Agenda Constructiilor
Duminica, 12 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Actualitatea interna - ANAP: Lansare ghid de bune practici pentru evaluarea achizitiilor de produse
ANAP: Lansare ghid de bune practici pentru evaluarea achizitiilor de produse
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 07 Oct 2019 08:07
La data de 4 octombrie 2019, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a lansat in consultare publica proiectul ghidului de bune practici pentru utilizarea factorilor de evaluare in achizitia de produse, informeaza un comunicat al institutiei.
Documentul elaborat ofera indrumari specialistilor din cadrul autoritatilor contractante in utilizarea si formularea adecvata a criteriului de atribuire cel mai bun raport calitate-pret, facilitand aplicarea normelor comunitare adoptate in favoarea mediului, integrarea cerintelor de natura ecologica si a celor cu impact in promovarea si/sau cresterea incluziunii sociale in cadrul procedurilor de achizitie publica.
Dupa cum se arata in preambulul ghidului, potrivit regulii generale prevazute la art. 187 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 (sau la art. 209 din Legea nr. 99/2016) autoritatile contractante trebuie sa isi bazeze atribuirea contractului pe oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic.
Aplicarea acestui criteriu poate fi realizata utilizand trei abordari diferite, toate implicand un element economic:
- doar pretul;
- doar costul, utilizand o abordare cost-eficacitate precum costul pe ciclu de viata;
- cel mai bun raport calitate-pret.
Autoritatile contractante au libertatea de a alege una dintre aceste trei metode, exceptand cazul dialogului competitiv si al parteneriatului pentru inovare, unde trebuie utilizat numai criteriul celui mai bun raport calitate-pret. Criteriul pretului poate, de asemenea, sa ia forma unui pret fix pe baza caruia operatorii economici vor concura numai pe criterii de calitate.
Acest ghid a fost realizat in cadrul campaniei de profesionalizare a specialistilor in achizitii publice, in vederea dezvoltarii capacitatii autoritatilor contractante pe acest segment.
Eventualele propuneri si/sau observatii pot fi transmise pana la data de 21 octombrie 2019, la adresa de e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , iar pentru consultarea proiectului, click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGALLBIMhiltiSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
strabag nivel 1
ness project
viarom
EDIT-Structural
Ubitech
siniat
CDS
theda mar
concelex
Acvatot 2019
noark
quadratum
rigips
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
econet
ef-de-n
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander