STIHL: Crestere de 20% a afacerilor, la peste 32 milioane de euro |
Utilaje & Echipamente Publicat de Elena Icleanu 12 Apr 2017 13:01 |
Importatorul de scule electrice si motounelte Stihl Romania, parte a grupului german Andreas Stihl, a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 32 milioane de euro, dupa o crestere de 20% fata de nivelul din 2015. Totodata, numarul magazinelor din reteaua companiei s-a majorat cu 20%, respectiv de la 300 la inceputul anului trecut la 360, cate detine in prezent.
"Cu aceasta extindere cantitativa, dar si cu investitiile in zona calitativa, care privesc reconfigurarea vizuala si functionala a retelei, am reusit sa avem o crestere a business-ului de peste 20% in 2016, fata de anul precedent. Sigur ca si piata ne-a ajutat, insa fara eforturile interne, ale noastre impreuna cu ale dealerilor, cererea de pe piata nu ar fi putut fi capitalizata la acest nivel", a declarat Ioan Mezei, directorul general al Stihl Romania.
Conform datelor companiei, piata de motounelte se afla intr-o crestere permanenta, de la un an la altul. "Principalul motiv este legat de cresterea nivelului veniturilor populatiei. Un impact in acest sens l-a avut si majorarea salariului minim, care a generat un impuls psihologic pozitiv si a produs efecte in zona de consum. In ceea ce ne priveste, activam pe o piata de nisa, in care exista un public potential, interesat de produse de un nivel calitativ superior, dar pentru care nu avea resurse financiare suficiente. Odata cu aceasta deblocare ce s-a produs la nivelul veniturilor, cumulata si cu o perspectiva pozitiva pe termen mai lung, acest public s-a activat pe produse cu un nivel calitativ superior, fata de alternativele low cost existente pe piata la momentul achizitiei, caracterizate si de un standard tehnic scazut", a explicat Ioan Mezei.
Majorari la toate categoriile de produse
Conducerea companiei a raportat evolutii ale vanzarilor la nivelul tuturor categoriilor de produse, cele mai importante evolutii fiind inregistrate pe segmentul motocoaselor (+30%). "Toate grupele de produse au inregistrat cresteri semnificative anul trecut si ne asteptam la evolutii pozitive consistente inclusiv in acest an, iar inceputul este chiar promitator", a adaugat Ioan Mezei.
Pe langa cresterea afacerilor, pentru 2017 Stihl si-a propus o extindere a retelei de dealeri cu 5%-10%, iar in ceea ce priveste magazinele acestora, compania asteapta un numar de 25 de unitati noi de comercializare si service. Compania a demarat anul trecut un amplu proces investitional, in valoare de 5 milioane de euro, pentru reconfigurarea vizuala si functionala a retelei. "Continuam si in 2017 acest proces si ne propunem sa avem o crestere de 80% a numarului magazinelor amenajate dupa noile standarde. In ceea ce priveste cel mai inalt standard de magazin, pe care noi il numim flagship store, putem spune ca era implementat pe 50 de unitati, la sfarsitul anului trecut, urmand ca in acest an sa mai inauguram cel putin 20 de astfel de spatii", a mai precizat managerul companiei.
Stihl Romania importa pe piata locala motounelte marcile Stihl si Viking.
|