentru retelele de infrastructura. Sistemele GNSS permit determinarea precisa a pozitiei pe orizontala si pe verticala, care este esentiala pentru lucrarile subterane si de suprafata, deopotriva. In concluzie, Leica iCON gps 80 este o solutie de navigare si pozitionare de inalta precizie.
 
 
Sistemele de control pentru utilaje Leica iXE3, Leica iGG3 si software-ul Leica MC1 sunt utilizate pentru controlarea si ghidarea excavatoarelor si buldozerelor in timpul sapaturilor pentru tuneluri si pentru nivelarea terenului. Leica iXE3 este un sistem de control pentru utilaje de excavare, care face ca sapaturile sa fie realizate intocmai conform planului, iar Leica iGG3 este folosit pentru controlul utilajelor de nivelare si compactare.
Scanarea si captarea 3D cu Leica Pegasus TRK scaneaza digital, cartografiaza mediul subteran si urban si creeaza modele digitale ale tunelurilor si statiilor. Leica Pegasus TRK este o solutie mobila de scanare 3D care permite captarea datelor din mediul urban cu mare precizie si genereaza modele 3D detaliate ale terenului si infrastructurii, esentiale pentru proiecte complexe precum cele de metrou.
 
 
Platforma de colaborare in cloud Leica ConX este destinata managementului proiectului, impartasirii de date intre muncitori si echipe, monitorizarii si controlului evolutiei lucrarilor. Mai simplu spus, Leica ConX este o platforma de management de date care face ca toti actorii implicati in proiect sa aiba acces la informatii in timp real. Prin urmare, Leica ConX imbunatateste colaborarea intre echipe si permite verificarea progresului lucrarilor.
Solutiile integrate pentru controlul si automatizarea operatiunilor de construire Leica iCON site si Leica iCON pave permit automatizarea lucrarilor de constructii, precum si trasarea cu acuratete a drumurilor si a infrastructurii conexe metroului. Leica iCON site asigura trasarea precisa pe santier, iar Leica iCON pave este folosit pentru asfaltarea si pregatirea drumurilor adiacente.
 
 
- Care sunt principalele beneficii pe care le aduc solutiile Leica Geosystems in domeniul transportului metropolitan rapid?
- Acuratete milimetrica. Statiile totale robotizate, sistemele GNSS si tehnologiile de scanare 3D permit masuratori extrem de precise care asigura respectarea planurilor si evitarea erorilor de aliniament si trasare.
Eficienta si automatizare. Sistemele de control pentru utilaje precum Leica iXE3, Leica iGG3 si Leica MC1 optimizeaza utilizarea echipamentelor de excavare si nivelare, ceea ce are ca rezultat realizarea lucrarilor conform specificatiilor tehnice. Acest aspect reduce timpul de executie si imbunatateste productivitatea.
Reducerea costurilor. Solutiile de automatizare Leica Geosystems si precizia pe care o ofera acestea minimizeaza erorile si nevoia de refacere a lucrarilor. Principalul beneficiu aici este micsorarea costurilor totale ale proiectului. De asemenea, monitorizarea continua reduce riscul de deteriorare a structurilor existente.
 
 
Gestionare eficienta a datelor. Platformele de colaborare in cloud precum Leica ConX permit gestionarea centralizata a datelor de pe santier si comunicarea in timp real intre echipe. Acest lucru imbunatateste colaborarea si pune pe aceeasi linie toti factorii implicati, optimizand astfel procesul de luare a deciziilor.
Siguranta sporita. Monitorizarea constanta a lucrarilor si a miscarilor structurale, precum si controlul precis al utilajelor contribuie la mentinerea unui nivel ridicat de siguranta pe santier, atat pentru lucratori, cat si pentru structurile si cladirile din proximitate.
Flexibilitate si adaptabilitate. Solutiile Leica Geosystems sunt polivalente si pot fi utilizate pentru diverse faze ale proiectului, de la masuratori topografice initiale la monitorizarea structurii tunelurilor si optimizarea utilizarii utilajelor. Aceasta trasatura este echivalenta cu primirea de suport complet pe durata intregului ciclu de viata al proiectului.
 
 
- Poti sa imi dai cateva exemple in care au fost folosite solutii Leica Geosystems pentru realizarea unor proiecte asemanatoare metroului de la Cluj?
- Metroul Cityringen din Copenhaga. Pentru extinderea retelei subterane de metrou din Copenhaga, care include 17 noi statii, au fost folosite statii totale robotizate, sisteme de monitorizare structurala Leica GeoMoS, solutii GNSS si scanare 3D. Solutiile Leica Geosystems au fost esentiale pentru monitorizarea miscarilor solului si structurilor adiacente, precum si pentru alinierea exacta a tunelurilor. In plus, statiile totale si sistemele GNSS au ajutat la trasarea precisa a tunelurilor subterane.
Tunelul Gotthard Base din Elvetia. Acesta este cel mai lung tunel feroviar din lume si a necesitat aportul sistemelor de monitorizare Leica GeoMoS si solutiilor de control al utilajelor Leica iCON, precum si aportul statiilor totale robotizate. Realizarea tunelului Gotthard Base a implicat lucrari complexe de excavare si construire subterana. Solutiile Leica Geosystems au asigurat monitorizarea in timp real a miscarilor solului si a deformarilor structurale, mentinand astfel siguranta proiectului si eficienta operatiunilor.
 
 
Proiectul feroviar Crossrail din Londra. Acesta este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura din Europa si a fost realizat folosind sisteme de scanare 3D Leica Pegasus, solutii GNSS si sisteme de monitorizare Leica GeoMoS. Pentru realizarea liniei subterane Crossrail, Leica Geosystems a oferit solutii de monitorizare structurala si masuratori extrem de precise pentru tunelurile subterane. Sistemele de scanare 3D au fost folosite pentru a crea modele digitale ale tunelurilor si pentru a monitoriza progresul lucrarilor.
Metroul din Riyadh, Arabia Saudita. Pentru construirea acestuia, au fost utilizate sisteme GNSS, statii totale robotizate si solutii de control pentru utilaje Leica iCON. Prin urmare, solutiile Leica Geosystems au fost din sfera masuratorilor topografice si controlului utilajelor. Sistemele GNSS si statiile totale au asigurat alinierea corecta a tunelurilor si trasarea precisa a statiilor de metrou.
 
 
Metroul din Doha, Qatar. Pentru realizarea acestuia, au fost folosite statii totale, sisteme de monitorizare structurala si solutii pentru controlul utilajelor. Solutiile Leica Geosystems au fost folosite pentru masuratori de precizie si pentru a monitoriza miscarile solului in timpul excavarilor adanci. Sistemele de monitorizare au asigurat siguranta structurilor din proximitatea lucrarilor subterane.
Tunelul Brenner Base. Acest tunel leaga Italia de Austria si este unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructura din Europa, asa ca a necesitat sisteme de monitorizare, sisteme pentru controlul utilajelor, sisteme GNSS si statii totale robotizate. Solutiile Leica Geosystems au contribuit la trasarea exacta a tunelurilor si la monitorizarea constanta a miscarilor solului si a structurilor inconjuratoare, garantand astfel succesul lucrarilor de excavatie.
 
 
Pentru intrebari si consultanta de specialitate privind tehnologiile Leica Geosystems, accesati www.guidetech.ro, iar Sebastian Chetan va sta la dispozitie la numarul 0790 315 214 sau pe adresa de email Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiABONARE REVISTETotalEnergiesSISECAMRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
concelex
leviatan
Ubitech
DRS
EURO BUILD
CONCEPT STRUCTURE
AED
MAKITA
rigips
noark
ELECTROGRUP
Arduro
GEWISS
Acvatot 2019
VEGO
EDIT-Structural
SSAB
CDS
theda mar
SIGM
BogArt
quadratum
konsent

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<