BOSCH: Circa 40% din livrarile anuale reprezinta scule electrice inovatoare |
Utilaje & Echipamente Publicat de Elena Icleanu 18 Mar 2011 08:31 |
Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator din industria tehnicii pentru autovehicule, a celei industriale, a bunurilor de larg consum si a echipamentelor pentru cladiri. Potrivit rezultatelor financiare preliminare, compania a obtinut, in 2010, vanzari de 47,3 miliarde euro, in crestere cu 24% fata de nivelul din 2009 (38,2 miliarde euro), pentru anul in curs fiind estimata depasirea pragului de 50 miliarde euro. Grupul Bosch are circa 300 de filiale si reprezentante regionale in peste 60 de tari din intreaga lume.
Mircea Georgescu, director regional de vanzari - Divizia de Scule Electrice si Accesorii, Robert Bosch SRL: "In anii trecuti, s-a observat o modificare a comportamentului consumatorilor. Astfel, ca urmare a evolutiei pietei constructiilor, se inregistrase o scadere a cererii de scule profesionale. Mai mult, situatia financiara a facut tot mai multi romani sa renunte la mesteri si sa execute personal lucrari de renovare a locuintei, ceea ce a cauzat o crestere a cererii de livrari pe segmentul DIY. Chiar daca preferinta romanilor pentru achizitia de sculele electrice din magazinele pentru bricolaj a crescut in ultimii ani, iar aceasta tendinta se va mentine si in 2011, piata sculelor profesionale a inceput sa dea primele semne de revigorare. Pentru a raspunde nevoilor de pe santierele de constructii din Romania, in 2010 am introdus pe piata doua produse noi si inovatoare: ciocanul demolator GSH 27 VC, cel mai puternic ciocan de acest tip de pe piata, cu vibratii reduse, si ciocanul rotopercutor GBH 2-20 D, care este compact si versatil. Anul trecut am promovat si mai activ gama de aparate de masura profesionale optice si cu laser marca CST/berger, care se preteaza atat pentru proiecte simple de amenajari interioare sau constructii utilitare, cat si pentru executia de poduri si alinieri de cladiri inalte. Astfel, in 2010, aparatele de masura marca Bosch si CST/berger au avut o evolutie peste asteptari, iar sculele din gama DIY marca Skil au obtinut o crestere peste medie. In ceea ce priveste brandul Bosch «verde», in 2010 am adus in Romania o noua gama de produse de 18 volti, care contine de la lampa multifunctionala, la masina de gaurit, slefuitor, surubelnita cu acumulator Li-ion sau ferastrau vertical. Pe langa aceasta, am lansat si statia de taiere PLS 300, care este usor de manevrat. Noutatile aduse de brandul Dremel au fost: Dremel Trio (o unealta tip 3 in 1, cu sistem spiralat si cu tehnologie de taiere la 360º, care a reprezentat o premiera mondiala in domeniu), pistoalele de lipit Dremel 920 si 940 (utilizate mai ales pentru lucrari de decoratiuni si mesterit), Dremel Seria 200 (o unealta multifunctionala) si Dremel 8200 fara fir (cea mai puternica unealta de acest tip de pe piata). In ansamblu, divizia Bosch de scule electrice lanseaza anual circa 100 de produse noi, iar timpul mediu dintre initierea unui proiect de dezvoltare si inceputul productiei este minim, intre 12 si 18 luni. Aproape 40% din volumul vanzarilor anuale se realizeaza din comercializarea produselor a caror aparitie pe piata a avut loc cu mai putin de 24 de luni in urma. Pentru anul 2011, ne-am propus extinderea gamei de accesorii si cresterea ponderii acestora in totalul cifrei de afaceri. In plus, anul acesta ne vom concentra si mai mult pe segmentul sculelor profesionale cu acumulator Li-ion, promovand si mai intens aceasta tehnologie".
|