Agenda Constructiilor
Vineri, 03 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Webuild si Salcef au semnat primul contract de modernizare de cai ferate, prin PNRR
Webuild si Salcef au semnat primul contract de modernizare de cai ferate, prin PNRR
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 07 Nov 2022 11:27
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA informeaza ca a fost semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare, in valoare de1,44 miliarde de lei,fara TVA, pentru Lotul 3 TIMISOARA EST - RONAT TRIAJ, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes - Timisoara - Aradˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, reprezentanta de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, si Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timisoara - Arad Lot 3, reprezentata de domnul Francesco BERNABE, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, in prezenta Ministrului Transporturilor si Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul in valoare de 1,44 MLD lei, pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea TIMISOARA EST - RONAT TRIAJ (lotul 3), aferenta obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebes - Timisoara - Arad(162 km), pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Durata de implementare a contractului, in valoare de 1,44 miliarde lei, fara TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timisoara - Arad Lot 3, desemnata castigatoare in luna iulie de CFR SA, decizie mentinuta ulterior si de CURTEA DE APEL, va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiuneaTIMISOARA EST - RONAT TRIAJ (lotul 3), in lungime de 13,86 km, inclusiv lucrari de dublare a liniei de cale ferata, modernizarea lucrarilor de arta (poduri/podete), lucrari civile in statii si halte de calatori, pasaje inferioare/superioare si pasarele pietonale, lucrari specifice de exploatare feroviara, prin construirea de cladiri de mentenanta, un centru regional de management al traficului si implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R).
De asemenea, in cadrul lucrarilor de modernizare a sectiuniide cale feartaTIMISOARA EST - RONAT TRIAJ sunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica:
- PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam(conecteaza strazile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade si Gara de Est)
- STATIA CF TIMSOARA EST (16 linii modernizate, pasarela pietonala pentru acces la peroane si pentru traversarea caii ferate, rampa de incarcare-descarcare, rampa speciala (mobilitate militara) si integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dubla - 2,05 km, cu instalatii de semnalizare si telecomunicatii)
- PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER - TIMISOARA(conecteaza strazile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)
- HALTA DE CALATORI TIMISOARA CENTRU(statie NOUA intermediara, cuperoane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigura conexiunea feroviara cu Complexul Comercial si zona istorica)
- STATIA CF TIMSOARA NORD (34 linii modernizate, punct nou de acces la gara, pasarela de acces la peroane cu scari rulante, lifturi, spatiu de asteptare-imbarcare, parcare noua, pasarela pietonala pentru traversarea caii ferate, cladire de mentenanta si Centru de Control Operational pentru zona intregului tronson)
- CLADIRE NOUA de CALATORI Timisoara Nord, inclusiv PASARELA CENTRALA (lifturi, scarii rulante, acces persoane cu dizabilitati, acces la peroane prin pasarela centrala, panouri fotovoltaice, conexiunea strazii Nera cu strada Garii de Nord)
- PASAJ SUPERIOR pentru legatura COMOAREI - RADU DE LA AFUMATI (asigura conexiunea strazilor Comoarei si Radu de la Afumati)
- PASAJ SUPERIORDN 6 zona RONAT TRIAJ, km 564+720 (asigura traversarea magistralei de cale ferata)
- PANPOURI FONOABSORBANTE- lungime totala 8,26 km
- PANOURI FOTOVOLTAICE- pe copertine, pasarele si acoperisuri de cladiri cu specific feroviar
"Semnarea contractului de modernizare a sectiunii Timisoara Est - Ronat Triaj reprezinta punctul de pornire al dezvoltarii infrastructurii feroviare pe tronsonulCaransebes - Timisoara - Arad, RAMURA SUDICA a Coridorului RIN-DUNARE, si un prim pas in alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a tarii la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este sa le oferim calatorilor conditii moderne de transport, si aici ma refer la o infrastructura care va permite o viteza maxima de circulatie de 160 km/h, statii feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilitati sigure de tranzitare sau stationare in zonele publice, inclusiv zone speciale de acces si de deplasare pentru persoanele cu dizabilitati. Nu in ultimul rand, trebuie mentionat faptul ca, modernizarea caii ferate inseamna si o contributie economica majora la nivel national si local, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Reamintim faptul ca, linia de cale ferata Caransebes - Timisoara - Arad beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.
 
SISECAMRAWLPLUGALLBIMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EDIT-Structural
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
MAKITA
CONCEPT STRUCTURE
noark
CDS
quadratum
siniat
Acvatot 2019
rigips
ness project
theda mar
concelex
strabag nivel 1
viarom
Ubitech

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
ef-de-n
top 500
top 500
econet
AICPS_30
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander