AIC TRUCKS: Vanzari de aproape 42 milioane euro si extindere a gamei de servicii |
Utilaje & Echipamente Publicat de Ovidiu Stefanescu 09 Sep 2025 06:20 |
![]() In cele ce urmeaza, Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks, prezinta principalele rezultate ale companiei, precum si obiectivele si strategia pentru viitor intr-un context de piata provocator si volatil.
- Ce evolutie a inregistrat activitatea companiei in ultimul an si care sunt previziunile pentru exercitiul financiar in curs?
- In anul 2024 am lansat noua gama F-Line, iar anul 2025 este, in consecinta, o perioada in care ne concentram pe o pozitionare corecta a acesteia. Gama respectiva inlocuieste modelele anterioare dedicate segmentului de transport regional, constructii si vehicule specializate. Noua serie F-Line ridica nivelul de tehnologie si confort pentru cele trei destinatii, aducandu-l aproape de F-Max, care constituie varful de lance al brandului, dedicat transportului international. Noua serie asigura clientilor eficienta, performanta, tehnologii de conectivitate, sisteme avansate de siguranta, precum si confort si design modern. Pe parcursul anului 2024, au fost inmatriculate in Romania 552 Ford Trucks si 600 de camioane uzate, vandute de divizia Cefin Trucks. La nivel de grup, numarul total de masini vandute a fost de 2.057 de unitati. In 2024 am crescut ca volum de vanzari realizate pe segmentul de constructii, unde am avut o perioada de readaptare cu noul produs F-Line, cu livrari de 183 de unitati. Am majorat, de asemenea, cota de piata pentru F-Max.
![]() In prima jumatate a anului 2025, piata totala de vehicule comerciale grele este intr-o scadere usoara, cu un total de 4.304 unitati inmatriculate pana la finalul lunii iunie. Din acestea, 239 de unitati Ford Trucks au fost inmatriculate, dintre care 60 de vehicule constructii - segment in care previzionam o crestere in perioada care urmeaza. Trebuie mentionat faptul ca inregistram un nivel sustinut de cereri si comenzi, ceea ce aduce incredere in capacitatea noastra de a realiza bugetul pentru 2025, care prevede o crestere a livrarilor si a cotei de piata.
Din perspectiva afacerilor, compania AIC Trucks, cu diviziile de vehicule comerciale reprezentate a atins cifra de 41,8 milioane de euro, in linie cu rezultatele de anul trecut.
- Cum a evoluat portofoliul de servicii oferite de companie?
- In ceea ce priveste modalitatile de finantare, in cadrul companiei exista un departament de consultanta si brokeraj in servicii financiare, care identifica solutiile cele mai bune pentru clientii nostri (majoritatea vanzarilor au fost realizate prin leasing financiar). In cadrul AIC Trucks, o divizie care a crescut foarte mult a fost cea de vehicule inchiriate, constituindu-se o solutie foarte buna de exploatare atat pe termen scurt, cat si lung pentru parteneri. Avem in portofoliu un set complex de servicii, de la vanzari de vehicule noi sau rulate, servicii after sales, trade in, consultanta in servicii financiare, inchirieri de vehicule, astfel incat profitabilitatea este asigurata tocmai de acest model de business integrat. Dorim sa fim un partener complet al clientilor nostri. Completarea cu fiecare divizie de servicii, precum si un portofoliu divers pe fiecare segment de cerere a vehiculelor comerciale, reprezinta principalele avantaje competitive pe care le detinem pe piata de profil. Capacitatea de a oferi un set divers de servicii si produse ne face mai rezilienti si putem astfel compensa cu usurinta deficitul pe care oricare dintre liniile noastre de afaceri le resimte, cu performante peste tinta ale celorlalte.
![]() - Cate puncte de lucru/ service-uri aveti in Romania? Pentru ce alte marci in afara celor proprii asigurati service?
- AIC Trucks este orientat catre client si isi adapteaza constant strategia pentru a satisface cerintele acestora si pentru a adauga valoare afacerilor lor, prin ofertele integrate si complete de produse si servicii: retea extinsa de service, servicii de trade in si buy back, servicii de consultanta financiara, de instruire a utilizatorilor si servicii de telematica. Suntem prezenti prin reteaua de distributie si asistenta tehnica in 21 de centre, partenere si proprii, aflate in Bucuresti, Brasov, Deva, Arad, Constanta, Focsani, Craiova, Bacau, Suceava, Baia Mare, Oradea, Timisoara, Sibiu, Odorheiu Secuiesc, Cluj, Pitesti, Ploiesti, Galati, Turda si Piatra Neamt.
- Ce prognoze aveti pentru perioada urmatoare? Oferiti detalii legate de planurile de dezvoltare.
- Ca strategie principala de dezvoltare, ne dorim ca in acest an sa ne concentram pe tot ceea ce inseamna etapa de maturitate si crestere a capacitatii tuturor resurselor, pentru a oferi servicii la cel mai inalt nivel in toate segmentele noastre de activitate. Privim cu mare incredere segmentul de vehicule de constructii, unde Ford Trucks este in topul alegerilor clientilor din industrie inca din anul de lansare. Noua gama F-Line a reconfirmat succesul gamei anterioare si a fost primita pozitiv in toata Europa, depasind asteptarile beneficiarilor datorita tehnologiei sale avansate, durabilitatii si performantei. Vanzarile au inregistrat o crestere semnificativa fata de modelele anterioare, in special pe segmentul vehiculelor de constructii si specializate.
![]() - Cum se raporteaza compania la curentul actual de transformare digitala?
- Din aceasta perspectiva, ne propunem sa continuam procesele interne de digitalizare, in care noi credem si consideram ca ar putea aduce multa claritate, transparenta si agilitate businessului. Suntem foarte conectati la tot ce inseamna aplicatii specifice atat zonei de vanzari, cat si celei de service, care sa eficientizeze intregul proces de prospectare, de comunicare cu clientii si de interactiune post vanzare.
|