Agenda Constructiilor
Marti, 16 Septembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Utilaje & Echipamente - ITALIA STAR: Crestere de 20% a vanzarilor de echipamente, la peste 10 milioane euro
ITALIA STAR: Crestere de 20% a vanzarilor de echipamente, la peste 10 milioane euro
Utilaje & Echipamente Publicat de Ovidiu Stefanescu 16 Sep 2025 06:25
De peste 30 de ani, Italia Star s-a impus pe piata echipamentelor profesionale pentru constructii din Romania printr-o strategie solida de diversificare, inovatie si servicii integrate. De la utilaje de transport si acces la inaltime, compania si-a extins constant portofoliul, ajungand astazi la peste 350 de echipamente pentru inchiriere si 90.000 mp de schela modulara. In primul semestru al anului 2025, Italia Star a inregistrat o crestere de peste 20% fata de perioada similara din 2024, depasind pragul de 10 milioane de euro in vanzari si consolidandu-si prezenta pe santierele majore din tara si din regiune. Succesul a fost sustinut de cererea constanta pentru sisteme de pompare, platforme, macarale si cofraje, dar si de adaptarea ofertelor comerciale si financiare la contextul economic volatil. In prezent, compania mizeaza pe investitii in logistica, digitalizare si echipamente cu emisii reduse, mentinandu-si obiectivul de a oferi clientilor solutii complete - de la consultanta si finantare, la vanzare, inchiriere si service.
In cele de urmeaza, Gabriel Stanciu, directorul de vanzari al Italia Star, face o analiza obiectiva a situatiei actuale a pietei de utilaje de constructii din Romania. 
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in primele sase luni ale anului 2025, din punct de vedere al cifrei de afaceri, volumului de livrari si cererii din piata? Puteti face o comparatie cu perioada similara din 2024?
- In primul semestru din 2025 compania a inregistrat o evolutie pozitiva comparativ cu perioada similara din 2024, depasind cu mai mult de 20% realizarile din anul precedent. Cifra de afaceri este realizata in proportie de 20% din inchiriere si serviciile conexe, diferenta de 80% fiind realizata din vanzarea de echipamente, care in primele 6 luni a depasit valoarea de 10 milioane de euro. Aceasta dezvoltare a fost impulsionata de cererea constanta venita din partea distribuitorilor, atat interni, cat si din Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova si Italia, pentru categoriile si tipologiile de produse distribuite exclusiv prin intermediul lor. De asemenea, la crestere a contribuit prezenta puternica pe santiere, compania noastra oferind permanent solutii complete clientilor. Adaptarea ofertelor comerciale si a solutiilor financiare la nevoile beneficiarilor a facut posibila mentinerea unui ritm constant de vanzari, chiar intr-un context economic volatil.
 
- Ce segmente de produse sau tipuri de echipamente au generat cele mai bune rezultate in aceasta perioada si ce factori au influentat cererea pentru acestea?
- In primul semestru al anului, cresterile s-au datorat principalelor tipologii de produse care ne-au adus notorietate si ne-au facut cunoscuti. Astfel, sistemele de pompare au inregistrat o majorare de peste 40% in semestrul intai din 2025, fata de rezultatele aferente perioadei corespunzatoare a anului precedent, sustinuta de implicarea Category Managerului dedicat acestei grupe de produse, care a oferit suport tehnic specializat, asigurand fidelizarea clientilor existenti si castigarea de proiecte noi. In egala masura, la evolutie a contribuit implicarea activa in segmentele strategice, prin suport tehnic, demonstratii in santier, testari de materiale si actiuni comune cu producatori de materiale aplicabile mecanizat. In ceea ce priveste divizia de platforme, macarale si nacele, aceasta a inregistrat o crestere de peste 40%, datorata in principal suportului tehnico-comercial acordat clientilor care au accesat fonduri europene, acestia beneficiind de consultanta, echipamentele ofertate fiind adaptate profilului fiecarui client si optimizate in functionalitate si cost. Pe segmentul de cofraje, popi si sisteme de sprijin - o categorie noua de produse care inregistreaza o evolutie pozitiva a cifrei de afaceri datorita cresterii notorietatii brandului si implicarii unui Category Manager dedicat - activitatea a fost sustinuta atat de suportul tehnic oferit de acesta, cat si de optimizarea solutiilor pentru proiectele aflate in derulare. Pe langa aceste segmente, cresterea generala a fost sustinuta inclusiv de atragerea de clienti noi din alte domenii de activitate, extinzand baza de cumparatori si diversificand portofoliul de proiecte.
 
- Aveti in derulare investitii semnificative in logistica, digitalizare sau extinderea gamei de produse? Care sunt principalele obiective strategice pentru anul in curs si perioada urmatoare?
- In 2025, compania noastra continua investitiile in logistica (optimizarea proceselor si a fluxului de livrari pentru reducerea timpilor, astfel incat sa putem raspunde in cel mai scurt timp solicitarilor), digitalizare (prin implementarea de solutii pentru monitorizarea si gestionarea in timp real a relatiilor cu clientii, verificarea stadiului reparatiei pentru produsele aduse in service, dar si al echipamentelor livrate), extinderea gamei de produse (introducerea de modele conforme cu cele mai noi standarde de emisii si eficienta energetica). Obiectivul strategic este reprezentat de consolidarea pozitiei competitive actuale, extinderea serviciilor integrate (consultanta, finantare, inchiriere, mentenanta si service) si cresterea gradului de fidelizare a clientilor.
 
- Care sunt cele mai mari santiere unde livrati utilaje in aceasta perioada?
- Italia Star este prezenta pe santiere din toate regiunile tarii atat prin inchirierea de echipamente, cat si prin vanzarea directa sau prin intermediul distribuitorilor de utilaje pentru infrastructura, constructii industriale, dezvoltari rezidentiale si reabilitari. Pe segmentul de inchiriere, proiectele de termosistem se desfasoara la scara nationala, cu o cerere constanta pentru echipamente adaptate acestui tip de lucrare. In zona de vanzare, oferim solutii complete insotite de consultanta tehnica, adaptate specificului fiecarui santier.
 
- Care sunt principalele provocari cu care va confruntati in acest moment, legate de aprovizionare, costuri, competitie sau reglementari?
- La nivel de aprovizionare, suntem partial afectati de rezervele de componente si disponibilitatile limitate pentru piese de schimb la furnizori, de timpi de livrare mai mari la echipamentele critice pentru baza noastra de vanzare, de inerentele dificultati logistice generate de dependenta de transportul international - indiferent daca vorbim de cel naval sau terestru si de variatia costurilor acestora, precum si de disponibilitatea la un moment dat. Toate acestea afecteaza timpii nostri de livrare, mai ales pentru proiectele mari, fapt care necesita o planificare mai complexa la nivel de achizitii, asigurarea unui stoc critic, o eventuala diversificare a bazei de furnizori, dar si contracte cu termene de livrare mai clare.
La nivel de costuri, inflatia, cresterea preturilor la materii prime, energie si combustibil, precum si volatilitatea cursului valutar RON/EUR/USD pentru echipamentele importate au dus, in primul semestru, la costuri de finantare/ leasing si dobanzi mai ridicate, aspecte care au afectat si nivelul cererii clientilor, au pus presiune asupra marjei si au prelungit ciclul de investitii pentru clienti. Am fost nevoiti sa ne adaptam, sa venim cu oferte mai flexibile, optimizate si calibrate la perioada pe care o traversam si sa negociem cu furnizorii atat pentru volume, cat si pentru termene.
Reglementarile pun in continuare presiune mai ales la nivel de emisii, siguranta si cerinte pentru proiecte finantate prin fonduri europene, iar la nivel de achizitii publice avem in continuare o serie mare de criterii de evaluare ce incurajeaza investitiile in echipamente moderne, mai eficiente din punct de vedere energetic. Toate acestea influenteaza costurile de conformare, perioadele de adaptare, genereaza timpi mai lungi de analiza pentru ofertare, dar, in acelasi timp, ne apropie mai mult de clienti printr-o comunicare proactiva despre conformitate, eficienta si calitate, aspecte deseori uitate in detrimentul preturilor.
Concurenta a jucat permanent un rol foarte important in mediul nostru de afaceri prin imboldul permanent pe care ni la dat. In acest moment, competitia se desfasoara intr-un mod as putea spune previzibil, prin presiunea mare exercitata la nivel de preturi atat la nivel de dealeri locali, de importatori/ producatori, cat si pe segmentul de inchirieri. Observam o crestere a cererii la nivel de servicii de inchiriere, care poate oferi un acces rapid la utilaje, dar si a pietei de second-hand, ca alternativa pentru clientii cu bugete mai mici. Ma intorc la ceea ce afirmam anterior - si anume ca o parte din cele enumerate pun un plus de presiune asupra marjei si ne pun in situatia de a identifica niste cai de diferentiere printr-o serie de servicii de calitate superioara concurentei, de pachete integrate si flexibile, de oferte permanent adaptate situatiei pe care o traversam.
 
- Cum caracterizati evolutia pietei de echipamente si utilaje pentru constructii in Romania, in termeni de maturitate, tendinte tehnologice si comportament al clientilor?
- In prima jumatate a anului, o parte a cererii a fost sustinuta, intr-o oarecare masura, de proiectele finantate cu fonduri UE, ofertate si contractate incepand cu sfarsitul lui 2024. Avem incredere ca in partea a doua a anului vom asista la o accentuare a fenomenului, din pacate intr-un areal mai restrans decat in anii precedenti, si aici ma refer la numarul si valoarea liniilor de finantare care ni se adreseaza, mult mai multe in zonele de NV si S-SV si mult mai putine si de valoare semnificativ mai mica in celelalte regiuni ale tarii. In ceea ce priveste maturitatea, piata noastra adopta treptat solutii mai moderne, dar totusi ramane fragmentata, cu un mix intre clienti locali traditionali si profesionisti, care solicita solutii integrate. Ciclul de inlocuire pare a fi in crestere pentru companiile mari, insa ritmul depinde foarte mult de disponibilitatea finantarii, de cashflow-ul intern al acestora, de stocuri si conditiile de piata. Clientii si proiectele mari sunt mai deschisi spre adoptarea de utilaje si solutii mai moderne, iar cei mici si mijlocii se orienteaza mai mult catre inchirieri si second-hand, ceea ce creeaza o coexistenta intre proprietate (ownership) si acces facil pe piata. Clientii nostri nu mai cumpara sau inchiriaza doar utilajul, ci exista asteptari crescute pentru mentenanta, uptime si solutii integrate care sa le creasca productivitatea. In ceea ce priveste tendintele tehnologice, este important de subliniat ca solutiile integrate, alaturi de planificarea mentenantei si monitorizarea productivitatii prin noile servicii telematice, precum ImerView, devin tot mai relevante pentru clienti. Aceste servicii permit urmarirea in timp real a utilajelor, a gradului de utilizare, a consumului de energie sau combustibil, a starii tehnice, precum si realizarea diagnosticarii la distanta. Toti acesti factori atrag interesul unui numar tot mai mare de clienti, iar noi suntem pregatiti sa raspundem profesionist acestor nevoi. Comportamentul clientilor incepe sa se orienteze tot mai mult catre o baza TCO (Total Cost of Ownership), in care pun accent pe uptime, costuri de utilizare pe termen lung, fiabilitate si acces facil la componente de schimb, precum si costuri reduse de intretinere. Se cauta flexibilitatea financiara, optiuni variate de leasing, inchiriere pe termen scurt si mediu, precum si facilitati pentru proiecte finantate din fonduri UE. Se acorda o atentie deosebita facilitatilor de training si demonstratiilor direct in santiere, serviciilor de punere in functiune si instructajului la livrare, precum si retelelor de service zonale sau reprezentantilor tehnici locali, care sunt mereu la dispozitia clientilor. Acestia beneficiaza de sustinere completa prin logistica de piese, termene de livrare clare si servicii post-vanzare de calitate.
 
- Sunt clientii din Romania tot mai interesati de tehnologii verzi, eficienta energetica sau solutii digitale in domeniul utilajelor si echipamentelor pentru santier? Cum raspundeti acestor tendinte?
- Da, categoric Romania arata o evolutie catre o piata mai matura cu o cerere crescanda de utilaje moderne, mai eficiente si mai integrate, iar oferta companiei noastre a evoluat permanent in ultimii ani in aceasta directie, prin largirea portofoliului de utilaje adaptate acestor cerinte.
Odata cu utilajele si nivelul nostru de expertiza a trebuit sa creasca inclusiv prin adoptarea in discutiile si ofertele noastre a indicatorilor ROI si TCO, care vin in sprijinul decizional al clientilor nostri. Strategia noastra trebuie sa se concentreze pe extinderea portofoliului de utilaje performante, cu emisii reduse, accelerarea ofertelor integrate, consolidarea serviciilor de mentenanta si a parteneriatelor, precum si sprijinul clientilor in indrumarea accesarii fondurilor UE. Astfel, vom reusi sa crestem cererea pentru solutii integrate, vom imbunatati uptime-ul clientilor si vom consolida pozitia noastra in proiectele finantate atat din fonduri publice, cat si europene sau private.
 
- Care sunt asteptarile si perspectivele pe care le aveti pentru semestrul al II-lea al anului 2025 si ce prognoze aveti privind evolutia pietei in 2026?
- Ne asteptam la o presiune mai moderata asupra marjelor, adusa de o predictibilitate in usoara crestere. Vom pune un accent serios pe stabilizarea cererii, fidelizarea bazei de clienti si un control mai atent asupra incasarilor. Avem contractari in crestere pe zonele unde liniile de finantare UE au fost disponibile, iar la nivel de riscuri, in afara celor enuntate anterior, ne vom apleca cu mai multa atentie asupra proiectelor publice cu bugete ridicate, care pot genera intarzieri la nivel de incasari si achizitii, atat in semestrul al doilea din 2025, cat si cel putin in prima parte a anului viitor. In 2026, perspectivele sunt mai favorabile: absorbtia fondurilor UE ar trebui sa alimenteze cererea in infrastructura, urbanism si energie, iar solutiile moderne si eficiente vor deveni standard in multe oferte.
Concluzionand, traversam o perioada incerta din punct de vedere socio-economic, in care provocarile din piata sunt din ce in ce mai mari, astfel incat sunt convins de faptul ca partenerii si parteneriatele de incredere pot si vor face diferenta. Increderea este o componenta vitala care sta la baza companiei noastre si fara ea nu am fi fost capabili sa construim o organizatie solida, nu am fi putut avea o crestere organica, sanatoasa si nu am fi putut crea relatii comerciale durabile cu partenerii nostri, indiferent daca vorbim despre furnizori, colaboratori sau clienti. Italia Star ofera solutii complete, de incredere, pornind de la consultanta de specialitate, vanzare, inchiriere, service si mentenanta pana la solutii de finantare si pachete avantajoase de produse si servicii, astfel incat toti partenerii nostri sa isi poata duce proiectele la bun sfarsit indiferent de complexitatea acestora sau de contextul pe care il traversam. Suntem pregatiti sa ne marim permanent nivelul de competente, pentru ca suntem constienti de faptul ca orice treapta in plus in cresterea businessului Italia Star si multitudinea de provocari socio-economice nu pot decat sa solicite mai mult de la noi, astfel incat trebuie sa fim pregatiti sa raspundem in consecinta, inimosi, agili, cu caracter si o minte limpede. Conform Forrester, brandurile incep sa conteze din ce in ce mai putin in deciziile finale de achizitie, peste 70% dintre clientii finali punand increderea in parteneri ca fiind baza deciziei pe langa pret, garantie si service, timpi si costuri de livrare, costuri de operare si productivitate. Increderea si calitatea serviciilor noastre conteaza mult mai mult decat un simplu logo. Reprezinta ceea ce suntem!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMBIMTotalEnergieshilti
ROCKWOOL 196
Editia
AUGUST 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 192 (August 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
TECNIC
concelex
strabag nivel 1
MCA
EURO BUILD
GEWISS
CDS
SIGM
quadratum
MAKITA
theda mar
EDIT-Structural
Arduro
AED
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
KADRA
Daikin
BogArt
Eco Garden Construct
CONCEPT STRUCTURE
ELECTROGRUP
leviatan
noark

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor