Agenda Constructiilor
Vineri, 27 Decembrie 2024
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - P3 transforma proprietatile din Romania in depozite eficiente energetic
P3 transforma proprietatile din Romania in depozite eficiente energetic
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Stelian DINCA 14 Sep 2021 11:03
P3 Logistic Parks („P3”) continua demersurile pentru a-si atinge obiectivele de sustenabilitate la nivel de grup, prin transformarea activelor existente in Romania si la nivel global in cladiri eficiente din punct de vedere energetic, diminuandu-si astfel amprenta de carbon si contribuind la crearea unui mediu mai sigur si mai sanatos atat pentru chiriasi, cat si pentru angajatii acestora. In dorinta de a inova constant si de a ramane aliniata la tendintele actuale ale industriei, compania isi adapteaza continuu operatiunile la nivel mondial si depune eforturi sustinute pentru a anticipa trendurile viitoare, asa cum sunt acestea prezentate mai jos de futurologul Sean Culey - strateg, consilier de transformare si consultant extern al dezvoltatorului.
Sinziana Pardhan, Managing Director P3 Romania, declara: „P3 este o companie inovatoare, care cauta in permanenta sa isi consolideze si sa isi dezvolte serviciile prin implementarea de solutii si adaugarea de noi facilitati, atat in cadrul activelor existente, cat si la nivelul dezvoltarilor de tip greenfield. Suntem ghidati de dorinta de a dezvolta nu doar spatii, ci si comunitati profesionale sustenabile si urmarim cu atentie toate trendurile legate de domeniul nostru de activitate.”
Tehnologii precum robotica, invatarea automata, vehiculele autonome, energia regenerabila si Internet of Things se afla acum pe un drum comun. Logistica, o industrie in care mainile omului sunt inca cele care trebuie sa sorteze, sa impacheteze, sa incarce, sa conduca si sa livreze bunurile, se adapteaza rapid la aceste noi trenduri.
Reintoarcerea la surse regenerabile
Energia regenerabila a fost, de fapt, primul tip de energie pe care oamenii au identificat-o si, ulterior, au folosit-o. Energia hidroelectrica, de pilda, a generat electricitate cu ajutorul morilor de apa inca din vremea Greciei Antice, iar energia eoliana a fost folosita pentru deplasarea navelor cu panza pe rauri si peste oceane chiar inainte, acum mai mult de 5.000 de ani in urma, in vremea Egiptului Antic. Problema acelor vremuri era faptul ca oamenii nu puteau stoca energia generata, iar volumele pe care erau capabili sa le genereze se situau semnificativ sub nevoile motoarelor pe aburi sau pe ulei, aparute inca din secolul al-XVIII-lea. Inovatiile recente in domeniul generarii de energie regenerabila au facut ca pretul pe kW sa scada, iar Agentia Internationala de Energie a anuntat in anul 2020 ca cele mai bune sisteme de energie solara din lume au putut sa genereze cea mai ieftina energie electrica din istorie.
Corporatii cu amprenta neutra de carbon
Depozitele si centrele de fulfillment sunt perfect compatibile cu folosirea de panouri solare, avand in vedere suprafetele lor mari si acoperisurile in forma plata. Acoperisul este un bun inactiv ce poate fi utilizat cu usurinta pentru a capta energia solara. P3 Logistic Parks, spre exemplu, este una dintre companiile care a dat curs acestei oportunitati si utilizeaza, in prezent, panouri solare in 11 din parcurile sale din Europa, in Republica Ceha, Germania, Spania si Italia. In plus, compania analizeaza posibilitatea instalarii unor astfel de panouri si in parcul sau din Romania, ca o componenta suplimentara a demersurilor dedicate reducerii amprentei de carbon. La acestea, se adauga inca patru locatii din Polonia care folosesc panouri pentru producerea apei calde.
Punctul culminant in industria de transporturi
2020 ar putea fi considerat anul in care piata autoturismelor electrice a inceput sa castige teren considerabil, iar 2021 ar putea fi privit drept anul de tranzit inspre adoptarea trendului, de catre populatia generala. O privire asupra evaluarii de piata a Tesla si vanzarilor in crestere inregistrate in ultima perioada confirma aceste lucruri: Tesla a vandut peste 365.240 de unitati Model 3 in 2020, 12% din totalul vanzarilor de vehicule electrice, iar compania are acum o valoare de piata de 756 miliarde de dolari, mai mult decat orice alt producator de automobile. Mai mult, Norvegia – cel mai mare utilizator mondial de vehicule electrice – va interzice din 2025 vanzarea de masini cu motorizare traditionala, Marea Britanie din 2030, California din 2035, iar alte tari europene precum Germania si Slovenia au luat masuri pentru a nu mai permite vanzarile de vehicule cu emisii de carbon intre 2030 si 2040. Jaguar Land Rover a anuntat ca toate modelele Jaguar vor fi electrice din 2025, iar intreaga gama va deveni electrica din 2030. GM a declarat, de asemenea, ca pana in 2035 va elimina treptat vehiculele care ard combustibili fosili. Ca urmare a acestor decizii, bugetele vor fi de acum redirectionate dinspre motoarele cu combustie catre vehiculele cu propulsie electrica, intr-o maniera cum nu s-a mai vazut pana acum: Volkswagen a anuntat cheltuieli de aproximativ 73 miliarde de euro pentru electrificare, trenuri de propulsie hibride si tehnologie digitala in urmatorii cinci ani; Grupul BMW intentioneaza sa dubleze numarul de vehicule electrificate pe care le ofera si sa ajunga la 25 de astfel de modele pana in 2023; Daimler va investi 70 miliarde de euro (85 miliarde de dolari) intre 2021 si 2025 in vehicule electrice. Cercetatorii IHS Markit se asteapta la o crestere cu 70% a vanzarilor globale de vehicule electrice in 2021, 44% in China, 28% in Europa, 16% in America de Nord si o cota combinata Japonia / Coreea de Sud de 11%. De asemenea, estimeaza ca pana in 2025 vanzarile globale vor depasi 12,2 milioane, indicand o crestere anuala de aproape 52% (compusa). Un exemplu perfect al faptului ca anul acesta reprezinta punctul de varf al vehiculelor electrice, in ianuarie 2021 a fost anuntat faptul ca cea mai mare fabrica de motoare diesel din lume din Tremery, estul Frantei, isi va comuta productia catre motoare electrice.
Construirea fundatiei
In prezent, disponibilitatea infrastructurii pentru incarcare in Europa este insuficienta si distribuita inegal. La inceputul anului curent existau doar 224.538 de puncte de incarcare publice in intreaga Uniune Europeana, iar in luna februarie, Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile (ACEA) si alte grupuri ale transportatorilor s-au adresat liderilor UE cu mentiunea ca vor fi necesare un milion de puncte de incarcare publice pana in 2024 si trei milioane pana in 2029. In calitate de investitor responsabil pe termen lung, dezvoltator de active logistice si sustinator puternic, vizionar si contribuitor activ la aceasta cauza, P3 detine deja 31 de statii de incarcare pentru vehicule electrice in Germania, una in Republica Ceha si a inaugurat recent primele sale doua statii cu incarcare rapida din Romania, la KM 13 de pe autostrada A1.
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGTotalEnergiesALLBIMSISECAMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
DRS
Ubitech
EURO BUILD
ELECTROGRUP
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
BogArt
quadratum
Acvatot 2019
strabag nivel 1
Arduro
theda mar
konsent
SSAB
concelex
EDIT-Structural
GEWISS
rigips
MAKITA
noark
SIGM
AED
CDS
ERBASU CONSTRUCT
VEGO

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<