Agenda Constructiilor
Vineri, 03 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CFR: Contract de finantare de 2,11 miliarde lei pentru electrificarea CF Poieni-Alesd
CFR: Contract de finantare de 2,11 miliarde lei pentru electrificarea CF Poieni-Alesd
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 11 Nov 2022 12:01
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA va informeaza ca, joi 10 noiembrie 2022, a fost semnat primul contract de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare, in valoare de 2,11 MILIARDE lei, pentru LOTUL 3 POIENI - ALESD, aferent obiectivului de investitii “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute inPlanul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, reprezentanta de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, siAsocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK - CCN, lot 3 Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, reprezentata de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat joi, 10 noiembrie 2022, in prezenta Ministrului Transporturilor si Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul in valoare de 2.117.167.899 lei, fara TVA, pentru proiectarea si executia lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea POIENI - ALESD (LOTUL 3), aferenta obiectivului Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferataCluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km),pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
"Semnarea contractului pentru electrificarea si modernizarea sectiunii POIENI - ALESD, un prim lot, din cele 4 care vizeaza intregul tronson Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, reprezinta startul in implementarea proiectelor majore de infrastructura feroviara din Regiunea de Nord - Vest. Prin electrificarea si modernizarea caii ferate intre Cluj Napoca si Episcopia Bihor vom asigura calatorilor conditii de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, in special a celui de marfa, din zona de frontiera Curtici si resim sa le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poarta feroviara moderna spre si dinspre Vest”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK - CCN lot 3 Cluj Napoca - Oradea -Episcopia Bihor, desemnata castigatoare in luna octombrie, va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiuneaPOIENI - ALESD, in lungime de 52,74 km, inclusiv lucrari civile in statiile Bratca si Alesd, in cele 7 halte de miscare - Ciucea, Lacu Crisului, Piatra Craiului, Bulz, Suncuius, Vadu Crisului, Butan -, 6 puncte de oprire - Valea Draganului, Negreni, Stana de Vale, Balnaca, Vadu Crisului, Alesd -, lucrari de modernizare a lucrarilor de arta - 10 poduri, 91 podete, 2 tuneluri -Suncuius (191 m), Pestera (86,20 m) -, 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 si km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferata, lucrari specifice de exploatare feroviara, precum si lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu.
De asemenea, in cadrul lucrarilor aferente sectiuniiPOIENI - ALESDsunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica si feroviara:
- pasarele pietonale in statiile CF Bratca si Alesd;
- cladire de calatori nou-proiectata in Hm Ciucea;
- panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 32,635 km;
- cladire de mentenanta nou - proiectata in Hm Ciucea;
- rampe de incarcare-descarcare in statiile Bratca si Alesd, dar si in Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crisului;
- substatie de tractiune noua in zona Hm Butan.
Durata de implementare a contractului, in valoare de 2,11 miliarde lei, fara TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
Obiectivul generalal contractului este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata pe intregul traseu, servicii feroviare moderne in spatiile destinate publicului calator, imbunatatirea conditiilor de exploatare si operare feroviara, necesare maximizariivolumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
- cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 160 km/h si 120 km/h pe intregul tronson;
- modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- modernizarepoduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
- facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
- montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
- maximizarea capacitatii de tranzit;
- asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare
- instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii.
Reamintim faptul ca, linia de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontiera beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030
 
hiltiRAWLPLUGSISECAMALLBIMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
leviatan
quadratum
CDS
viarom
noark
MAKITA
EDIT-Structural
rigips
strabag nivel 1
Ubitech
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
ness project
siniat
theda mar
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
econet
top 500
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander