Actualitatea interna
26 Feb 2009 12:05
|
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a ajuns la un acord cu Bechtel privind derularea contractului si programul lucrarilor la Autostrada Transilvania pe anul 2009. Negocierile dintre reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale si Bechtel International Inc., s-au finalizat cu incheierea unui acord privind derularea lucrarilor in acest an la Autostrada Transilvania, Brasov – Bors.
Documentul prevede acordul partilor privind renuntarea la perceperea, de catre compania Bechtel, a avansului aferent anului 2009. Totodata, se mentioneaza cresterea termenelor de plata a facturilor de la 25 zile de la emitere la 35 zile. Spre deosebire de situatia anterioara cand intreaga suma de plata se vira in euro, intr-o banca din Anglia, acordul mentioneaza ca platile se vor face in proportie de 50% in lei, in Romania, reducandu-se astfel expunerea CNADNR la riscul valutar. CNADNR va plati suma de 66 milioane de euro (plus TVA) reprezentand lucrari realizate si certificate in anul trecut, la care se adauga aproximativ 3,3 milioane de euro dobanda pentru plati intarziate. De asemenea, CNADNR va achita suma de 26 milioane de euro (plus TVA) reprezentand lucrari care au putut fi certificate din cele ramase necertificate de anul trecut, suma la care nu vor mai fi percepute penalitati. Partile au mai convenit atat asupra unor termene privind punerea la dispozitie a terenului necesar, precum si asupra termenelor de executie, astfel incat pana la sfarsitul anului 2009 sa fie finalizati 42 kilometri, din cei 54 ai tronsonului 2B de autostrada, intre Turda si Gilau. Din cauza problemelor de mediu si a solului contaminat cu hexaclorciclohexan, diferenta de 12 km va putea fi realizata dupa obtinerea avizelor necesare si a decontaminarii solului.Totodata, vor continua lucrarile si pe tronsonul de autostrada 3C, la Suplacul de Barcau, unde va fi construit unul dintre cele mai mari viaducte din regiune avand o lungime de aproximativ 1,8 km. In vederea urgentarii aprobarii lucrarilor suplimentare, o echipa de ingineri de la CNADNR va fi mobilizata pe santier, incepand cu 1 martie. “In ultima luna am avut mai multe intalniri cu conducerea companiei Bechtel, intalniri care au avut ca rezultat adoptarea unui plan de masuri care cuprinde obligatii ale ambelor parti, astfel incat la sfarsitul anului acestuia sa poata fi utilizata o portiune de 42 de kilometri din sectiunea 2B, intre Turda si Gilau. In urma negocierilor, Bechtel a acceptat sa renunte la plata avansului in acest an, iar noi ne-am angajat sa asiguram finantarea si frontul de lucru cuprinzand exproprieri de terenuri, mutari de utilitati, descarcare de sarcini pentru terenurile necesare constructiei” a declarat ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu. |