Agenda Constructiilor
Luni, 20 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Actualitatea interna - Proiectele de infrastructura reprezinta o prioritate pentru guvernul Romaniei
Proiectele de infrastructura reprezinta o prioritate pentru guvernul Romaniei
Actualitatea interna Publicat de Elena Icleanu 27 Iul 2009 15:41
Au inceput lucrarile de constructie la Coridorul de transport 4, ce va lega municipiile Arad si Timisoara. Valoarea investitiei este de 163 milioane de euro, finantarea fiind asigurata prin Banca Europeana de Investitii si de la bugetul de stat. Lucrarile vor fi executate pe un tronson cu o lungime de 32 km si vor include executia a opt poduri, 16 pasaje si a unui nod rutier, pe o durata de aproximativ 24 de luni. Proiectantul si consultantul proiectului este un joint-venture format din firmele Scetauroute si BCEROM, constructori fiind desemnate companiile FCC si Astaldi. De asemenea, aproximativ 4 milioane de euro se vor cheltui pentru lucrarile de finalizare a pasajului de la Ciochiuta (judetul Mehedinti). Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) SA va atribui contractul prin licitatie publica, lucrarile urmand a fi incepute pana la sfarsitul anului si finalizate dupa 12 luni. Proiectul este finantat de Uniunea Europeana prin fonduri ISPA si de la bugetul de stat. Tot in toamna acestui an ar putea fi demarate lucrarile de constructie aferente primei etape a soselei ocolitoare de centura din partea de sud a orasului Craiova, pe un tronson cu o lungime de 4 km. Durata de realizare a acestora este de aproximativ 12 luni. Finantarea proiectului este realizata din fonduri ISPA, FEDR si de la bugetul de stat.
In cursul anului 2010 ar putea fi incepute lucrarile la drumul expres Baia Mare - Satu Mare - Petea. "Guvernul are alocati 20% din bugetul acestui an pentru infrastructura. Obiectivul nostru este sa finalizam investitiile incepute si sa realizam altele noi. Proiectul pentru drumul expres este foarte important pentru dezvoltarea acestei zone", a declarat prim-ministrul Emil Boc. Propunerea pentru constructia acestui drum prevede realizarea a doua benzi de circulatie, care sa respecte normele europene. Valoarea proiectului, ce include si executia de sosele de centura ocolitoare in Baia Mare si Satu Mare a fost estimata la 250 milioane de euro. Drumul va avea o lungime de 82,34 km, finantarea urmand a se realiza de la bugetul de stat. Studiul de fezabilitate este deja elaborat si aprobat prin hotarare de guvern.
Un alt proiect avut in vedere de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii vizeaza reconstructia podurilor feroviare din judetele Vrancea si Alba distruse de inundatiile din anul 2005. Pentru contractul de asistenta tehnica a acestora, atribuit consortiului DB International - Louis Berger, au fost alocate fonduri de 1,36 milioane de euro. Proiectul este co-finantat de Comisia Europeana prin Facilitatea ex-ISPA si de Guvernul Romaniei. Perioada de implementare este de 38 de luni, beneficiarul investitiei fiind Compania Nationala de Cai Ferate din Romania SA.
 
hiltiSISECAMALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
Acvatot 2019
Ubitech
ness project
EDIT-Structural
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
noark
concelex
CONCEPT STRUCTURE
siniat
rigips
theda mar
viarom
CDS
quadratum
konsent
strabag nivel 1

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
econet
AICPS_30
top 500
top 500
ef-de-n
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander