Agenda Constructiilor
Marti, 30 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - KINGFISHER: Crestere de 15% a vanzarilor din Romania in 2021, la 279 milioane GBP
KINGFISHER: Crestere de 15% a vanzarilor din Romania in 2021, la 279 milioane GBP
Producatori & Furnizori Publicat de Stelian DINCA 24 Mar 2022 12:11
Rezultate cheie
- Un an in care au fost inregistrate venituri si profituri record
- Cresterea cotei de piata in Marea Britanie si Franta
- Gestionarea eficienta a provocarilor generate de disponibilitatea produselor, aprovizionare si inflatie
- Avans in raport cu prioritatile strategice setate
- Accelerarea investitiilor pentru dezvoltare, in urmatoarele arii – digital, oferta comerciala, brand-ul Screwfix si extinderea pe piata din Polonia
- Obiective ambitioase de vanzari pentru produsele sustenabile de imbunatatire a locuintei
- Returnarea a peste 550 de milioane £ catre actionari, inclusiv dividende si rascumparare de actiuni in valoare de 300 de milioane £
- Noile tendinte de pe piata de imbunatatire a locuintei si progresul strategic continuu sustin cresterea companiei pe termen lung
 
Thierry Garnier, Chief Executive Officer in cadrul Kingfisher, a declarat: “Kingfisher a incheiat un an cu performante financiare solide. Am observat o crestere pe toate brand-urile si categoriile de produse, cu o cerere sustinuta, atat pe segmentul DIY – Do It Yourself, cat si pe cele de DIFM- Do It For Me /comert – fiecare reprezentand 50% din vanzarile Grupului. Continuam sa valorificam activele magazinelor noastre si tehnologia Grupului pentru a accelera cresterea online, cu servicii de Click & Collect si livrare la domiciliu mai rapide si mai multe optiuni pentru clientii nostri. Vanzarile online reprezinta 18% din totalul vazarilor noastre la nivel de Grup, in crestere cu zece puncte procentuale comparativ cu acum doi ani. B&Q a avut un an remarcabil, cu vanzari de peste 4 miliarde £. A fost, de asemenea, un an record de expansiune si pentru Screwfix, cu 70 de magazine noi deschise in Marea Britanie si Irlanda, iar Screwfix Franta a demonstrat progrese promitatoare.
Pentru anul urmator, desi mediul macroeconomic si geopolitic este incert, ne vom concentra, in continuare, pe cresterea cotei de piata, pe o executie strategica puternica si gestionarea eficienta a marjei noastre brute si a costurilor operationale.
Ne aflam, in acest moment, in cel de-al doilea an de cand am anuntat noua strategie a Grupului si inregistram un avans cu executia acesteia. Business-ul nostru se afla intr-o pozitie puternica si acceleram investitiile pentru crestere – prin lansarea unui marketplace scalabil, extinderea Screwfix in Marea Britanie si Franta, deschiderea de noi magazine in Polonia si planurile noastre de a ne dezvolta portofoliul de clienti. Privind catre viitor, suntem increzatori ca aceste investitii, sustinute de o executie solida continua si de noile motoare de cerere pe care le-am identificat la nivelul industriei din care facem parte, vor genera o crestere mai rapida a vanzarilor, profitului si fluxului de numerar.”
 
Adela Smeu (foto), CEO, Brico Dépôt Romania, a adaugat: “In ansamblu, rezultatele inregistrate in 2021 s-au inscris pe un trend ascendent, generat de interesul constant din partea clientilor de a investi in proiecte de (re)amenajare a casei si de cererea in crestere pe acest segment. In ultimul an, eforturile noastre au fost indreptate catre dezvoltarea portofoliului de produse si a unor servicii noi pentru clienti. Am listat aproximativ 7000 de produse noi, inclusiv o gama de bucatarii modulare cu design modern, calitatea produselor noastre fiind aceeasi in toate tarile unde este prezent Grupul Kingfisher, fie ca vorbim de Romania, Franta, Spania sau Polonia. De asemenea, am refacut site-ul si am finalizat migrarea acestuia pe platforma Magento, astfel incat clientii Brico sa beneficieze de o experienta de cumparaturi imbunatatita in mediul online.
As vrea sa multumesc intregii echipe Brico Dépôt, care a demonstrat un nivel remarcabil de rezilienta si agilitate intr-un context plin de provocari. Atat colegii din magazine, cat si cei din sediul central au avut o contributie esentiala la rezultatele bune pe care le-am obtinut, dezvoltand proiectele intr-un ritm accelerat pentru a raspunde cat mai eficient nevoilor clientilor”.

Rezultate financiare la nivel de Grup
- Vanzarile s-au majorat cu 9.7% (la o valoare constanta a cursului de schimb), reflectand o cerere puternica pe canalele de retail si trade.
- Vanzarile in termeni comparabili (LFL) au crescut cu 9.9%, ajungand la 13.2 miliarde £, respectiv cu 18.1% in ultimii 2 ani
- Performanta puternica in Marea Britanie si Irlanda, Franta, Iberia si Romania; Polonia a fost afectata de inchiderea magazinelor in contextual pandemiei de COVID, in trimestrul 1
- Volumul tranzactiilor si valoarea medie a cosului de cumparaturi au crescut atat pe 1 an, cat si pe 2 ani
- Vanzarile online au crescut cu 5.3% (pe 2 ani cresterea este de 171%); interactiunea omni-channel ramane la un nivel ridicat
- Vanzarile online reprezinta 18% din totalul vazarilor la nivel de Grup (in anul financiar 20/21 procentul era de 18%, respectiv 8% in anul financiar 19/20).
- Profitul din retail a crescut cu 16,7% (la o valoare constanta a cursului de schimb), determinat de cresterea puternica din Marea Britanie, Irlanda si Franta, iar profitul ajustat inainte de impozitare s-a majorat cu 20.9%, pana la 949 milioane £, reflectand costuri financiare nete mai mici.
 
Rezultate la nivel local
In Romania, Brico Dépôt a raportat in anul financiar 2021 vanzari de 279 de milioane £ (in termeni comparabili), cu 15% mai mari comparativ cu anul anterior. Desi vanzarile Brico Dépôt au fost in crestere in fiecare trimestru fata de aceleasi perioade ale anului trecut, in ultimul trimestru acestea au fost afectate ca urmare a introducerii certificatului verde pentru acces in magazine. In ciuda contextului, Romania a inregistat anul trecut a doua cea mai mare crestere din Grup, rezultatele Brico Dépôt situandu-se in ansamblu pe un trend ascendent.
 
Avans inregistrat in raport cu prioritatile strategice setate la nivelul Grupului Kingfisher
- Crestere pe toate brand-urile si categoriile de produse, atat pe segmentul DIY - Do It Yourself, cat si pe cele de DIFM- Do It For Me /comert
- Crestere solida a portofoliului de clienti noi si rate ridicate de retentie a veniturilor
- Pozitie competitiva consolidata pe pietele cheie, cu cresterea cotei de piata
- Progres semnificativ in raport cu prioritatile strategice, in urmatoarele arii:
- E-commerce: Utilizarea accelerata a activelor magazinelor pentru serviciile de Click & Collect (C&C) si livrare mai rapida, inclusiv livrare in decurs de o ora disponibila cu Screwfix Sprint; noul marketplace scalabil, lansat initial pentru brand-ul B&Q, pentru a imbunatati oferta pentru clienti.
- Produse marca proprie (own exclusive brands - OEB): Performanta solida in categoriile de produse pentru exterior, bucatarie, constructii si unelte; inovarea, prin dezvoltarea unor produse proprii specifice pentru diferite categorii si extinderea gamei, pentru a sprijini alegerile clientilor; lansarea a 32 de produse noi marca proprie.
- Servicii inovatoare: noi aplicatii mobile pentru brand-urile Castorama si Screwfix in Franta, terminale self-check-out implementate la o treime dintre magazinele B&Q, un nou instrument 3D de proiectare a bucatariei si a baii; lansarea marketplace-ului NeedHelp pe pietele cheie.
- Responsabilitate corporativa: Setarea unor noi obiective de reducere a emisiilor de carbon pentru anul fiscal 25/26 (consecvente cu angajamentul de a contribui la limitarea incalzirii globale sub pragul de 1.5°C); un nou obiectiv ambitios pentru cresterea vanzarilor de produse sustenabile pentru imbunatatirea locuintei.
- Costuri si stocuri: Programe multianuale de reducere a costurilor, pentru atenuarea presiunilor generate de inflatie; imbunatatirea disponibilitatii produselor, pentru a gestiona cererea in perioadele de varf.
- Accelerarea investitiilor pentru dezvoltare: Accelerarea investitiilor in digital, pentru a veni mai rapid in intampinarea nevoilor clientilor cu o oferta imbunatatita de produse; extinderea magazinelor Screwfix in Marea Britanie si Irlanda si Castorama in Polonia; deschiderea primelor magazine Screwfix in Franta in semestrul 2 al anului fiscal 22/23; accelerarea investitiilor pentru cresterea vanzarilor.
 
ALLBIMSISECAMABONARE REVISTERAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
siniat
rigips
quadratum
Acvatot 2019
strabag nivel 1
theda mar
CDS
viarom
concelex
EDIT-Structural
CONCEPT STRUCTURE
ness project
MAKITA
leviatan
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
noark

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander