In pofida faptului ca ar trebui inaugurat in luna aprilie 2013 (conform informatiilor furnizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - CNADNR), lucrarile la cel de-al doilea lot din tronsonul de autostrada Orastie-Sibiu au demarat in cursul lunii iulie a.c. Astfel, asocierea formata din firmele Straco Grup si Studio Corona Civil Engineering, ce a adjudecat contractul de proiectare/executie, a inceput turnarea asfaltului din zona nodului rutier din estul localitatii Sebes, dupa ce - in ultimele 10 luni - au fost realizate procedurile de excavare. Pana in prezent, societatea de antrepriza a excavat cei peste un milion de metri cubi de pamant de pe toata lungimea viitoarei sectiuni de autostrada, a finalizat 15 podete (din totalul de 30 de pe acest tronson, in lungime de 19,7 km) si a demarat lucrarile la cele trei pasaje si cinci poduri prevazute in proiect. Totodata, au fost turnati pilonii de sustinere, urmand sa fie montate primele 20 de grinzi de beton (din totalul de 212, cu lungimi cuprinse intre 16 metri si 36 metri) necesare sustinerii caii de rulare. Cel de-al doilea lot al sectiunii de autostrada dintre Orastie si Sibiu va avea o lungime de 19,7 km, fiind cuprins intre km 24,1 si km 43,8 (intre localitatea Vintu de Jos si municipiul Miercurea Sibiului). Valoarea totala a obiectivului de investitii depaseste 114 milioane de euro. Proiectul prevede realizarea a trei pasaje peste autostrada, sapte poduri si pasaje peste alte cai de comunicatii (cai ferate, drumuri judetene si agricole), opt poduri peste cursuri de apa si trei noduri rutiere (inclusiv bretele de acces). Durata totala de executie se situeaza la 18 luni, la care se adauga perioada de garantie, de inca patru ani. Lucrarile fac parte din proiectul de executie a sectiunii de autostrada Orastie-Sibiu, ce a fost divizat in patru loturi, respectiv: lotul I (cuprins intre km 0+000 - km 24+110, executat de compania Strabag), lotul al II-lea (km 24+110 - km 43+855, Straco Grup si Studio Corona Civil Engineering), lotul al III-lea (km 43+855 - km 65+965, Impregilo SpA), lotul al IV-lea (km 65+965 - km 82+070, Astaldi, Euro Construct Ttrading '98, Astalrom SA). In prezent, societatea Straco - in colaborare cu FCC Construccion SA, Alpine Bau si Azvi SA - mai este implicata in executia primului lot de lucrari (dintre comunele Atel si Micasasa), ce face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov - Simeria, o componenta importanta a Coridorului IV Paneuropean. De asemenea, firma a adjudecat un contract de intretinere a unor drumuri nationale si executia celei de-a treia sectiuni (de 12,5 km) a Centurii de Sud a Capitalei, pe care o va realiza in parteneriat cu firmele SCTB SA, Genesis International SA, Mostobud, Altcom si Expert Proiect. Pentru informatii suplimentare,
www.straco.ro