Agenda Constructiilor
Duminica, 22 Decembrie 2024
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - EREN CONS: Planuri de extindere si accesare a unor noi piete
EREN CONS: Planuri de extindere si accesare a unor noi piete
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 02 Oct 2018 07:56
Afacerile companiei de constructii Eren Cons - Brasov se afla pe o traiectorie ascendenta in ultimii ani. In 2017, rulajul societatii s-a majorat cu peste 20% fata de nivelul din 2016, evolutia continuand si in 2018, cu o evolutie de 25%. Totodata, portofoliul de contracte al companiei depaseste, in prezent, 38 milioane de euro. Perspectivele pentru viitor sunt favorabile, in contextul in care societatea lucreaza la unele dintre cele mai mari proiecte private din afara Capitalei. Eren Cons a incheiat anul 2017 cu o cifra de afaceri de 55,7 milioane de lei, avand circa 85 de angajati.
Interviu cu Iulian Enache (38 de ani), director general al Eren Cons, manager cu o experienta de 14 ani in domeniul constructiilor.
 
- Ce estimari aveti privind activitatea din acest an, pe baza rezultatelor semestriale?
- In comparatie cu 2017, in primele sase luni ale acestui an am inregistrat o crestere semnificativa, de 25%. La inceputul lui 2018 am reusit sa contractam proiecte in valoare de peste 38 milioane de euro, din care vom livra, pana la sfarsitul acestui an, aproximativ 40%. Estimam ca pana la finalul anului sa mai contractam lucrari de aproximativ 40,5 milioane de euro.
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati?
- Portofoliul nostru de lucrari este preponderent industrial si de birouri, iar in prezent avem mai multe proiecte in desfasurare in Brasov, Pitesti, Timisoara si Bucuresti, pe care le vom finaliza pana la sfarsitul acestui an (octombrie - noiembrie) sau in primavara lui 2019. Printre acestea se afla Crossbike, Plastic Omnium, ISHO 2 si extinderea sediului Andreas Stihl Motounelte. De asemenea, suntem in faza finala de contractare a ISHO 3 si a extinderii capacitatii de productie Eisberg Romania, iar paralel demaram executia unui proiect imobiliar exclusivist in Brasov.
 
- Ce investitii aveti planificate in perioada urmatoare?
- Investitia in oamenii din echipa, in imbunatatirea conditiilor de munca si in echipamente de lucru cat mai performante face parte din cultura companiei noastre si este o constanta. Pe langa aceasta, avem in plan construirea unui nou sediu, deschiderea unei divizii de instalatii si a uneia de productie de prefabricate, precum si investitia intr-un sistem de tip ERP performant. Pe termen mediu-lung luam in calcul atat deschiderea de noi filiale, cat si extinderea si in afara Romaniei.
 
- Cum credeti ca poate fi solutionata problema lipsei fortei de munca din constructii?
- Observam in fiecare zi necesitatea importului de forta de munca, avand in vedere lipsa acesteia din Romania (exista analize care arata ca in acest moment doar in Germania exista un numar de 475.000 de muncitori romani la lucru). Avem nevoie si de sustinere legislativa: este important ca statul sa schimbe regulile in acest sens, prin eliminarea numarului maxim de muncitori care pot fi importati, prin renuntarea la obligarea agentilor economici la plata unui salariu mediu (si impunerea la plata salariului minim), precum si prin luarea unor masuri care sa reduca timpul pentru procesarea actelor in vederea importului de forta de munca de la trei luni cat este astazi la o luna.
 
- Ce alte dificultati intampinati in derularea activitatii cotidiene?
- O alta dificultate este lipsa asumarii de catre beneficiarii finali, prin implicarea activa in respectare normelor de SSM. Implicarea se face mai mult la nivel teoretic si mai putin practic, deoarece legislatia in acest sens lipseste, iar organele statului nu se implica in reglementarea acestui segment. De asemenea, este necesar ca statul sa se implice in emiterea unor acte normative cu privire la conditiile minime pe care trebuie sa le indeplineasca societatile care doresc sa activeze in domeniul constructiilor. Avand in vedere obiectul de activitate al acestor societati, consider ca este obligatoriu ca la infiintare sa existe un set minim de reguli care ar trebui indeplinite, pornind de la un minim de resurse financiare, materiale, scule, utilaje, precum si calificari ale personalului angajat (ingineri, muncitori calificati etc.) in functie de tipurile de lucrari pe care urmeaza sa le execute. Orice constructie trebuie sa aiba o durata de exploatare de minimum 30-50 de ani, dar daca societatile care participa la edificarea ei apar si dispar precum "ciupercile dupa ploaie" si nu sunt infiintate dupa un anumit set de reguli, avand in vedere gradul foarte ridicat de specializare de care a fost si este nevoie in constructii, rezultatele sunt periclitarea calitatii executiei si prejudicierea statului prin neplata obligatiilor fiscale aferente.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMSISECAMRAWLPLUGhiltiTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
VEGO
quadratum
EDIT-Structural
Acvatot 2019
leviatan
MAKITA
DRS
ELECTROGRUP
konsent
theda mar
CDS
SIGM
concelex
GEWISS
BogArt
SSAB
Ubitech
rigips
strabag nivel 1
EURO BUILD
ERBASU CONSTRUCT
AED
CONCEPT STRUCTURE
noark

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<