ALLPLAN Proiect se dezvolta si lanseaza o noua strategie identitara si de business |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 14 Ian 2022 06:51 |
Allplan Proiect, specializata in proiectarea si executia de lucrari strategice de interes local si national, isi redefineste identitatea dupa 20 de ani de activitate prin lansarea unei noi strategii de business pe care o va implementa in anul 2022. Compania se pregateste, astfel, pentru o noua etapa de dezvoltare, in contextul in care estimeaza cresteri masive pe piata constructiilor, generate de masurile macroeconomice globale. Allplan este o firma cu capital integral romanesc, infiintata in 2001 la Constanta, si are in prezent, doua birouri, in Constanta si Sibiu. Compania participa activ in derularea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii hidro-edilitare municipale, rurale, a investitiilor costiere si portuare, a proiectelor de dezvoltare a infrastructurii militare si a altor proiecte strategice de interes national sau local.
Interviu cu Dipl. Ing. Ion Asanache, directorul general al Allplan Proiect si manager cu o experienta profesionala de peste 20 de ani in domeniul ingineriei.
- Care sunt cele mai mari proiecte la care lucrati, in aceasta perioada?
- In prezent lucram, concomitent, la mai multe proiecte, dintre care putem aminti aici cateva, fara a stabili o ierarhie a importantei acestora. Statia de Epurare a Municipiului Bucuresti este unul dintre acestea. Contractul este de tip Proiectare & Executie, asa ca incepem odata cu antreprenorul general si terminam odata cu acesta. Serviciile de proiectare sunt finalizate, insa inaintam impreuna cu realizarea lucrarilor si participam activ la ajustarea solutiilor ingineresti, pe parcurs. Alte doua proiecte majore vizeaza realizarea Master Planului Porturilor Maritime, precum si modernizarea Portului Mineralier Galati.
Contractul de servicii de consultanta pentru revizuirea Master Planului Portului Constanta l-am semnat pe 23 septembrie 2021, in urma unei proceduri de licitatie deschisa, si il vom derula alaturi de o companie cu traditie in domeniu - Maritime & Transport Business Solutions (MTBS). Valoarea contractului este de 2,5 milioane de lei, iar durata de executie a lucrarilor este de 8 luni. In cadrul acestui proiect, vom elabora mai multe rapoarte in acord cu noile tendinte in domeniul investitiilor durabile, pornind de la rezultatele Master Planului Portului Constanta finalizat in 2016. Master Planul revizuit al Portului Constanta va avea in vedere o serie de aspecte, inclusiv noi propuneri de proiecte venite din partea comunitatii portuare. Strategia de dezvoltare revizuita a Portului Constanta va contine lista proiectelor de investitii pe termen scurt, mediu si lung, la care vor fi adaugate rapoarte cu privire la strategia de digitalizare, strategia de protectie a mediului, privind dezvoltarea Portului Constanta ca un port verde, in conformitate cu cerintele Uniunii Europene. Va fi abordata inclusiv strategia energetica a Portului Constanta, cu detalierea utilizarii combustibililor alternativi. Vom propune, de asemenea, masuri de armonizare a activitatilor din Portul Constanta cu legislatia si cu regulamentele nationale, europene si internationale in vigoare, politica si directivele Comisiei Europene cu aplicabilitate in Portul Constanta.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2021 si ce perspective sunt pentru 2022?
- Anul 2021, al doilea an de pandemie, a fost plin de provocari. Am continuat strategia de adaptare a activitatii birourilor la noile conditii, orientandu-ne mai mult catre noile nevoi pe care le-am dezvoltat in 2020, primul an de pandemie. Lucrul la distanta, sedintele online, izolarea si distantarea sociala au reprezentat reale provocari in desfasurarea activitatii dar, in acelasi timp, au adus cu ele si nevoia managementului de a gasi noi directii de dezvoltare. Anul 2022 vine cu provocari si mai mari. Lucram la o strategie identitara, care ne va redefini dupa 20 de ani de activitate, strategie care, suntem convinsi, ne va pozitiona extrem de eficient in contextul dezvoltarilor macroeconomice demarate in urma nevoii de redresare. Suntem increzatori ca dezvoltarile vor continua, ba mai mult, vom asista la cresteri masive in piata constructiilor, generate de masurile macroeconomice globale, acestea fiind singurele viabile in repornirea ramurilor economice afectate.
- Ce impact au tendintele de digitalizare in procesele ingineresti de proiectare? Ce schimbari aduc acestea si cum vor afecta activitatea firmei aceste noi provocari?
- Lumea se schimba mai repede decat pot observa multi dintre noi si, din nefericire, foarte multi raman in asteptarea vremurilor de demult, care nu se vor mai intoarce. Tehnologiile se schimba rapid iar provocarea pe care o vedem nu este aceea de a ne adapta la nou, ci aceea de a crea noul. Digitalizarea face parte din procesele noastre interne, iar rezultatele obtinute sunt mult mai acurate si mai reale. De exemplu folosim software pentru calcul in dimensionarea elementelor structurale, a parametrilor hidraulici si de proces si software de desen tehnic, de calcul a cantitatilor etc. Ingineria nu mai reprezinta de mult timp adaptarea unor indicatii din normative si standarde in proiectele curente ci mixarea acestora si generarea de valoare adaugata prin inovare.
- Cum se vor transforma materialele si tehnologiile utilizate in industria constructiilor? Ce rol au inginerii in aceasta directie?
- In fiecare zi apar tehnologii si materiale noi, pentru ca procesele de inovare functioneaza in paralel cu derularea proiectelor, iar nevoia de materiale si tehnologii noi genereaza idei pentru producatorii de materiale si tehnologii in procesele de inovare. Inginerii joaca, in acest proces, un dublu rol, si anume acela de generator si, respectiv, de utilizator. Altfel spus, inginerii depisteaza nevoia unui material/ unei tehnologii nou/ noi, o lanseaza catre producatori/ furnizori, iar acestia inoveaza, materialul/ tehnologia intorcandu-se la cel ce a generat nevoia si care, de fapt, o va si folosi sau pune in practica.
|