Expozitii & Conferinte
25 Mar 2010 15:00
|
Reprezentantii producatorilor de caramizi sustin ca, in acest an, segmentul specific se va mentine, in cel mai optimist scenariu, la acelasi nivel inregistrat in 2009 (de 189 milioane de euro), iar, in cel mai rau caz va inregistra o diminuare de cateva procente, comparativ cu anul precedent. “Daca mai scad preturile la materiale se va reduce si valoarea pietei de caramida. Populatia trebuie sa isi recapete increderea in economie.
Constructiile de locuinte private vor dezvolta piata de caramizi", a declarat Claudiu Georgescu, presedinte al Asociatiei Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania (AMPCR). Pe piata specifica sunt, in prezet, 201 de producatori, din care 160 de firme au sub 10 angajati si doar zece companii au peste 50 de salariati. “Numarul firmelor care activeaza pe acest segment este mult mai scazut decat cel din 2008”, a precizat Claudiu Georgescu. Tinand cont de contextul economic actual si de noile concepte europene privind dezvoltarea durabila, se prefigureaza o noua abordare a materialelor de constructii in raport cu eficienta lor energetica, pe intregul ciclu de exploatare, sustenabilitatea resurselor si impactul asupra mediului. „Avem in vedere situatia dificila a celor 201 agenti economici care ofereau locuri de munca la 3.200 de angajati la sfirsitul primului semestrului din 2009 si care au renuntat la aproximativ 25% din angajati, de atunci si pana in prezent. Dorim sa oferim celor companiilor care activeaza in domeniu solutii si propuneri alternative atat tehnice, cat si de finantare, astfel incat unele sa-si poata continua activitatea, iar altele sa se reorienteze pe piete conexe”, a concluzionat Claudiu Georgescu. Pentru informatii suplimentare, www.apmcr.org |