Agenda Constructiilor
Marti, 14 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - MT: Finantare de 230 milioane lei pentru modernizarea infrastructurii portuare
MT: Finantare de 230 milioane lei pentru modernizarea infrastructurii portuare
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 03 Sep 2018 09:18
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, si directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanta, Nicolae Dan Tivilichi, au semnat un contract de finantare cu fonduri europene in valoare de aproape 230 milioane de lei, privind modernizarea infrastructurii portuare. Valoarea proiectului de investitii "Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea cresterii adancimii senalelor si bazinelor si a sigurantei navigatiei in Portul Constanta" este de 227.625.944 lei, din care valoarea finantata din fonduri europene de 140.259.517 lei, aproximativ 30,5 milioane euro, reiese dintr-un comunicat transmis de CNAPM.
Conform acestuia, in cadrul proiectului se vor realiza urmatoarele obiective: dragaj investitional pentru eliminarea deficientelor de adancime si cresterea sigurantei navigatiei in 17 zone aferente danelor si senalelor de acces precum si bazinelor de manevra; asigurarea stabilitatii cheurilor din portul de lucru afectate de procesul de adancire a portului de lucru de la 7 metri la 9 metri, livrarea si punerea in functiune a sistemului hidrografic (inclusiv a navei de cercetare) pentru urmarirea si calcularea volumelor dragate in port. Perioada de implementare a proiectului, cofinantat din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, este de 61 luni, pana la data de 30 iunie 2023.
In cadrul conferintei de presa organizata la Gara Maritima, cu ocazia ratificarii documentelor de finantare, ministrul Lucian Sova a apreciat ca realizarea noului obiectiv de modernizare se datoreaza atat eforturilor sustinute ale managementului operational al CNAPM, cat si eforturilor conjugate ale specialistilor din cadrul Organismului Intermediar de Transport al POIM, din Ministerul Transporturilor, impreuna cu cei ai administratiei portuare.
"Acest contract pune piatra de temelie a noii etape de dezvoltare a Portului Constanta prin cresterea adancimii de operare la dane, lucru care va spori competitivitatea si atractivitatea portului pe pietele de navluri si fluxuri de marfuri, fapt ce va aduce argumente suplimentare pentru dezvoltarea de noi afaceri si investitii, in beneficiul tuturor. Constat ca ceea ce se intampla in ultimii ani, ca evolutie pozitiva in Portul Constanta, este total diferit fata de perioada anterioara, cand in fata administratiei erau parcate utilaje in semn de protest al operatorilor portuari fata de modul in care relationau cu conducerea portului. Iata ca acum facem pasi concreti in directia modernizarii portului si exista o relatie excelenta cu comunitatea operatorilor de pe platforma portuara si cu sindicatele, asa cum am avut ocazia sa constat in intalnirile directe cu acestia. Acest lucru creeaza premisele unei cresteri calitative si calitative a activitatii din port, in beneficiul atat al investitorilor cat si al administratiei portului, in numele statului roman, dar si al celor care lucreaza direct", a declarat Sova.
La randul sau, directorul general al CNAPM Constanta, Dan Tivilichi, a afirmat ca este pentru prima data de la construirea portului modern, cand se realizeaza investitii de dragaj pentru obtinerea unor adancimi mai mari de navigatie si de operare la dane, ceea ce va atrage noi tipuri de nave cu tonaje mari.
"Era absolut necesar acest dragaj de investitii pentru a dezvolta activitatea de transport cu nave tip Ro-Ro, principalii beneficiari fiind constructorii romani de autovehicule si este de remarcat ca se face pentru prima data de la construirea portului nou, modern. De asemenea, se va urmari degajarea obstacolelor subacvatice ramase de la constructia zonei de sud a Portului Constanta care, in prezent, impiedica accesul navelor la adancimile proiectate ale danelor ce se afla in operare, cum ar fi danele 84 - 88 si in zona danelor 64 - 67, unde opereaza de asemenea marii expeditori de cereale. Vor fi eliminate toate obstacolele submerse, care sunt naturale. Totodat, vom realiza cresterea adancimilor de lucru de la 7 la 9 metri, in portul de lucru, adica tot in zona de sud a Portului Constanta, incepand de la Ecluza Agigea a Canalului Dunare Marea Neagra", a subliniat directorul Dan Tivilichi.
 
SISECAMALLBIMABONARE REVISTEhiltiRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
EDIT-Structural
rigips
Ubitech
MAKITA
viarom
Acvatot 2019
ness project
theda mar
noark
strabag nivel 1
siniat
ERBASU CONSTRUCT
CDS
quadratum
concelex
leviatan

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander