Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - Legea ce prevede dublarea pragurilor valorice ale achizitiilor directe, promulgata
Legea ce prevede dublarea pragurilor valorice ale achizitiilor directe, promulgata
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 13 Iul 2022 15:07
Presedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care prevede dublarea pragurilor privind valoarea achizitiilor directe, stabilindu-se ca se vor putea face achizitii directe pentru produse sau servicii cu valoare mai mica de 270.120 lei, respectiv lucrari cu valoare mai mica de 900.400 lei.
Actul normativ modifica si completeaza Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, precum si Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor.
"Autoritatea contractanta are dreptul de a achizitiona direct produse sau servicii in cazul in care valoarea estimata a achizitiei, fara TVA, este mai mica de 270.120 lei, respectiv lucrari, in cazul in care valoarea estimata a achizitiei, fara TVA, este mai mica de 900.400 lei", prevede textul.
Legea mai prevede ca "angajamentul legal prin care se angajeaza cheltuielile aferente achizitiei directe poate lua forma unui contract de achizitie publica sau al unei comenzi ori a altui tip de document incheiat in conditiile legii, inclusiv in cazul achizitiilor initiate prin intermediul instrumentelor de plata ce permit posesorului sa le utilizeze in relatia cu comerciantii in vederea efectuarii de plati, fara numerar, pentru achizitionarea de produse, servicii si/sau lucrari prin intermediul unui terminal, cum ar fi, dar fara a se limita la cardurile de plata si/sau portofele electronice".
De asemenea, in cazul achizitiei directe, autoritatea contractanta are obligatia de a utiliza catalogul electronic pus la dispozitie de SEAP sau de a publica un anunt intr-o sectiune dedicata a web-site-ului propriu sau al SEAP, insotit de descrierea produselor, serviciilor sau a lucrarilor care urmeaza a fi achizitionate, pentru achizitiile a caror valoare estimata este mai mare de 200.000 lei, fara TVA, pentru produse si servicii, respectiv 560.000 lei fara TVA, pentru lucrari.
Autoritatea contractanta mai are obligatia de a consulta minimum trei operatori economici pentru achizitiile a caror valoare estimata este intre 140.000 lei si 200.000 lei, fara TVA, pentru produse si servicii, respectiv intre 300.000 lei si 560.000 lei, fara TVA, pentru lucrari; daca in urma consultarii autoritatea primeste doar o oferta valabila din punct de vedere al cerintelor solicitate, achizitia poate fi realizata. Autoritatea contractanta are si dreptul de a achizitiona pe baza unei singure oferte, daca valoarea estimata a achizitiei este mai mica sau egala cu 140.000 lei, fara TVA, pentru produse si servicii, respectiv 300.000 lei, fara TVA, pentru lucrari. Autoritatea are dreptul de a plati direct, pe baza angajamentului legal, fara acceptarea prealabila a unei oferte, daca valoarea estimata a achizitiei este mai mica de 9.000 lei, fara TVA.
Autoritatea contractanta are obligatia trimestriala de a transmite in SEAP o notificare cu privire la achizitiile directe, grupate pe necesitate, care sa cuprinda cel putin obiectul, cantitatea achizitionata, valoarea si codul CPV, cu exceptia achizitiilor realizate prin utilizarea catalogului electronic SEAP.
Criteriile de atribuire utilizate in cazul procedurii de dialog competitiv sunt cel mai bun raport calitate-pret sau cel mai bun raport calitate-cost. Criteriile de atribuire utilizate in cazul parteneriatului pentru inovare sunt cel mai bun raport calitate-pret sau cel mai bun raport calitate-cost, mai prevede legea.
Autoritatea contractanta are dreptul de a aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare pentru atribuirea contractelor de achizitii publice/acordurilor-cadru de lucrari, de produse sau de servicii si "ca o masura absolut necesara, atunci cand, din motive de extrema urgenta, determinate de evenimente care nu puteau fi prevazute de catre autoritatea contractanta, termenele pentru procedurile de licitatie deschisa, licitatie restransa, negociere competitiva sau procedura simplificata nu pot fi respectate".
 
hiltiTotalEnergiesSISECAMRAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
Arduro
ELECTROGRUP
theda mar
VEGO
leviatan
CDS
konsent
rigips
MAKITA
SSAB
DRS
concelex
BogArt
noark
ERBASU CONSTRUCT
EURO BUILD
Acvatot 2019
strabag nivel 1
SIGM
quadratum
AED
GEWISS
EDIT-Structural
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<