C&W Echinox: Stocul de spatii de retail modern a depasit nivelul de 4 milioane mp |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Stelian DINCA 03 Nov 2020 17:23 |
Stocul de spatii de retail modern din Romania a depasit nivelul de 4 milioane de metri patrati dupa cele mai recente livrari de centre comerciale, dar ritmul de dezvoltare al pietei va incetini in perioada urmatoare, potrivit datelor companiei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox.
In ultimele trei luni, fost finalizate doua proiecte importante, si anume Dambovita Mall, primul centru comercial modern din Targoviste dezvoltat de Prime Kapital si MAS Real Estate, precum si AFI Palace Brasov, parte a unui proiect mixt care cuprinde si spatii de birouri. Pe componente, centrul comercial are o suprafata inchiriabila de 45.000 mp, in timp ce prima etapa a proiectului de birouri dispune de 15.000 mp.
Ca urmare a acestor livrari, stocul total de spatii de retail modern din Romania a ajuns la 4,03 milioane de metri patrati, reflectand o densitate medie de 200 mp/ 1.000 locuitori. Stocul cuprinde atat centre comerciale (57% din spatii), cat si parcuri de retail (36%) si galerii comerciale (7%).
Cele mai importante proiecte aflate in acest moment in constructie si a caror livrare este planificata in 2021 sunt extinderea centrului comercial Colosseum din zona de nord-vest a Capitalei, prima faza a centrului comercial de tip outlet Fashion House Outlet Centre Pallady dezvoltat de Liebrecht & wooD si Sepsi Value Center din Sfantu Gheorghe, cele trei proiecte insumand o suprafata inchiriabila de circa 40.000 de metri patrati.
Bogdan Marcu, Partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Piata locala de retail a inregistrat numeroase aspecte pozitive in aceasta perioada complicata si as incepe cu faptul ca anumite categorii de retail precum DIY, electrocasnice, sport sau home & deco au performat peste asteptari in ultimele luni. Mai mult, desi centrele comerciale au fost puse intr-o situatie dificila, proiectele de convenienta si cu acces facil precum parcurile de retail sau galeriile comerciale au obtinut rezultate notabile. Asadar, faptul ca am atins si depasit aceasta bariera de 4 milioane de metri patrati de spatii de retail modern si ca o serie de proiecte se afla in constructie demonstreaza ca exista in continuare loc de noi dezvoltari si ca piata ofera un nivel rezonabil de incredere tuturor actorilor implicati: dezvoltatori, chiriasi si, nu in utimul rand, clienti.”
|