Nhood vizeaza generarea a 10 mil. euro pana in 2030, prin noua strategie globala ESG |
Sustenabilitate & CSR Publicat de AG&F 06 Mai 2025 10:42 |
![]() Noua strategie vizeaza, printre altele, sa devina un actor important in domeniul serviciilor ESG, stabilindu-si ca obiectiv generarea de vanzari cumulate de peste 10 milioane de euro din servicii ESG pana in 2030, adresate atat clientilor existenti, cat si noilor parteneri.
Pionier in regenerarea urbana, Nhood si-a setat o abordare strategica, care plaseaza oamenii in centrul actiunilor sale, si urmeaza plan de actiune concret pentru a evalua si maximiza impactul actiunilor sale in patru domenii cheie: Oameni, Planeta, Profit si Guvernanta.
“In centrul strategiei noastre ESG se afla angajamentul fata de oameni. Viziunea noastra este de a transforma sectorul imobiliar intr-un vector de creare de valoare sustenabila, care sa aduca prosperitate clientilor nostri, sa ne consolideze activitatea si sa genereze un impact pozitiv asupra viitorului planetei; totul in timp ce ramanem un motor de solutii pentru echipele noastre”, a declarat Antoine Grolin, Presedintele Nhood.
Pentru a-si atinge obiectivele ESG, Nhood si-a propus ca pana in 2040 sa atinga neutralitatea emisiilor de carbon, si tinteste reducerea amprentei de carbon asociata mobilitatii angajatilor cu 40% pana in 2030. Mai mult, compania si-a propus eliminarea completa a deseurilor nereciclabile si plantarea a 100.000 de arbori in cadrul proiectelor sale pana la finalul deceniului.
In plus, Nhood are in plan infiintarea Fundatiei Nhood pentru Regenerare pana in 2027, prin care isi propune sa redistribuie o parte din profitul sau catre proiecte regenerative.
In acelasi timp, Nhood se concentreaza pe dezvoltarea continua a competentelor angajatilor prin programe de formare, asigurarea unui mediu de lucru sanatos si propice bunastarii, promovarea activa a diversitatii, egalitatii de sanse si incluziunii, precum si pe consolidarea legaturilor cu comunitatile locale prin proiecte de solidaritate. Obiectivele companiei includ formarea a 100% dintre angajati in domeniul ESG, prin module specifice rolurilor lor , certificarea tuturor sediilor companiei conform standardelor de bunastare pana in 2028 (ca de exemplu certificarea WELL) si obtinerea certificarii Gender Equality European & International Standard for Diversity (GEEIS).
Din perspectiva profitabilitatii, Nhood urmareste sa amplifice crearea de valoare pe termen lung, integrand criteriile ESG in procesele decizionale financiare, adoptand o politica de achizitii sustenabile care implica activ furnizorii si redistribuind o parte din profituri pentru a sustine proiecte cu impact regenerativ.
Compania pune un accent deosebit pe guvernanta corporativa, angajandu-se sa opereze intr-un mod transparent si responsabil. Obiectivele includ integrarea criteriilor ESG in sistemul de bonusare a directorilor, alinierea completa a operatiunilor la cerintele CSRD (Directiva privind raportarea sustenabilitatii corporative) si Duty of Care, si implementarea raportarii GRI (Global Reporting Initiative) in toate pietele in care activeaza.
Romania – rol activ in cadrul strategiei ESG a Nhood
In 2024, emisiile de gaze cu efect de sera (GES) ale Nhood Romania au reprezentat 6,9% din totalul emisiilor Nhood, fiind sub tari precum Franta sau Italia.
Nhood investeste semnificativ in educarea si formarea angajatilor sai prin Nhood Academy, asigurand astfel ca toti angajatii companiei inteleg si contribuie activ la implementarea strategiei ESG. Din 2025, Nhood Academy va pune la dispozitia angajatilor 5 module de e-learning dedicate principiilor ESG si un program de formare specializat in schimbari climatice precum si un ghid de practici pentru un stil de viata sustenabila aplicabil si dincolo de cadrul profesional. Scopul acestora este de a genera schimbarea comportamentelor, atat la locul de munca cat si in plan personal, pentru a reduce impactul pe termen lung.
“Nhood Romania este pe deplin angajata in implementarea obiectivelor ESG ale Grupului. Ne concentram pe reducerea amprentei noastre de carbon, in special in ceea ce priveste achizitiile si transportul, si pe contributia la obiectivele de sustenabilitate ale companiei la nivel global. De asemenea, angajatii sunt incurajati sa se implice in proiecte sociale sau de mediu, beneficiind de o zi in timpul saptamanii in care se pot dedica unei cauze in care ei cred.”a declarat Elena Bocan, Head of Market.
Pentru a sprijini atingerea acestor obiective ambitioase, Nhood dezvolta un portofoliu extins de servicii ESG, destinat atat clientilor existenti, cat si atragerea de noi parteneriate. Aceste servicii vizeaza domenii precum rezilienta climatica, gestionarea eficienta a resurselor, protejarea biodiversitatii si promovarea sanatatii si a bunastarii.
|