Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - VALORIA: Presiunea schimbarii firmelor creste durata recuperarii post-pandemice
VALORIA: Presiunea schimbarii firmelor creste durata recuperarii post-pandemice
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 14 Oct 2021 10:15
Valoria a realizat un blitz survey care sondeaza perspectiva managerilor si directorilor executivi cu privire la situatia generata de pandemia COVID-19 in Romania. Potrivit raspunsurilor la chestionarul aplicat in luna septembrie 2021, in plina derulare a valului patru al pandemiei, 78% dintre companii apreciaza ca situatia generata de pandemie in Romania este critica si foarte critica.
Managerii a 58% dintre cele 305 de companii respondente spun ca in urmatoarele luni, in mediul economic din Romania lucrurile vor evolua foarte defavorabil, 31% spun ca vor evolua oarecum defavorabil, iar 11% au raspuns ”nici favorabil, nici defavorabil”. Mai mult, 39% dintre companiile respondente estimeaza ca perioada de recuperare a impactului actual al pandemiei in economiei va fi de 9-12 luni, 44% estimeaza ca va fi de 12-24 de luni, iar 17% considera ca perioada de recuperare va fi de 24-36 luni.
Pusi sub presiunea reorganizarii activitatii, a digitalizarii si realocarii resurselor pe noi proiecte, respondentii considera ca top 3 cele mai importante competente pe care echipa de management trebuie sa le stapaneasca in acest moment sunt: managementul schimbarii (88%), conducerea si motivarea echipei prin valori (63%) si tehnici de neutralizare a sabotorilor eficientei (38%).
„Sondajul capteaza nivelul de agilitate si capacitatea de invatare a companiilor si a oamenilor. Acum companiile pot sa exprime intentii legate de viitorul apropiat dupa ce au trecut deja prin trei valuri ale pandemiei. Dupa ce au pivotat in mediul online, companiile consolideaza noile procese cautand noi metode sa le imbunatateasca. Pentru angajati, munca in regim hibrid, de acasa si de la birou, a modelat noi asteptari si atitudini.
S-au adoptat competente noi adaptate la noile modalitati de lucru din punct de vedere operational. Managementul echipelor la distanta sau la birou a devenit mai versatil, iar instruirea angajatilor a devenit prioritate. Cu procese sustinute de tehnologie, si un management capabil sa gestioneze echipe de la distanta, companiile isi cresc productivitatea si competitivitatea. De aceea training-urile care sustin aceste obiective sunt preferate de managerii respondenti”, spune Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.
Digitalizarea fortata de contextul pandemic este un proces care nu s-a incheiat si probabil nu se va incheia prea curand. Pentru companii nu este suficient sa mute procesele in cloud, sa se asigure ca au un sistem CRM si/sau ERP performant, sau sa apeleze la diverse solutii SaaS sau IaaS. E obligatoriu sa instruiasca si oameni care sa le foloseasca. Chiar si cu chestiunea tehnica adresata, raman necesare dezvoltarea abilitatilor de luarea deciziilor, project management, gestionarea oamenilor in acest nou context. Angajatii la randul lor au de acceptat schimbarea si sa-si actualizeze cunostintele pentru lucrul eficient si sustenabil de acasa si de la birou.
Presiunea schimbarii si hibridizarea mediului de lucru a provocat si situatii conflictuale si a stimulat companiile sa considere si mai mult ca temele care au in centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri. Astfel, aptitudinile considerate relevante de companiile respondente pentru echipele lor sunt si pentru care fac training sunt: comunicarea eficienta (75%), mecanismele auto-motivatiei (71%), feeback si feedforward in mediul online (38%).
„Prin acest blitz survey am vrut sa aflam perspectiva managerilor si directorilor executivi cu privire la evolutia impactului pandemiei. Desi companii din domeniile care nu au fost puternic afectate de pandemie au reusit rezultate peste asteptari in 2021, acestea se confrunta cu numeroase probleme zi de zi. Pentru a le depasi este nevoie de o atentie continua la pregatirea si motivarea angajatilor, iar studiul arata care sunt competentele de interes pentru manageri si echipele lor”, spune Elena Badea, Managing Director, Valoria. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiABONARE REVISTEALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
ness project
noark
strabag nivel 1
viarom
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
concelex
ERBASU CONSTRUCT
CDS
quadratum
rigips
theda mar
FRONTALE
MAKITA
Ubitech

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
econet
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander