Actualitatea interna
Publicat de Razvan Popa
10 Mar 2009 16:12
|
Divizia Armat (specializata in domeniul acoperisurilor, planseelor si structurilor metalice pentru case) a companiei ArcelorMittal Construction (AMC) Romania SA isi propune, in 2009, extinderea pe noi segmente de piata (garajele si depozitele, produse standard, pentru sectorul rezidential). Produsul vector pentru Armat este - in continuare - tigla metalica, sector pe care activeaza cativa zeci de producatori cu distributie nationala, zonala sau locala.
"Asteptarile noastre pentru anul curent sunt deja ajustate la noile conditii ale pietei. Ne-am propus obiective realiste si, in plus, pregatim cateva noi linii de sisteme/produse care vor deschide si alte segmente", a declarat Alex Olteanu, director Armat. Desi pentru majoritatea societatilor luna decembrie 2008 a consemnat scaderi ale vanzarilor, pentru divizia AMC aceasta s-a situat peste nivelul anilor precedenti. "Situatia se datoreaza faptului ca toamna se acopera majoritatea caselor a caror constructie incepe primavara devreme, ca atare scaderea nu a afectat direct si major cererea. In anii trecuti, segmentul tiglei metalice a sporit pe fondul maririi numarului de producatori locali si a importatorilor. Pentru ca beneficiarii au devenit mult mai sofisticati, pe parcursul lui 2008 s-au generat majorari pentru produsele cu acoperire superioara, culorile texturate-mat si antichizate. Tendinta va continua cu precadere si in 2009. In ceea ce ne priveste, avem capacitati de productie care acopera produse de la categoria economic pana la cele premium, unicat sau inovative", a precizat reprezentantul firmei. In prima parte a anului curent, sectorul de profil s-a redus cu aproximativ 30%-40% fata de aceeasi perioada din 2008. Aceasta situatie este determinata de factori, precum: insecuritatea financiara a clientilor, blocarea creditarii sau asteptarile legate de o eventuala ieftinire drastica a preturilor la case, materiale de constructii sau servicii. In 2008 cifra de afaceri inregistrat de AMC Romania a fost de aproximativ 24 milioane de euro, in crestere fata de 2007, cand nivelul acesteia a fost de 21 milioane de euro. Din aceasta valoare, Armat a realizat 5 milioane de euro, Arval (solutii tehnice/arhitecturale complete pentru fatade, acoperisuri, plansee si hale industriale usoare) - 8 millioane de euro, iar Arclad (produse din tabla cutata, panouri si accesorii) - 11 milioane de euro. |