Agenda Constructiilor
Luni, 29 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Licitatie de 2,5 miliarde euro pentru constructie metrou Gara de Nord - Gara Progresul
Licitatie de 2,5 miliarde euro pentru constructie metrou Gara de Nord - Gara Progresul
Infrastructura Publicat de AG&F 05 Apr 2024 10:37
Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti, in calitate de lider de asociere (alaturi de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Judetean Ilfov si Sectorul 5 al Capitalei), a postat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SICAP), documentatia de atribuire referitoare la licitatia publica in vederea desemnarii proiectantului si constructorului/ constructorilor care urmeaza sa extinda magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul. 
In urmatoarele maximum 15 zile, documentatia va fi verificata de catre reprezentantii Agentiei Nationale de Achizitii Publice (ANAP), urmand ca la finalul acestei perioade, in cazul in care nu vor fi necesare clarificari sau completari, anuntul de participare sa devina public pentru toti operatorii economici interesati. Din acel moment, acestia vor avea la dispozitie un termen de 60 de zile in care sa depuna ofertele, urmand ca, dupa atribuirea si semnarea contractului de executare a lucrarilor de proiectare si de executie, castigatorul/castigatorii licitatiei  sa aiba la dispozitie un termen total de 60 de luni pentru constructia efectiva. 
Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare, astfel incat constructia efectiva sa poata fi demarata cat mai rapid posibil. Ulterior, vor fi realizate, in paralel, pe tronsoane clar definite, atat procedurile de proiectare, cat si cele de construire. 
Pentru realizarea acestui obiectiv de importanta strategica pentru Capitala, Sectorul 4 a depus deja cererea de finantare in valoare totala de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesati prin ”Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027. Aceasta investitie este, probabil, cea mai mare investitie din Bucuresti din ultimii ani, gradul de finantare fiind  de suta la suta.
"Proiectul extinderii M4, intre Gara de Nord si Gara Progresul, reprezinta o incununare a eforturilor pe care Sectorul 4 le-a depus in ultimii ani pentru a deschide drumuri acolo unde acestea nu existau. Pentru acest lucru, care genereaza nu doar dezvoltarea infrastructurii critice, ci si locuri de munca bine platite, a trebuit ca, alaturi de partenerii nostri, sa generam un nou mod de lucru, un tipar care functioneaza eficient si care poate fi folosit, cu siguranta si de catre alte autoritati publice. In acest proiect, precum si in cel al constructiei statiei de metrou Tudor Arghezi, am reusit, impreuna cu reprezentantii Metrorex, sa aratam ca nimic nu este imposibil si ca, lucrand impreuna, putem ajuta orasul sa se dezvolte asa cum trebuie”, a declarat astazi, Daniel Baluta, primarul Sectorului 4, in cadrul unei conferinte de presa organizate la statia de metrou Tudor Arghezi.
Traseul noii linii de metrou M4 va avea un numar de 14 statii, ce vor fi amenajate pe o lungime totala de aproximativ 12 kilometri, intre statia Gara de Nord 2 si statia Gara Progresul, si care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 si 5, precum si al comunei Jilava din judetul Ilfov. Cele 14 statii ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Stirbei Voda – Bogdan Petriceicu Hasdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revolutiei 2 – George Bacovia – Toporasi – Nicolae Cajal – Luica – Giurgiului – Gara Progresul.
Statiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerinte pentru securitate la incendiu si vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilitati.  Statiile vor avea si sisteme de protectie a calatorilor, inclusiv panouri de sticla si usi automate la marginea peroanelor. 
La conferinta de presa a participat si Mariana Miclaus, directorul general al Metrorex, care a punctat importanta colaborarii eficiente dintre Sectorul 4 si institutia pe care o reprezinta.
"Prin extinderea magistralei M4 se va crea o linie importanta pe axa Nord-Sud, facilitand astfel transportul intre Aeroportul Otopeni, Aeroportul Baneasa, Gara Baneasa, Gara de Nord si Gara Progresul. Mai mult, avem in lucru legatura magistralei M6 cu statia 1 Mai, astfel incat locuitorii vor putea sa parcurga distanta de la Aeroportul Otopeni la Gara Progresul, eventual la viitorul aeroport care se va construi in partea de Sud”, a declarat Mariana Miclaus.
Dezvoltarea infrastructurii de metrou, una nepoluanta, accesibila si economica, reduce semnificativ atat timpii petrecuti in traficul rutier, cat si poluarea si devine motor de dezvoltare ce atrage in zona capital si investitii, generatoare de venituri si locuri de munca bine platite care, insumate, duc la cresterea nivelului de trai, beneficii semnalate si de catre senatorul Gabriela Firea.
"Il felicit pe colegul meu Daniel Baluta, unul dintre cei mai buni primari din Romania. Impreuna cu el am fost nu doar martorii, ci si personajele cele mai implicate in aceste investitii demarate in anii trecuti si care acum sunt finalizate si isi dovedesc pe deplin utilitatea. Astfel de investitii sunt extrem de importante pentru ca, din pacate, bucurestenii care locuiesc in comunele limitrofe nu au astfel de facilitati care sa le usureze existenta si care le-ar permite sa traiasca intr-un oras mai curat si mai prietenos cu mediu”, a declarat Gabriela Firea.
 
RAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
Ubitech
viarom
siniat
CDS
MAKITA
noark
leviatan
theda mar
EDIT-Structural
quadratum
concelex
ness project
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
top 500
econet
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander