Agenda Constructiilor
Joi, 02 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Info-Santiere - CONSTANTA: Un nou terminal petrolier pentru bitum si pacura va fi construit in Port
CONSTANTA: Un nou terminal petrolier pentru bitum si pacura va fi construit in Port
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 25 Aug 2023 15:11
Companiile Klaus Industrial (lider), Project Management Portfolio Consulting si General Trust Arges vor construi un terminal de produse petroliere pentru grupul JT Oil Terminal Constanta, valoarea contractului de executie fiind de 95,8 milioane de lei. Din asocierea castigatoare fac parte, in calitate de subcontractori, si societatile Moldocor, Bawi Construction (fosta Wiebe Romania), Romwaclean Construct, Coni, PHI Electro Distribution, Yokogawa Europe B.V. Olanda Sucursala Romania, SAV Incons, Partener Construct General si Roengg Consulting.
Proiectant general este compania Depac Fellows Constanta. 
Durata contractului este de 60 de luni, din care o luna pentru elaborarea proiectului de executie, 5 luni pentru realizarea lucrarilor de infrastructura (dar nu mai tarziu de 30 noiembrie 2023), 18 luni pentru executia lucrarilor la suprastuctura si 36 de luni perioada de garantie.
Proiectul propus va fi amplasat in incinta Portului Constanta Nord, zona fluvio-maritima, dana 97, parcela 51. Terminalul de produse petroliere va avea, in principal, capacitati tehnice pentru urmatoarele produse: bitum si pacura/ Diesel 01. Vor fi construite, astfel, doua rezervoare fiecare cu o capacitate de stocare de aproape 5.000 de tone, unul de circa 3.000 de tone si alte doua de 500 de tone fiecare. Capacitatea de descarcare/ incarcare nave este de circa 298,5 - 348,5 tone/ ora, iar cea de incarcare a autocisternelor poate ajunge la 19,9 tone/ ora.
 
 
In plus, vor mai fi instalate doua conducte principale de transfer al bitumului (de la nava la rezervoarele de stocare/ conducte secundare de transvazare intre rezervoarele de stocare si rampa de incarcare a autocisternelor), grupuri de pompare bitum (care sa permita manipularea produsului in interiorul capacitatilor de stocare/ catre instalatiile de operare la autocisterna, dar si incarcarea produsului din capacitatile de stocare catre nava), precum si instalatii de automatizare a pompelor, a echipamentelor de telegestiune si a elementelor de pe circuitele de pompare principale si secundare (SCADA), instalatii de incalzire si de stingerea incendiilor etc.
Conform datelor disponibile pe piata, totalul importurilor de bitum in Romania in anul 2016 a fost de 510.000 de tone, in conditiile in care consumul anual a fost de 600.000 de tone. Principalii furnizori de bitum au fost Ungaria (MOL), Polonia (Lotos, Orlen), urmate de Italia si Grecia, cu un total de 100.000 tone importate prin portul Mangalia si furnizori ca Austria, Rusia, Serbia cu restul cantitatii. Bitumul este un produs sezonier, programul de lucru fiind de aproximativ 9 luni pe an (martie - noiembrie), in perioada sezonului de constructii.
 
ABONARE REVISTESISECAMhiltiALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
quadratum
viarom
Acvatot 2019
rigips
Ubitech
ness project
strabag nivel 1
noark
ERBASU CONSTRUCT
concelex
leviatan
theda mar
EDIT-Structural
siniat
MAKITA
CDS

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
top 500
econet
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander