Actualitatea interna
Publicat de Stelian DINCA
25 Mar 2022 11:45
|
Pe site-ul ANAP a fost publicat, in sectiunea dedicata informatiilor publice, raportul de activitate pentru anul trecut. Documentul este structurat pe mai multe capitole si cuprinde informatii privind activitatea specifica derulata de cele doua directii specializate, respectiv Directia Generala Politici Publice, Reglementare, Monitorizare si Conciliere si Directia Generala Control Ex-Ante, Coordonare Metodologica si Supervizare Sistem, precum si informatii privind activitatea directiilor suport (date financiare, achizitii, resurse umane, activitatea de comunicare si relatii publice, audit intern).
Anul 2021 a fost pentru ANAP un an al consolidarii capacitatii de a raspunde schimbarilor si al contributiilor la cresterea performantei achizitiilor publice si eficientizarea functionarii sistemului in vederea accelerarii implementarii proiectelor nationale de dezvoltare, dar si din perspectiva PNRR.
Astfel, pe parcursul anului trecut, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice:
- a transmis 1.335 de raspunsuri la solicitarile de consiliere metodologica primite din partea autoritatilor contractante si a operatorilor economici si a solutionat 1.706 de sesizari prin intermediul sistemului Helpdesk;
- a verificat 1.401 documentatii de atribuire publicate in SEAP si 1.208 proceduri de atribuire (in activitatea de control ex-ante);
- a inclus in PNRR patru fise de proiect care vizeaza introducerea noilor formulare de anunturi (e-forms), utilizarea formularelor inteligente in procesul de evaluare a ofertelor, dezvoltarea infrastructurii necesare interoperabilitatii sistemelor informatice ale institutiilor, instruirea autoritatilor contractante mari care deruleaza investitii majore si infiintarea de noi unitati centralizate de achizitii publice la nivel local;
- a identificat obiectivele si prioritatile aferente noii strategii in domeniul achizitiilor publice, care urmeaza sa fie dezvoltate si corelate cu Planul de actiune in domeniul achizitiilor publice;
- a elaborat si promovat o serie de acte normative pentru simplificarea si fluidizarea proceselor de achizitii publice si satisfacerea mai rapida a nevoilor institutiilor si comunitatilor;
- a reglementat accesul ofertantilor din afara Uniunii Europene la procedurile de achizitie nationale, fara a afecta dezvoltarea capacitatii firmelor romanesti de a participa la realizarea proiectelor de dezvoltare, cu aplicarea unor standarde unitare si conditii de concurenta echitabile intre ofertantii din UE si cei din afara UE;
- a operationalizat doua Unitati Centralizate de Achizitii publice (UCA) la nivel local si a demarat realizarea a 9 foi de parcurs pentru organizatiile partenere care intentioneaza sa infiinteze UCA, cu asistenta din partea Bancii Europene de Investitii;
- a acordat sprijin unui numar de 132 de autoritati contractante in fazele de elaborare a documentatiilor de atribuire si pe parcursul procesului de derulare a procedurilor, prin asistenta oferita de Banca Mondiala;
- a elaborat/aprobat cadrele de competente pentru functia publica consilier achizitii si consilier sistem achizitii publice si a finalizat demersurile pentru reincadrarea in COR a ocupatiei de ”expert achizitii publice”, cod COR 242116;
- a identificat o serie de masuri care vor fi adoptate pentru sprijinirea coordonatorilor de reforma si a beneficiarilor, in derularea si implementarea contractelor de achizitii publice care urmeaza a fi incheiate in cadrul PNRR.
|